Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Heisann! da eg får lønn i Mai, så skal eg ha meg nye felger og dekk

og eg har funne 3 18" felger som eg kunne tenkt meg.

og vil ha 235\40 profil på. :dribble:

det største eg har lest på nettet av dekk som går er 225\35.

vil helst ikkje ha noke lavere enn 40, da eg ikkje har lyst å kjenne alle småsteinane i veien.. :mad:

er ikkje det mulig å bruke spacer eller noke sånt for å lage litt bedre plass? :hmm:

OZ felger. med 235\40 dekk så blir det ca 19000 med 2000 i rabatt pr felg, og 40% på dekka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo selvfølgelig bruke spacere for å få dekkene lengre ut fra bilen, men er nok ikke særlig lovlig.

I tillegg så blir nok omkretsen på dekkene for stor til at det passer i det bakre hjulhuset uten å subbe. Jeg fikk litt for store vinterhjul(205/55-16) og de tok borti den øverste skruen som fester innerskjermen bak. Den dimensjonen du har sett deg ut er enda større med tanke på omkrets. Er bilen senket så blir det nok enda værre. "Vanlig" dimensjon for de som kjører med senket bil , og har 17" felger er 215/40-17.

235/40-18 blir nok litt for stort er jeg redd...

Selv kjører jeg usenket og skal prøve meg på 215/45-17 i sommer men er redd det kanskje er litt for stort selvom det er den dimensjonen volvo sier passer best.

Lenke til kommentar

eg har jo sport utgave, så den er jo litt senka.

men eg trur eg satser på 225\35. vart helt forelska i felgane:P må ha dei..hehe..

var noken som sa det går an å valse hjulbuane, men kva det vil sei veit eg ikkje egentlig:P berre at det blir meir plass i hjulbuen

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...