Bornslip Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Har endelig funnet meg noen alternativer når jeg skal kjøpe laptop, men lurer på hva dere synes, og evnt. om dere har flere forslag... Budsjettet er på maks 8k, og maskinen skal brukes til office applikasjoner, internett, og en del andre ting som ikke krever high-end stuff. Dette er med andre ord alt annet enn en spill maskin. Alternativ 1 - Acer Aspire 1642WLMi/PM 740 7995,- Alternativ 2 - Toshiba Satellite Pro M70-134 PM-740 7995,- Alternativ 3 - Dell Inspiron 6400 - etter forslag fra UllForEver! Har også sett litt på Dell inspiron 9400, men den er en smule dyr, og tilpasset XP Media Center Det jeg legger vekt på er levetid på batteri, god skjerm og elegant design. Den perfekte maskinen for meg ville hatt 17" skjerm med innfelt numerisk på høyre side, men budsjettet setter grenser Endret 6. april 2006 av Bornslip Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Min mening er at du gjør et mye bedre kjøp på Dell Inspiron 6400. Med èn rambrikke på 512 Mb og stort 9-cellers batteri koster den kr 7.946,- inkl frakt. Da får du en lydløs datamaskin med Duo Core prosessor og nesten 5 timers batterilevetid! Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Min mening er at du gjør et mye bedre kjøp på Dell Inspiron 6400. Med èn rambrikke på 512 Mb og stort 9-cellers batteri koster den kr 7.946,- inkl frakt. Da får du en lydløs datamaskin med Duo Core prosessor og nesten 5 timers batterilevetid! 5876703[/snapback] Oi...Dette er akkurat grunnen til hvorfor jeg spør etter hjelp på dette forumet, takk for forslag UllForEver, denne likte jeg Får vurdere dette noen dager til tror jeg Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Denne har litt bedre specs enn de du har nevnt og koster ikke mange kronene mer Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Min mening er at du gjør et mye bedre kjøp på Dell Inspiron 6400. Med èn rambrikke på 512 Mb og stort 9-cellers batteri koster den kr 7.946,- inkl frakt. Da får du en lydløs datamaskin med Duo Core prosessor og nesten 5 timers batterilevetid! 5876703[/snapback] Hva vil 9 cellers batteri si? at den er 9000 mha? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det som er litt surt er at Dell 6400 kostet 6290,- i går (den 05.april). Men det tilbudet har gått ut nå. Dette er riktignok modellen uten ATI grafikkløsning, men integrert skjermkort. Men likevel, for min del skal jeg ikke spille på en bærbar.. Bare synd at jeg ikke kastet meg på tilbudet. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Et 9-cellers batteri er på 80 Whr mens et 6-cellers standardbatteri hos Dell er på 53 Whr. Fujitsu Siemens som er nevnt over har til sammenligning 6-cellers batteri på 47.5 Wh. Jeg er ikke helt enig i at Amilo 2045 har bedre specs enn Inspiron 6400. Core Duo er tross alt det siste innen prosessorteknologi. Med 80 Gb og èn rambrikke på 512 Mb koster Inspiron 6400 kr 8.271. Da hadde jeg ikke valgt en dyrere maskin med Centrino-prosessor. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Det som er litt surt er at Dell 6400 kostet 6290,- i går (den 05.april). Men det tilbudet har gått ut nå. Dette er riktignok modellen uten ATI grafikkløsning, men integrert skjermkort.Men likevel, for min del skal jeg ikke spille på en bærbar.. Bare synd at jeg ikke kastet meg på tilbudet. 5880762[/snapback] Ouch, den var bitter.... oh well... Men greia her er ikke at specs trenger å være så sinnsvakt gode, skal egentlig bare ha den billigste laptopen around, men som har decent skjerm, god batterilevetid og standard ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå