DuckDuckGoose Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Jeg har to hder og en dvd rom og snart kommer PLextor 40x som jeg skal ha som master. Men dvdrommen har begynt å oppføre seg rart... Har hatt dvden som master før, men nå får den ofte lesefeil av cder, som har virket før.... eller at den ikke leser cden i det hele tatt... Kjedelig. Må jeg ha dvden som master? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Det er litt avhengig av hva du brenner mest. Hvis du brenner mye cd'er til cd'er vil jeg anbefale at du har brenneren som slave og dvd'en som master. Men hvis du brenner mest fra pc'en ville jeg ha satt brenner som master. Da får du maks utnyttelse. Men i grunn er det samme hvilken enhet du setter som master/slave. er jo kun snakk om noen få sekunder! Lykke til!§ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 alansmith Kan være at den dvd'en din ikke er helt frisk, Det du og kan prøve er å vaske cd/dvd platene med zalo har hjulpet meg mangen ganger. Har du prøvd med en firmware oppdatering. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Og bruk gryteskrubben.. Jeg husker ikke veldig mye fra kjemitimene, men såpe(f.eks Zalo) er sterkt basisk. Dvs man bør være forsiktig med å vaske plastobjekter med dette, i verste tilfelle kan man ødelegge overflaten på DVDen. Det går sikkert bra i de fleste tilfeller, men jeg tror man skal være forsiktig dersom det er DVDer man er veldig redd for. Det finnes rensevæsker for slike ting, en optiker vil bla ha væske for å rense briller, denne skal være rimelig trygg ettersom mange bruker plastglass i brillene sine. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Som jeg forklarte har de samme cdene fungert når dvdrommen var master, byttet til master nå igjen og alt var bra. Men da blir oppsettet mitt slik: Primary Master: HD1 Primary Slave: CD-RW Secondary Master: DVD-rom Secondary Slave: HD2 Det blir bra dette? Jeg brenner kanskje litt mer fra cd-cd enn fra hd-cd, men det er vel ikke mange sek. det er snakk om og buffer underrun er ikke noe probl. med Plextor! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå