cacustr Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Jeg vurder å kjøpe laptop til blant annet spilling, men usikker på om UMTS-nettet er stabilt nok til å feks. spille WoW eller andre online spill. Jeg klar over at hastigheten kan variere, men er det slik at man faktisk blir "disconnected" svært ofte, selv der hvor Telenor/NetCom hevder å ha bra dekning? Hvis noen har erfaringer, eller har lest noe om dette på nettet, please share Endret 6. april 2006 av cacustr Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg har en Nokia 6280 som jeg har prøvd som 3G-modem. Da jeg hadde relativt god dekning (70-80%?), fikk jeg pingtid til vg.no på ca. 300 ms, noe som ikke duger til spilling. Ellers var hastigheten 228 kb/s. Men hvordan det er hvis man sitter med optimalt signal, det vet jeg dessverre ikke. Uansett, snakket med en i NetCom, og han mente at man fikk spillbare pingtider der man har god dekning. Uansett, pingtidene jeg får i CS eller BF er alltid lavere enn de jeg får hvis jeg pinger samme server-IP i kommandolinjen. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
trigaidin Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 300 ms er ikke.no problem om du spiller MMO's som WoW. Viktigeste er om det er stabilt og ikke dropper i hytt og gevær... Spiller liten rolle om det tar 0.3 sekund eller 0.03 sekunder fra du trykker attack til karakteren din faktisk attacker. Det er mer kritisk i FPS spill hvor ting kan avgjøres i det første hundredelet hvor du ser motstanderen Lenke til kommentar
cacustr Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 300 ms er ikke.no problem om du spiller MMO's som WoW. Viktigeste er om det er stabilt og ikke dropper i hytt og gevær... Spiller liten rolle om det tar 0.3 sekund eller 0.03 sekunder fra du trykker attack til karakteren din faktisk attacker. Det er mer kritisk i FPS spill hvor ting kan avgjøres i det første hundredelet hvor du ser motstanderen 5883593[/snapback] Nettopp. Det blir jo meningsløst hvis man blir mister forbindelsen hvert 5. minutt. Allikevel er det ikke uproblematisk å spill WoW med 300ms+ ping. Hvis man i tillegg har litt ploss, så kan det fort bli katastrofe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå