advance^ Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Vel, nå har jeg sittet i 2 dager å rotet litt rundt i dette enda mer brukervennelige systemet som er på vei. Litt smålei av å måtte bekrefte allt jeg gjør. Men det er nå prisen å betale for følelsen av å sitte i et romskip Jeg ble overasket over hvor mye plass Vista tar ferdig installert. Trur det var oppe i mot 10GB . Etter litt prøving og feiling +søking på nettet fant jeg at Symantec Antivirus Corporate Edition 10.1.0.394 virker på denne reeleasen. Den nyeste JRE fra sun virker også bra med untak av noen feilmeldinger som er helt ubetydlige. Ting glir lett, og ting virker. Men.... Jeg valgte å legge inn Nvidias Vista driver. Det funket jo heller dårlig da jeg skulle prøve å starte spill som HL2 og andre valve reeleaser. Er det noen som har et forslag til andre drivere som er brukbare? Det virker som om man skulle overklokket kortet til bristepunktet. Masse pixelfeil allerede før spillet starter, for starte vil det ikke :!: . Nå har jeg hørt at spill skal få et "vist" løft i vista. Men så langt må jeg kalle en spade for en spade og en myte for en myte Andre tips om forbedringer motas med stor interesse. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Bruker ATI x800XL på NF4 , trengte ingen drivere i det hele tatt . Hverken chipset eller grafikk . Har ikke prøvd spill enda . Jeg opplevde at IE7 sluttet å repondere , scroll opp ned virket kun med mus på side scroll baren , ikke wheel eller tastatur piltaster . Ellers booter det raskt , men desktop init er litt treg (svart skjerm en stund) er vel mest pga den nye høy oppløslige grafikken til desktop og ikoner . Vista installeren kunne vært bedre . Flere ganger kun svart skjerm uten info under installasjon og restarter(varte en stund) . Systemet rebooter noen ganger under installasjonen uten å si i fra og hvorfor . Lenke til kommentar
advance^ Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Bruker ATI x800XL på NF4 , trengte ingen drivere i det hele tatt . Hverken chipset eller grafikk . Har ikke prøvd spill enda . Jeg opplevde at IE7 sluttet å repondere , scroll opp ned virket kun med mus på side scroll baren , ikke wheel eller tastatur piltaster . Ellers booter det raskt , men desktop init er litt treg (svart skjerm en stund) er vel mest pga den nye høy oppløslige grafikken til desktop og ikoner . Vista installeren kunne vært bedre . Flere ganger kun svart skjerm uten info under installasjon og restarter(varte en stund) . Systemet rebooter noen ganger under installasjonen uten å si i fra og hvorfor . 5875730[/snapback] Når jeg prøvet meg frem med forkjellig antivirus clienter skjedde det mye rart. Som for eks at IE sluttet å virke/hang. Men med Symantec har jeg ingen problemer. Jeg må si jeg er litt imponert over hvor stilfult det er. Men det er et mas med alle disse "tilatelse" boksene. Desuten trur jeg neppe jeg går fra linux som hoved OS enda. Men nå er det nå slik at linux + spill er en "dårlig" kombinasjon. Når det gjelder skjermkort driver er jeg like langt. (Kanskje ikke så rart med tanke på at jeg la ut denne posten for 10 min siden ) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Tillatelses greiene er windows defender , du kan stoppe MSASCui.exe fra startup/run i registry. Endret 6. april 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
advance^ Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Har Defender noe for seg? Eller er det bedre å bruke for eks Adaware o.l.? Fortsatt ikke funnet ut hva slags driver folk spiller med i Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå