SkillMazter Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Hei, jeg skal nå oppgradere grafikken min. Da jeg har et XFX 6800GS 256MB xxxEdition PCIe skjermkort, så skulle jeg gjerne bare oppgradere det med enda et av samme typen å kjøre i SLi. Men problemet mitt er at jeg finner ikke det skjermkortet noe sted lenger, det er fjernet fra komplett.no (der jeg kjøpte det første) og jeg finner det heller ikke på noen annen nettside. Men er det sånn at når du skal kjøre i SLi så må du ha helt identiske skjermkort? Det er ikke sånn at jeg kan kjøre et XFX GeForce 6800GS og et Gainward GeForce 6800GS kort? For jeg synes at jeg har lest et sted at du kan kjøre to kort i SLi bare det er samme grafikkprossesor!? Altså at jeg kjører samme kort, bare at det er 2 forskjellige produsenter som har lagd det rundt den samme grafikkprossesoren? Har du greie på dette, eller har noen linker der det står noe vedrørende dette så kan du bare legge dem igjen. Vet du også om noen steder der de selger 'XFX GeForce 6800GS 256MB GDDR3 XXX, PCI-Express, 485Mhz/1.1GHz, Retail' så vil jeg gjerne vite det! EDIT: For den XFX versjonen jeg mener der (den jeg har nå) er ekstra klokket opp. 485Mhz/1.1GHz men det er ikke de andre 6800GS kortene. Endret 6. april 2006 av SkillMazter Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) XFX 6800GS XXX https://prisguiden.no/product.php?product_id=38539 (Du må forresten editere tittelen på tråden, den bryter med retningslinjene) Endret 6. april 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
SkillMazter Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 XFX 6800GS XXX https://prisguiden.no/product.php?product_id=38539 (Du må forresten editere tittelen på tråden, den bryter med retningslinjene) 5876778[/snapback] Det der er AGP kort, jeg er ute etter PCI-Express. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ja, sorry det var visst AGP ja.. (Jeg søkte etter PCIe, men.). Du kan mixe kort fra forskjellige produsenter, men klokkefrekvensen på XFX-kortet ditt vil bli satt ned til det det andre kortet kjører på, hvis du setter i et som kjører på lavere. Lenke til kommentar
SkillMazter Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Men er det det samma uansett hvilet skjermkort jeg bruker, bare det er nVidia 6800 basert ? Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Et tips, selg det gamle kortet ditt og kjøp et 7900GT til under 3000,- Bedre ytelse enn SLI alternativet og trolig like billig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå