Staalkontroll Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg å kjæresten har nå tenkt å flytte sammen neste måned. Vi har funnet en hybel på 90 kvm til en hyggelig pris (4000 + strøm) Da lurer jeg på til dere som bor på hybel, hva slags økonomi har dere i forhold til inntekt etter å ha betalt leieutgifter Lever dere på sultegrensen eller går alt som smurt? Lenke til kommentar
Månegahl Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg leier en hybel i Trondheim på 23 kvm, + bad, kjøkken og stue. Jeg deler riktig nok bad og kjøkken med en anned dude med det hefter ikke. Hulseia mi er på 3000 i mnd, inkl. strøm\oppvarming, ADSL og kabel TV. Det som er kjipt er at jeg får stipend på 3300 pr. mnd. Det blir 300 kroner å bruke pr. mnd. etter at hulseia er betalt. Men jeg er heldig og ha en gavmild familie som støtter meg med 2000-4000 kr i mnd. Så jeg klarer meg fint da... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jobber dere eller studerer dere? Jeg bodde på hybel da jeg var lærling. Hadde da ca 8000 i lønn+ 3000kr i stipend i starten. Etter hvert så økte jeg i lønn til ca 11 000 (utbetalt). Jeg betalte 3100kr i leie + adsl delt med naboen. Etter det kom utgifter til strøm, mat, nrklisens + andre eventuelle utgifter. Med en "inntekt" på 11k + 3k greide jeg å spare ca 3000kroner i måneden. Regnet ca 3000kroner til mat, og 600kroner i måneden til strøm. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Jobber dere eller studerer dere? 5876244[/snapback] Jeg jobber (lærling), har 8000 utbetalt i mnd Hun studerer å har et stipend på 5000 i mnd + Hun har nå fått seg deltidsjobb Men så har jeg en del utgifter på bil. Kan vel si at jeg er godt vandt når jeg bor hjemme, så er redd for at overgangen skal bli et sjokk Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Du kunne jo prøve å droppe bilen? lærlings lønn på 8000,- 5000,- i stipend + delditsjobb...jeg tror at det skal gå fint jeg. Det er flere som klarer seg med mindre (se over) BTW Gratulerer Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Bilen skal så absolutt ikke droppes. Den er jeg blitt alt for godt vandt med + jeg trenger den i jobben da jeg reiser endel. Men Jeg håper dette skal gå bra, men vet at jeg ikke kan ta meg råd til å gå på byen vær helg nå Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Sinnsykt bra tilbud da, regner med at denne hybelen ikke befinner seg i en storby? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Denne hybelen befinner seg 5 minutter med bil fra Kristiansand sentrum Å det er en del av byen... Ja, det er min mor som har ordnet meg et slikt tilbud Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Når meg og kjæresten min bodde sammen hadde vi husleie på 5300 ink. strøm (oslo). Da hadde vi bilutgifter ved siden av. Jeg hadde stipend og hun ca. 8000 i lærlingslønn. Siden du er lærling burde du undersøke muligheten for borteboerstipend også. Vi klarte oss kjempebra vi. Ikke noe skikkelig luksus, men det gikk bra. Vi fikk en fryser i gave, så da fikk vi kjøpt inn mat billigere i Sverige etc. Dessuten er fryser ganske praktisk å ha hvis ma nskal lagre mat. Men det går nok, bare du ikke forventer å kunne gå på byen hver dag. Anbefaler dere også til å sette opp et budsjett som dere følger pinlig nøyaktig. Er også lurt å sette av litt penger til uforutsette ting som barn, høye strømregninger, bildeler etc.. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Med den inntekten og den husleien kommer dere til å klare dere kjempebra! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 kast inn en del kjærlighet tror jeg dere skal få det riktig så fint Lykke til! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er det ikke litt feil å kalle 90 kvadrat for en hybel? Det jo ganske så stort.. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Joa...er kansje det når det er en hel etasje + parkeringsplass Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Å kalle 90 kvm for hybel er litt... ja:P Fin størrelse og fin pris! Jeg og typen har begge 13.000 hver etter at husleien er betalt (trekkes fra lønna mi) Allikevel er vi som oftest ganske skrapa når måneden går mot slutten, noe som skyldes ett alt for høyt forbruk... tv'er, kameraer, mobiltelefoner og spill kjøpes over lav sko... Men man kan helt klart klare seg med det dere har, så lenge dere passer på å ikke bruke for mye på andre ting Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Ett rom på 90 kvadrat kalles vel studio, og ikke hybel? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg bor på 45-50kvm. Har det jeg trenger ... stue og kombinert kjøkken, bad og soverom. Funker helt greit for meg nå som jeg er singel. Betaler 4000kr inkludert strøm, internett og tillatelse til å bråke så mye jeg vil. (noe jeg gjør). Syntes det passer helt fint. Har 16.000 igjen etter husleie, hvor resten går til piss egentlig. Hva er sparing? Syntes det er bedre å bo "beskjedent" og ha masse penger, enn å bo "storslæægent" og ha mengder med utgifter ... iallefall så tidlig i livet. Mengder med gjeld og depresjoner kommer senere! Er dere 2 ... så er det ikke akkurat noer problem samme hva dere tjener i jobb. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Denne hybelen befinner seg 5 minutter med bil fra Kristiansand sentrum Å det er en del av byen... Ja, det er min mor som har ordnet meg et slikt tilbud 5877804[/snapback] 5 min fra kr.sand sentrum med bil er jo nesten på landet da , kr. sand er er en billig by og bi i , du finner lett fine leiligheter som er rimelig sentralt . blillig og Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Denne hybelen befinner seg 5 minutter med bil fra Kristiansand sentrum Å det er en del av byen... Ja, det er min mor som har ordnet meg et slikt tilbud 5877804[/snapback] 5 min fra kr.sand sentrum med bil er jo nesten på landet da , kr. sand er er en billig by og bi i , du finner lett fine leiligheter som er rimelig sentralt . blillig og 5886891[/snapback] Høhø...det er så langt i fra landet som det kunne blitt....tro meg, har bodd her hele mitt liv Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg betaler nå 3600 i mnd og jeg klarer meg akkurat ikke. Jeg bruker lite penger på festing og klær og slik så det som blir igjen går stort sett med på mat og transport. Jeg går et par hundre i underskudd hver mnd med en månedlig utbetaling på 6000. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg+kjæreste har 11k tilsammen i mnd. Husleie er på 4500+strøm. Det går ikke rundt pga. regninger og lån. Må selge bilen denne mnd for å få kjøpt mat... Er ikke alltid så veldig lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå