nomore Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Eg var innom elkjop.no tidligere i dag for å se etter et produkt. Mens eg likevel bladde meg igjennom listen med produkter kommer eg over dette produktet. Er det ikke fantastisk? Har har de faktisk brent(eller kjøpt) cd plater med skype(som er gratis å laste ned fra skype sine sider), bundlet med et headset og 30 minutter å ringe for. For å regne litt på det. Headsettet ser helt greit ut. Sikkert en pris på 200-300 kr alene. Deretter får du med 30 minutter ringetid på SkypeOut. Dette tilsvarer ca 4 kr. Elkjøp har da en fortjeneste på ca 650-750 kr pr produkt. Mao 60-70%! Er det bare eg som reagerer på akkurat denne? Butikker kan jo for all del ta den prisen de ønsker, men i dette tilfelle er jo 70% av produktet LUFT! Huff... litt argressjonsutløp tidlig på dagen gjorde godt... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 De selger samme produkt, bare uten ringetid på Carrefour her i Spania som jeg bor. Koster fantastiske 1euro=8kr.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Sleip måte å tene penger på ja, men det er sikkert massevis som ikkje har peiling og synest dette er eit greit kjøp. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 For all del. Eg kritiserer ikke at Elkjøp skal tjene penger på det, men hvor mye de tjener. Det er ikke mye du får for kr 999 her. Og skype selger noe lignende skype pakker, enkel til kr 56,- og familiepakke til kr 239,-. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 instruksjons manual for og kunne laste ned Skype For å ikke snakke om skrivefeilen i tillegg. (og/å) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ikke vær så slemme med Elkjøp nå. De har masse kostnader med dette "produktet": - Små CD'er (8cm) er dyrere enn vanlige. - De har måttet sende den eller de som skrev produktinformasjonen på et norskkurs for nybegynnere. - Søksmål-kassa begynner å bli tom for penger. Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 nomore: du er alt for snill med elkjøp. Headsetet ser absolutt ikke ut å være verdt 200-300 kr! Er jo bare en enkel ørepropp med mikrofon på ledningen. En tier kanskje. 20 maks! Dette "kitet" ser også ut til å være identisk med settet det ble linket til som skype selger til 56 kroner, og som de også selger 5-pack av til 239! Dette er latterlig, og jeg mener faktisk også ulovlig. Det er forbudt å kreve urimelig høy pris for en vare eller tjeneste, da dette anses som urimelige avtalevilkår. (Med alt forbehold. tatt rett fra bakhodet, og jeg har ikke tatt meg bryet med å dobbeltsjekke lovverket). -DrS Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Dette må være noe av det "beste" jeg har sett på lenge. En 1000-lapp for det der er jo så langt på finnmarksvidda som det er mulig å komme både for mennesker og reinsdyr! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 nomore: du er alt for snill med elkjøp. Headsetet ser absolutt ikke ut å være verdt 200-300 kr! Er jo bare en enkel ørepropp med mikrofon på ledningen. En tier kanskje. 20 maks! Dette "kitet" ser også ut til å være identisk med settet det ble linket til som skype selger til 56 kroner, og som de også selger 5-pack av til 239! Dette er latterlig, og jeg mener faktisk også ulovlig. Det er forbudt å kreve urimelig høy pris for en vare eller tjeneste, da dette anses som urimelige avtalevilkår. (Med alt forbehold. tatt rett fra bakhodet, og jeg har ikke tatt meg bryet med å dobbeltsjekke lovverket). -DrS 5876214[/snapback] Når eg ser etter har du faktisk rett(eg gikk ut i fra at de i det minste hadde lagt ved et noelunde kvalitetshodesett. Så sett i lys av ny totalpris tjener de da kr 943,- pr slike sett, dvs 94% fortjeneste. Fortjenester som it-bransjen generelt bare kan drømme om. Dessuten er det helt moralskt galt. Ok, eg mener ikke kr 999 er alt for høy pris(som sagt tidligere), men hvor mye av denne summen går til de som faktisk har laget produktet? Utrolige kr 56(uten å trekke fra moms og importavgift). Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Lurer på å kjøpe denne pakka ja. Tror jeg tar med en trygghetsforsikring til 400,- i samme slengen. Cd'n kan jo bli ripete etterhvert. Endret 6. april 2006 av Signatur Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er forbrukerne som bestemmer om dette er en bra eller dårlig pris. La være å kjøpe hvis du ikke liker det. Ang ulovlige priser: Ingen kan nekte deg å selge en hermetisert promp for 12 mill... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Likner ikke det veldig på dette produktet hos Clas Ohlson til 39 kr? Det inneholder jo akkurat det samme... Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hmm ikke bra den prisen der nei, da drar jeg heller til biltema og kjøper et headset til 29.90 der og i tillegg så er det biltema headsetet sikkert mye bedre også Resten som er i pakka trenger man ikke, er man for dum for å finne skype og laste det ned får man spørre en man kjenner, så si heller 30kr + 30min skype out (vet ikke pris) så blir det helt fint Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Det er nok feil pris på nettet her ja - har sett produktet i butikken og tror det koster 99 kroner hvis jeg ikke tar helt feil - det var iallefall ganske billig. Ser at de på lefdal.com selger det samme til 199, så det er snakk om en skriveleif hos elkjop.no. http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...PE%20STARTPAKKE Endret 6. april 2006 av steinrr Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Det er nok feil pris på nettet her ja - har sett produktet i butikken og tror det koster 99 kroner hvis jeg ikke tar helt feil - det var iallefall ganske billig. Ser at de på lefdal.com selger det samme til 199, så det er snakk om en skriveleif hos elkjop.no. http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...PE%20STARTPAKKE 5876653[/snapback] Jeg håper det for deres skyld. EDIT: Men allikevel kun 39 kr. på clas ohlson... Endret 6. april 2006 av datating Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er nok feil pris på nettet her ja - har sett produktet i butikken og tror det koster 99 kroner hvis jeg ikke tar helt feil - det var iallefall ganske billig. Ser at de på lefdal.com selger det samme til 199, så det er snakk om en skriveleif hos elkjop.no. http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...PE%20STARTPAKKE 5876653[/snapback] Jeg håper det for deres skyld. EDIT: Men allikevel kun 39 kr. på clas ohlson... 5876660[/snapback] Husk at det på Clas ikke inneholder headset, så det må du ha i tillegg... Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Så sett i lys av ny totalpris tjener de da kr 943,- pr slike sett, dvs 94% fortjeneste. Fortjenester som it-bransjen generelt bare kan drømme om. Man regner fortjeneste i prosent den andre veien, kjøper du noe til 50kr, og selger det for 100, har du 100% fortjeneste, selger du det for 1000kr har du 1900% fortjeneste! Dette er noe av det drøyeste jeg har sett fra elkjøp. (Skulle ønske de hadde 150% prisgaranti eller.no ) K Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Så sett i lys av ny totalpris tjener de da kr 943,- pr slike sett, dvs 94% fortjeneste. Fortjenester som it-bransjen generelt bare kan drømme om. Man regner fortjeneste i prosent den andre veien, kjøper du noe til 50kr, og selger det for 100, har du 100% fortjeneste, selger du det for 1000kr har du 1900% fortjeneste! Dette er noe av det drøyeste jeg har sett fra elkjøp. (Skulle ønske de hadde 150% prisgaranti eller.no ) K 5876671[/snapback] Hehe Det er litt av en kalkyle... Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 class olson sin versjon krever jo at du skaffer ett headset i tillegg, så det var 29,90,- på biltema i tillegg, eller ca 70,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå