ZyberZone Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei, ettersom mamma nå har kjøpt seg et Canon Digital Ixus i zoom kamera, trenger hun mere minne. Ettersom vi bor ganske mange mil unna, har jeg ikke sett kamera ennå, og vet derfor ikke helt hva slags minne jeg skal kjøpe. Iflg henne sitter det et MMC kort i kamera nå. Men, på nettsidene jeg har funnet, står det at dette kamera skal ha Secure Digital minne. Men, kanskje kamera støtter begge deler? Skal kjøpe noe billig minne, da det helt sikkert blir mistet, ødelagt, whatever (kjenner jeg moren min riktig..), så et av disse Twinmos minnene kanskje passer? http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=2&sm=me_md Håper noen kan hjelpe meg å finne ut om jeg skal ha MMC eller Secure Digital minnekort.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei, ettersom mamma nå har kjøpt seg et Canon Digital Ixus i zoom kamera, trenger hun mere minne. Ettersom vi bor ganske mange mil unna, har jeg ikke sett kamera ennå, og vet derfor ikke helt hva slags minne jeg skal kjøpe. Iflg henne sitter det et MMC kort i kamera nå. Men, på nettsidene jeg har funnet, står det at dette kamera skal ha Secure Digital minne. Men, kanskje kamera støtter begge deler? Skal kjøpe noe billig minne, da det helt sikkert blir mistet, ødelagt, whatever (kjenner jeg moren min riktig..), så et av disse Twinmos minnene kanskje passer? http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=2&sm=me_md Håper noen kan hjelpe meg å finne ut om jeg skal ha MMC eller Secure Digital minnekort.. Takk for hjelpen! 5876487[/snapback] Hei. Jeg har et Ixus 700. Det bruker i hvertfall SD minnekort. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det kameraet skal ha SDkort. MMC er multimediacard som er det samme som SD. På PSdata har de denne uken tilbud på SD, 1 GB til 299,-.......løp og kjøp! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 SD og MMC er ikke det samme. MMC er en eldre standard som er litt tynnere enn SD. Eneste forskjellen å snakke om er at SD kort har en liten tapp som man kan skrivebeskytte kortet med. Ikke alle kamera som støtter SD støtter MMC og omvendt, selv om de hører med til sjeldenhetene. Alle Canon sine nyere Ixus modeller (inkl. Ixus i Zoom) bruker SD. De litt eldre bruker CF. Ville imidlertid vært forsiktig med å kjøpe de billigste SD kortene. Kjøper du Sandisk eller Lexar er du trygg på at du får blant de mest driftsikre og stabile kortene som finnes (trygg oppbevaring av bilder innen de overføres til datamaskinen). Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Takk for hjelpen! Skal kjøpe det hos datakjeden, digitalimpuls eller datasupply, ellers hadde jeg nok bestilt hos psdata.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå