Gå til innhold

Canon Digital Ixus i zoom - Minnekort?

Anbefalte innlegg

Hei,

ettersom mamma nå har kjøpt seg et Canon Digital Ixus i zoom kamera, trenger hun mere minne. Ettersom vi bor ganske mange mil unna, har jeg ikke sett kamera ennå, og vet derfor ikke helt hva slags minne jeg skal kjøpe.

Iflg henne sitter det et MMC kort i kamera nå.

Men, på nettsidene jeg har funnet, står det at dette kamera skal ha Secure Digital minne.

Men, kanskje kamera støtter begge deler?

Skal kjøpe noe billig minne, da det helt sikkert blir mistet, ødelagt, whatever (kjenner jeg moren min riktig..), så et av disse Twinmos minnene kanskje passer?

http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=2&sm=me_md

Håper noen kan hjelpe meg å finne ut om jeg skal ha MMC eller Secure Digital minnekort..

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

ettersom mamma nå har kjøpt seg et Canon Digital Ixus i zoom kamera, trenger hun mere minne. Ettersom vi bor ganske mange mil unna, har jeg ikke sett kamera ennå, og vet derfor ikke helt hva slags minne jeg skal kjøpe.

Iflg henne sitter det et MMC kort i kamera nå.

Men, på nettsidene jeg har funnet, står det at dette kamera skal ha Secure Digital minne.

Men, kanskje kamera støtter begge deler?

Skal kjøpe noe billig minne, da det helt sikkert blir mistet, ødelagt, whatever (kjenner jeg moren min riktig..), så et av disse Twinmos minnene kanskje passer?

http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=2&sm=me_md

Håper noen kan hjelpe meg å finne ut om jeg skal ha MMC eller Secure Digital minnekort..

Takk for hjelpen! :)

5876487[/snapback]

Hei.

Jeg har et Ixus 700. Det bruker i hvertfall SD minnekort.

Lenke til kommentar

SD og MMC er ikke det samme. MMC er en eldre standard som er litt tynnere enn SD. Eneste forskjellen å snakke om er at SD kort har en liten tapp som man kan skrivebeskytte kortet med.

Ikke alle kamera som støtter SD støtter MMC og omvendt, selv om de hører med til sjeldenhetene.

Alle Canon sine nyere Ixus modeller (inkl. Ixus i Zoom) bruker SD. De litt eldre bruker CF.

Ville imidlertid vært forsiktig med å kjøpe de billigste SD kortene. Kjøper du Sandisk eller Lexar er du trygg på at du får blant de mest driftsikre og stabile kortene som finnes (trygg oppbevaring av bilder innen de overføres til datamaskinen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...