Kuroneko Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Samtidig har jeg lyst til å lansere en teori som har blitt neglisjert her. Nemlig det faktum at omfattende rollespill som Oblivion jo er gir rom for lettere å se hva det kan være eller bli. Dette gir seg utslag i at folk skriker veldig opp over ting som faktisk er småting. Ja det er få som har samplet voice, og ja det er for særperegede til å funke for hele befolkningen. Hvis Bethesda hadde lagd et veldig smalt rollespill med få karakterer ville ingen reagert på dette. Mulig Bethesda kunne dratt inn skuespillere som takler flere ulikekarakterer bedre, men å dra inn 5000 dyktige er vel noe urealitstisk. Her har du nok et poeng, når vi ser et spill som vi mener _så_ lett kunne blitt _så_ fantastisk er det mulg vi reagerer enda sterkere på detaljene som stopper det i å bli nettopp det, enn om vi har et spill med mindre potensiale (selv om det første spillet er langt bedre). Jeg synes likevel det er på sin plass å nevne disse feilene, i alle fall i en anmeldelse. Uansett. Vil Gamer.no fortsette å kjøre slike anmeldelser som dette, eller vil det bli med dette ene forsøket? Lenke til kommentar
genetex Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Håper det aldri kommer slik igjen. Har egentlig mest lyst til at dere lager ny anmeldelse av oblivion. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Klager folk pga en dårlig anmeldelse eller pga de elsker å kverrulere så fort de får sjansen ? Bare lurer siden folk skriver flere avsnitt om kvaliteten på noe så simpelt som en omtale. Hvorfor bry dere ? Er da bare å spille spillet og gjøre opp deres egen mening. Lar aldri en omtale påvirke meg til å se en film eller spille ett spill. 5892853[/snapback] Gamer.no har bedt om tilbakemelding på artiklene sine, og da bør de få det. 5892976[/snapback] Ja, grunnen til at det er mulighet for å kommentere omtaler kan jo ikke være av annen grunn enn at de vil ha tilbakemelding. Da må man tåle å høre både ros og ris. Når det gjelder denne omtalen var det vel mest ris, da må man velge om man vil ta det til etterretning eller ikke. Kanskje de heller burde skrivd en "skikkelig" omtale, og hatt denne som et tillegg i bloggen. Per definisjon så kan ihvertfall ikke dette kalles for en omtale. For at en artikkel om et produkt skal kunne kalles en omtale er det visse kriterier den må oppfylle. Endret 9. april 2006 av BTK Lenke til kommentar
Kuroneko Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Endelig noe jeg kan enes med BTK om. At noen mener det å lese omtaler er meningsløst, og aldri lar seg påvirke må være opp til disse, men jeg ville i utgangspunktet tro at deres mening om denne omtalen dermed var ganske uinteressant. Jeg liker å lese omtaler, selv om de har en innvirkning på hva jeg kjøper utelukkende om det er snakk om spill jeg ikke har hørt om som får svært god kritikk. I tillegg til å gi opplysninger som slikt kan omtalene fungere som en flate å vurdere sine egne erfaringer av spill opp mot, og, om de er så velskrevne som de beste omtalene på gamer.no er, fungere som underholdning. Det er mulig det har en sammenheng med at jeg (vi) er langt over gjennomsnittlig interessert i spill, men jeg bryr meg faktisk nok om disse omtalene til å ville bruke tid på å fortelle forfatterne av dem hva jeg liker og eventuellt (som her) misliker. At noen synes dette er en merkelig ting å bruke tid og krefter på kan jeg godt forstå, men ikke om de selv bruker tid og krefter på å kommentere at jeg kommenterer. Det ser jeg som enda mindre meningsfyllt. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det er en konkret ting som jeg lurer på. Jeg kjøpte det forrige spillet i fjor (seint ute) Jeg har ikke fått spilt det mye da jeg ikke har hatt tid. Men jeg ble ganske frustert over loggen i spillet. Det ble etter få timers spilling nesten umulig å finne ut hvilke quester som var i gang og hvem jeg skulle besøke hvor. Etter å ha lagt spillet fra seg en uke er det nesten umulig å komme igang igjen hvis ikke man har en utrolig god hukommelse. Er det en litt bedre loggfunksjon i oblivion? Dette er noen av de tingene jeg savner i spillanmeldelsen. Med gamer sin anmeldelse kunne jeg like gjerne lastet ned en trailer. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Det er en konkret ting som jeg lurer på. Jeg kjøpte det forrige spillet i fjor (seint ute) Jeg har ikke fått spilt det mye da jeg ikke har hatt tid. Men jeg ble ganske frustert over loggen i spillet. Det ble etter få timers spilling nesten umulig å finne ut hvilke quester som var i gang og hvem jeg skulle besøke hvor. Etter å ha lagt spillet fra seg en uke er det nesten umulig å komme igang igjen hvis ikke man har en utrolig god hukommelse. Er det en litt bedre loggfunksjon i oblivion? Loggen sorterer ut de questene du har gjort, ja. Samt at du kan sette en quest "aktiv", da får du merket ting på kompasset og i kartet slik at du enkelt finner frem. Noen vil si at det nesten ble i overkant enkelt med quests i Oblivion. Enig i at slike ting kunne vært greit å ha med i omtalen. Men men. Endret 10. april 2006 av thomanil Lenke til kommentar
jasco Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Dette spillet er helt ufattelig bra. Jeg har prøvd å like rollespill i flere år nå uten å lykkes, Oblivion var frelseren. Lenke til kommentar
Blackhawkaaj Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) 10/10 tenkte meg noko rundt det ja. God omtale. Kjempespill. 5877304[/snapback] Jeg har skaffet meg dette spillet men ble (overraskende nok) skuffet over det,selv etter alle gode anmeldelser og kritikk. RPG spill har jeg prøvd før - i masser, men dette spillet er for "tregt". Om jeg samenligner med f.eks. Dungeon Siege nå.... så ser man at i Oblivion er det færre fiender om gangen, og veldig treg reaksjon på det om du vil kaste spells. Nå har jeg ikke spillt det lenger enn et par timer, men ble lei Jeg vil jo selvfølgelig trekke frem den nydelige grafikken da Omtalen har jeg ingen annen komentar til enn at den var god, men i "eventyr form", og jeg må si jeg savnet fakta...... negative og positive sider o.l. 10/10 er etter min mening overdrevet, men smaken er som baken den er delt Endret 15. april 2006 av Blackhawkaaj Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 10/10 tenkte meg noko rundt det ja. God omtale. Kjempespill. 5877304[/snapback] Jeg har skaffet meg dette spillet men ble (overraskende nok) skuffet over det,selv etter alle gode anmeldelser og kritikk. RPG spill har jeg prøvd før - i masser, men dette spillet er for "tregt". Om jeg samenligner med f.eks. Dungeon Siege nå.... så ser man at i Oblivion er det færre fiender om gangen, og veldig treg reaksjon på det om du vil kaste spells. Nå har jeg ikke spillt det lenger enn et par timer, men ble lei 5927234[/snapback] Vel, Dungeon Siege er jo mer et Hack&Slash-spill enn et RPG. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Action-RPG er bra beskrivelse av spill som Diablo og Dungeon Siege. Lenke til kommentar
Blackhawkaaj Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg har skaffet meg dette spillet men ble (overraskende nok) skuffet over det,selv etter alle gode anmeldelser og kritikk. RPG spill har jeg prøvd før - i masser, men dette spillet er for "tregt". Om jeg samenligner med f.eks. Dungeon Siege nå.... så ser man at i Oblivion er det færre fiender om gangen, og veldig treg reaksjon på det om du vil kaste spells. Nå har jeg ikke spillt det lenger enn et par timer, men ble lei 5927234[/snapback] Vel, Dungeon Siege er jo mer et Hack&Slash-spill enn et RPG. 5929298[/snapback] Joda, Må si meg enig i det ja, men Oblivion er også et action RPG da...... Lenke til kommentar
Radial Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Dette spillet er helt ufattelig bra. Jeg har prøvd å like rollespill i flere år nå uten å lykkes, Oblivion var frelseren. 5903064[/snapback] Endelig har jeg fått spilt Oblivion en del (...hvor ble det av påsken, mon tro?), og jeg er helt enig. Det er rett og slett fantastisk. Jeg er fullstendig oppslukt og fascinert. Grafikk og lyd er selvfølgelig upåklagelig. Men noe av det som imponerer meg mest er detaljrikdommen. Jeg og hesten min ble for eksempel angrepet av et rabiat villsvin her om dagen. Villsvinet endte sine dager der på stien. Etterpå gikk hesten min langsomt bort til skrotten, senket hodet litt og snuste forsiktig mens den la ørene litt bakover, og avga et erkjennende tilfreds vrinsk. Som om hesten skjønte at trusselen var avverget. Artig detalj! Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Great Balls of Fire Mamma sa alltid at det ikke er etisk forsvarlig å jakte storvilt med ildkuler. Det er mulig hun hadde et poeng, men det er det siste jeg tenker på i det den store hjorten hopper ut av det tette buskaset i grålysningen der fremme. Jeg fryser til et sekund, men skjønner at det er nå eller aldri. Før det går helt opp for meg, har jeg fyrt av ei intens ildkule. Det stakkars dyret stirrer overrasket på meg med store, sjokkerte øyne, mens den flammende ildkula farer av gårde mellom trestammene. Kanskje er det i ferd med å gå opp for ham at han hoppet gjennom feil busk. Det er en dødssynd blant hjort, bokstavelig talt, man hopper ikke gjennom feil busk. Istedet for å være på vei mot vannhullet, er han nå på vei til å bli helstekt. I løpet av sekunder. Det er mulig jeg er kynisk, men alt jeg kan tenke på i det hjorten går opp i flammer er sprø hjortesvor. Vi snakker ekte kjærlighet. Haha lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg