Gå til innhold

Min Pioneer 106 dvd rom liker seg ikke som slave!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er litt avhengig av hva du brenner mest. Hvis du brenner mye cd'er til cd'er vil jeg anbefale at du har brenneren som slave og dvd'en som master. Men hvis du brenner mest fra pc'en ville jeg ha satt brenner som master. Da får du maks utnyttelse.

Men i grunn er det samme hvilken enhet du setter som master/slave. er jo kun snakk om noen få sekunder!

Lykke til!§

Lenke til kommentar

Og bruk gryteskrubben.. Jeg husker ikke veldig mye fra kjemitimene, men såpe(f.eks Zalo) er sterkt basisk. Dvs man bør være forsiktig med å vaske plastobjekter med dette, i verste tilfelle kan man ødelegge overflaten på DVDen. Det går sikkert bra i de fleste tilfeller, men jeg tror man skal være forsiktig dersom det er DVDer man er veldig redd for. Det finnes rensevæsker for slike ting, en optiker vil bla ha væske for å rense briller, denne skal være rimelig trygg ettersom mange bruker plastglass i brillene sine.

Lenke til kommentar

Som jeg forklarte har de samme cdene fungert når dvdrommen var master, byttet til master nå igjen og alt var bra.

Men da blir oppsettet mitt slik:

Primary Master: HD1

Primary Slave: CD-RW

Secondary Master: DVD-rom

Secondary Slave: HD2

Det blir bra dette? Jeg brenner kanskje litt mer fra cd-cd enn fra hd-cd, men det er vel ikke mange sek. det er snakk om og buffer underrun er ikke noe probl. med Plextor!

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...