Gå til innhold

N70 og virus og outlook

Anbefalte innlegg

For 14 dager siden fikk jeg en SW-oppdatering på min Nokia N70. Den vble selvfølgelig flashet, så jeg måtte legge inn kalender og kontakter på telefonen igjen. Dette ble gjennomført med kabel og ved bruk Nokia PC-suite.

Telefonen begynte etter dette og ringen opp tilfeldige kontakter i min adresseliste.

Leverte telefononen tilbake til leverandøren og etter et pr dager fikk jeg den tilbake med følgende tilbakemelding.

- Du har virus på telefonen, og dette kommer fra MS outlook. Du må slette alle mails du har samt sørge for å skrive ut hele adr-listen, for å å legge inn denne manuellt igjen i outlooken.

Jeg fikk ikke tilbakemelding på hvilket virus dette var, men virus hadde jeg på pc'en ble det påstått.

Så mitt store spørmål er da følgende: Har noen opplevd virus som sprer seg fra pc til mobil, og har denne adferden?

Jeg kjører f-secure antivirus, samt kjører en housecall ca 1 gang i uka. Har også regelmessige kjøringer av ad-aware og spybot.

Brannmur gjennom router og ms sin egen. Har også max sikker hethet på mitt wlan.

Har noen peiling som har erfaring med virus med symptomet som mitt

Har også snakket med verkstedet, og teknikeren som har vurdert tlf'en sier jeg hadde virus,men hvilket kunne han ikke svare på.

Jeg har heller ikke kjørt blåtannn, mottatt MMS eller hentet spill etc på nettet i perioden,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...