Shotgun Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg synes det var en litt artig vri å anmelde spillet på. Det som kom frem i teksten, var vel omtrent som forventet. Et fantastisk spill. Men jeg lurer litt på karakteren. Litt rart at spillet ikke får trekk for at det er ustabilt. Mange som spiller PC-versjonen sliter. Meg inkludert. Har ikke problemer i noen andre spill, men dette derimot... Litt spent på hvilken plattform du spiller på, Shicca? Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) 10/10 ? PERFEKT SPILL ? Ikke narr meg til å le Jeg kan ikke si at jeg er overrasket over nok en 10/10 anmeldelse, er blitt vanlig de siste årene å "anmelde" spill, altså bestemme seg for en karakter før noen som helst har faktisk prøvd spillet, som er hypet opp i himmelen. Men for all del, om du har lyst til å spille et spill hvor fiendene levler når du levler, slik at når du er rundt lvl 25 har alle fiendene det beste utstyret tilgjengelig i spillet, utstyr det fantes under 10 av i hele morrowind, da er dette spillet for deg. (det er bra artig å levle når det faktisk tar LENGRE tid å drepe de SAMME fiendene, fordi de får mer helse enn skaden din går opp, javisst) Om du liker å sitte og planlegge hvilke skills du skal levle hver level, slik at du får bestemt selv hvilke attributes du vil få mest uttelling på, for all del løp og kjøp. Om du liker å utforske, ta deg god tid, ikke KUN ha combat related skills som major skills (de man levler av), slik at om du går opp i levelsa uten å ha blitt flinkere til å sloss, slik at spillet bare blir frustrerende når fiender begynner å tåle 80 piler og slikt, skaff deg oblivion i dag ! Om du liker et selskap som tar seg godt betalt for små mods hvor andre spillselskap ville gitt dem ut gratis, javisst, bethesda er kongen. Om du heller vil ha et spill som er mer balansert, hvor fiendene ikke automatisk får våpen og rustninger lagd av halvguder, og fremdeles prøver å rane deg for pocket change, om du vil slippe å stresse med å holde styr på hvilke skills du levla slik at du kan få best utnytte av levlinga og ikke faller fak levlinga til fiendene, da bør du vente en stund til privatpersoner har laget mods som faktisk fikser spillet. Det er ikke et dårlig spill, 8/10 om du liker den "scalinga" (at fiendene levler med deg) men 10/10 ? latterlig Endret 6. april 2006 av Jokque Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 10/10 betyr ikke perfekt med gamer scoren. "Genialt" står det, ikke perfect. Det finnes ikke et eneste spell der ute som er perfekt. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 10/10 tenkte meg noko rundt det ja. God omtale. Kjempespill. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er dette onlinespill, eller er det et spill man kan sitte alene og spille? Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er dette onlinespill, eller er det et spill man kan sitte alene og spille? 5877345[/snapback] Helt alene. Ingen multiplayer. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) 10/10 ? PERFEKT SPILL ? Ikke narr meg til å le Jeg kan ikke si at jeg er overrasket over nok en 10/10 anmeldelse, er blitt vanlig de siste årene å "anmelde" spill, altså bestemme seg for en karakter før noen som helst har faktisk prøvd spillet, som er hypet opp i himmelen. Nå er det jo nettopp det Gamer.no ikke har gjort, siden denne anmeldelsen kommer senere enn alle andres. Når det gjelder selve omtalen så synes jeg det var passende slik den var skrevet. Men jeg mener den burde være dobbelt så lang og fått med en "vanlig" omtale på side 2, og heller brukt omtalen slik den er nå som en innledning. Et spill som får 10/10 fortjener en slik innledning, men som flere så savner jeg mer om selve spillet og ikke bare følelsen. Endret 6. april 2006 av San_Lopez 1 Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Oblivion er et godt spill, ikke tvil om det, men 10/10? Teksturene utenfor høg-oppløsningsteksturene ser ut som grøt, vannet er ikke krystallklart som nevnt i anmeldelsen, RAI er overhypet av Bethesda (med litt hjelp av communityet ), mange ansikter er rett og slett stygge, folk skifter ofte stemmer fra et tema til et annet, man er like sterk på level 1 som level 20 (noe som mange mener er negativt, fortjener iallfall å bli nevnt), mange animasjoner er dårlige (spesielt de inne i den første hula), vaktene kan plutselig se at du stjeler noe gjennom to vegger og et gulv, osv... Dette er pirk, men jeg mener likevel at det ikke fortjener mer enn 8-9/10. (Men så mener jeg at det skal utrolig mye til for at et spill skal få maks poeng.) Lenke til kommentar
genetex Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Denne anmeldelsen sa meg INGENTING og jeg vet ikke noenting lengre nå enn før om jeg burde skaffe det. Ble skuffa nå at dere ikke kunne lage en bedre omtale, av en elelr annen grunn minner dette meg som en blogg skrevet av en fan-boy, sorry. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Må si at det også er overraskende mye moonwalk i Oblivion. Men, dette spillet var hypet "nesten" mer enn HL2. Syntes også gamer.no må huske på at veldig mange hadde ventet og gledet seg til omtalen på gamer.no. Tror også mange ville la omtalen bli avgjørende for om de kjøpte det. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Den eneste anmeldelsen der gamer.no gir en 10er jeg er enig i. Dette spillet er genialt Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Bra spill, men 10 av 10? Dama mi sitter å spiller med en A643200+, 2 GB minne og et 7800GT. Hvorfor lagger det hos henne med lave innstillinger? Tatt i betraktning at alle drivere er av nyeste dato. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Bra spill, men 10 av 10? Dama mi sitter å spiller med en A643200+, 2 GB minne og et 7800GT. Hvorfor lagger det hos henne med lave innstillinger? Tatt i betraktning at alle drivere er av nyeste dato. 5877746[/snapback] Fordi innstillingene blir autodetektet for høyt, mest sannsynlig. Antall FPS utendørs er ca 1/2 av det det er innendørs, mens det virker som den autodekter utfra FPS'n du har innendørs. Har sittet å sett på en kompis spille i 800x600 og low settings, og for å være helt ærlig, spillet ser bedre ut enn noe annet spill jeg har sett, selv med de innstillingene. Hvis du har for lav fps, skru ned oppløsning/detail settings, spillet ser litt mindre bra ut, men fortsatt mer enn bra nok ut. Synes faktisk det er en fordel med spill som er skrevet for å såvidt kunne spilles på low-end hardware og kunne spilles i sånn passe fps på high-end maskiner. Da vil spillet se bedre og bedre ettersom hardwaren blir bedre De fleste spill jeg har spillt blir vanskeligere jo lengre ute i spillet du kommer. Det passer stort sett bra med at du blir flinkere og flinkere i spillett. (referanse: diablo II - på nightmare så må man passe på, eller så dauer man på 1-2-3). Angående det med bugs, tror det varierer veldig bra pc oppsett til pc oppsett... Det kan godt tenkes at de som har piratversjoner sliter mer enn andre? Jeg lurer også på om ati skjermkort passer bedre til spillet enn nvidia skjermkort... (kjenner tre som har spillet, to med nvidia som sliter litt og en med ati som ikke sliter med bugs) Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Enig at det er en hel del ting å klage på, MEN siden dette spillet faktisk klarer å få meg til å sitte lengre enn 2, 3 dager syntes jeg det er vel fortjent 10/10 Må bare legge til at radiant AI var/er så overhypet som overhodet mulig Jeg har flere ganger, feks, hørt de tøffeste typer si noe slikt som; "I encountered some mudcrabs the other day, by the sea.. Hidious creatures." Blir bare litt for dumt Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg kan *ikke* fatte og begripe hvordan Oblivion kan få 10 av 10, har lest en del omtaler av dette spillet nå, foruten å ha spilt det selv, og når det er så mange negative aspekter ved det, er det som om de ikke blir tatt med i beregningen. Det er som å se en film som er bra helt til slutten, men slutten er elendig, så skal man bare ta i beregningen at man hadde en bra opplevelse den første timen. Jeg orker ikke engang bruke tid på å formulere mine egne meninger, jeg skal bare vise til litt fra en annen omtale. Vær så snill og ta deg tid til å lese denne teksten, og si at det de sier ikke stemmer. For det må du kunne gjøre, for å si at spillet fortjener 10 av 10. "Technical issues and logical inconsistencies hurt the overall experience." "There's an ambitious fantasy-RPG here as well, one with nearly untold hours of potential gameplay, albeit one where the overall experience isn't always as impressive as the remarkable physical world that contains it." "bodies are standard issue for your race and gender and don't buff up or atrophy during gameplay. This is mildly disappointing and reminiscent of mass-produced action figures with different heads" "The truth is, however, that this expansive, beautiful world often implies an experience that isn't fully there. Even if you hold up your end of the bargain by playing the hero, the supporting cast often fails to live up to the game's ambition of a realistic and believable world. When you jump up onto a rock, and an enemy is unable to reach you but continues to attack that rock no matter how many arrows you stick in, you'll recognize them for what they are: crazy killer robots without thoughts or feelings." "sometimes the equations and effects that manipulate the game behind the scenes (which you can view in the form of stats, skill levels, and armor values) leap into the foreground to create strange logic. Oblivion constantly tailors the world to your progress, so you'll never run up against something you can't accomplish by putting in some effort, which means you'll never run into an area where you're "not supposed to go yet." On the other hand, you tend to miss out on the joys of preying upon the weak. Characters are incredibly resistant to cold-blooded murder, even when stabbed in the back with a poisoned blade, and you might find yourself wondering how many blows to the head with a claymore one imp could possibly take." "Adding to the list of things that just don't feel right: the failure of glass windows or baubles to shatter under any circumstances; the failure of weapons to do visible damage to any part of the environment; and the failure of arrows to stick into juicy watermelons or ripe apples is annoying as well. These might not sound like overwhelming issues, but the closer graphics and physics come to reality, the more out of place small inconsistencies become." "Finally, there are technical issues that may be impossible to dismiss. On three out of five Xbox 360s running Oblivion at GameSpy, the game has noticeable technical problems. While performance seemed to vary on individual systems -- something you wouldn't expect from a console game -- we've experienced disruptive loading stutters while moving across the game world, hanging load times in excess of 60 seconds during environmental transitions (even after clearing the cache), and several complete system crashes. On all systems we've encountered several miscellaneous smaller bugs, such as inexplicable floating objects and animals, lip-synching without speech and speech with no lip-synching." - Gamespy Gratulerer, dere har blitt med i rekken av nettsteder som lar seg fange av hypen, den har tydeligvis gjort dere blinde. Og sammenligne et ekte rollespill som Baldur's Gate med Oblivion? Baldur's Gate 2 er så overlegent når det gjelder story-line, quests og interaktivitet at det ikke er morsomt engang. Det blir som å sammenligne vanlig brus og diet. Omtaler - Gå og spill Baldur's Gate 2, gjennomfør det, vær så snill, bare så du ser forskjellen, og ser hva et ekte rollespill er. Ikke bare lar deg blinde av grafikk. Så går du tilbake til Oblivion og ser om du klarer å gjøre de samme tingene der. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Helt enig at dette spillet fortjener 10/10, det er rett og slett et revolusjonerende bra spill i mine øyne. Men nå må dere ha meg unnskyldt, jeg skal installere tilleggspakken jeg nettopp kjøpte slik at jeg får med hesterustning i spillet. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Skjønner ikke hvorfor folk gidder å hisse seg opp. Anmeldelsen er jo bare anmelders personlige mening. Om han hadde en fantastisk minneverdig opplevelse med spillet og mener det er en av hans største spillopplevelser, skal han ikke være ærlig og si dette i anmeldelsen sin? Det finnes ingen objektiv sannhet om Oblivion eller andre spill, kun din subjektive opplevelse av spillet, som nødvendigvis ikke stemmer 100% overens med alle andres opplevelse av spillet. Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hehe, rart å se at Gamespy.com er et av de *eneste* nettstedene som faktisk trekker frem de negative tingene med Oblivion... ...det ER et rått spill, men bare fordi Oblivion er noe av det "beste der ute" bør det ikke unnslippe all kritikken som alle andre spill får. Lenke til kommentar
brd Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Fin fin omtale(blogg ). Alle hadde vel venta 10/10 Lenke til kommentar
Radial Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Anmeldelsen er jo fin lesning, velskrevet og beskrivende. Men som enkelte andre har påpekt, så gir den lite informasjon utover anmelderens førsteinntrykk, og deretter hvilken karakter vedkommende gir spillet. Jeg har ikke prøvd spillet enda, men jeg skjønner jo at dette er et rollespill, med quests, frihet og ikke minst flott grafikk og en stor verden. Men hva mer? Jeg kommer nok til å skaffe det nå før påske, men det er ikke på grunn av denne anmeldelsen. Spillet fortjener kanskje 10/10, men når det ikke vises vilje til å gå inn på aspekter som kan kritiseres, så blir jeg litt skeptisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg