tommy_sn Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei! Har idag trådløst nettverk med en 3com ruter, men pga murvegger/rekkevidde skulle jeg gjerne hatt et aksesspunkt e.l et eller to andre steder. 1) Kan jeg bruke hvilken som helst trådløs ruter/aksesspunkt++ til dette? 2) Må hvert aksesspunkt konfigureres med mac-adr til de trådløse pcene? 3) Hvilken trådløs ruter/aksesspunkt/base har best rekkevidde/signal? Tommy! Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Om hvert aksesspunkt på settes opp med MAC-adressene er avhengig av hvorvidt du kun har et aksesspunkt eller om det er en ruter. Dersom de nye kun er konfigurert som aksesspunkt og på den måten kun videreruter trafikken trenger du ikke å legge inn MAC-adressene på disse. Jeg er litt usikker på hva du tenker. Du har en trådløs ruter nå. Tenker du å legge kabel til aksesspunkt som står andre steder i huset? JDM Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Nei, blir ingen kabler mellom den nåværende trådløse rutern og aksesspunktene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå