Gå til innhold

Laptop, UMTS og spilling...

Anbefalte innlegg

Jeg vurder å kjøpe laptop til blant annet spilling, men usikker på om UMTS-nettet er stabilt nok til å feks. spille WoW eller andre online spill. Jeg klar over at hastigheten kan variere, men er det slik at man faktisk blir "disconnected" svært ofte, selv der hvor Telenor/NetCom hevder å ha bra dekning?

Hvis noen har erfaringer, eller har lest noe om dette på nettet, please share :)

Endret av cacustr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Nokia 6280 som jeg har prøvd som 3G-modem. Da jeg hadde relativt god dekning (70-80%?), fikk jeg pingtid til vg.no på ca. 300 ms, noe som ikke duger til spilling. Ellers var hastigheten 228 kb/s.

Men hvordan det er hvis man sitter med optimalt signal, det vet jeg dessverre ikke. Uansett, snakket med en i NetCom, og han mente at man fikk spillbare pingtider der man har god dekning.

Uansett, pingtidene jeg får i CS eller BF er alltid lavere enn de jeg får hvis jeg pinger samme server-IP i kommandolinjen. Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar

300 ms er ikke.no problem om du spiller MMO's som WoW. Viktigeste er om det er stabilt og ikke dropper i hytt og gevær...

Spiller liten rolle om det tar 0.3 sekund eller 0.03 sekunder fra du trykker attack til karakteren din faktisk attacker. Det er mer kritisk i FPS spill hvor ting kan avgjøres i det første hundredelet hvor du ser motstanderen ;)

Lenke til kommentar
300 ms er ikke.no problem om du spiller MMO's som WoW. Viktigeste er om det er stabilt og ikke dropper i hytt og gevær...

Spiller liten rolle om det tar 0.3 sekund eller 0.03 sekunder fra du trykker attack til karakteren din faktisk attacker. Det er mer kritisk i FPS spill hvor ting kan avgjøres i det første hundredelet hvor du ser motstanderen ;)

5883593[/snapback]

Nettopp. Det blir jo meningsløst hvis man blir mister forbindelsen hvert 5. minutt. Allikevel er det ikke uproblematisk å spill WoW med 300ms+ ping. Hvis man i tillegg har litt ploss, så kan det fort bli katastrofe :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...