Gå til innhold

Raw shooter Premium VS Raw Shooter Essentials

Anbefalte innlegg

Jeg har etter hvert fåttt litt kunnskap til RSE og dermed begynt å kun ta bilder i Raw. Syns det gir meg gode muligheter til å justere bildene mine.

Men jeg ser at man kan kjøpe en Premiumversjon av Raw Shooter og ønsker derfor å finne ut av forskjellen mellom disse. Noen som vet hva RSP evt. med Color Engine gir meg vs. RSE? Hva er det jeg evt. betaler for ved å oppgradere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har etter hvert fåttt litt kunnskap til RSE og dermed begynt å kun ta bilder i Raw. Syns det gir meg gode muligheter til å justere bildene mine.

Men jeg ser at man kan kjøpe en Premiumversjon av Raw Shooter og ønsker derfor å finne ut av forskjellen mellom disse. Noen som vet hva RSP evt. med Color Engine gir meg vs. RSE? Hva er det jeg evt. betaler for ved å oppgradere?

5876014[/snapback]

Ligger ganske enkelt på Pixmantec sine egne sider hva forskjellen er.

Her er linken: Forskjeller mellom Essentials og Premieum

God lesning

Lenke til kommentar

5876014[/snapback]

Siden Color Engine ikke støtter Pentax (foreløpig?), har jeg ikke erfaring med den.

For meg er den viktigeste forskjellen at RSP har tilgang på curves. Slik de har laget dette verktøyet, er det nærmest curves og levels i ett. Enkelt og greit å bruke, og svært effektivt.

Det gir økt kontroll på den endelige presentasjonen av bildet. Tenker spesielt på kontrastomfang, men kan og være svært nyttig for å kjele med f.eks. høylysene. Jeg innbiller meg at det gir bedre kvalitet og gjøre slikt før konvertering (men er usikker på om dette stemmer). Uansett er det kjekt å kunne gjøre mest mulig innen et program.

Ellers er det mer stabilt og er generelt et mer voksent program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...