Gå til innhold

Skal brenne en image fil på 711MB, hvordan?

Anbefalte innlegg

Jeg har ei fil på 711MB, som selvfølgleig ikke får plass på en standard 700MB disk. Har forsølkt meg på en 800MB CD, men det gik heller ikke. Nå Fprsøker jeg å brenne den som DVD, men også her stopper det opp.

gutzyz.nrg er navnet på fila, og innholder musikk. Under egenskaper får jeg opp NRG IMAGE. Jeg bbruker en av de siste versjonene til NERO, og har brent noe skiver igjennom tidene. Så dette ble for my for meg. Litt sent er det i tllegg. Noen som har et tips?

På forhånd takk!

Endret av BråStopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo da, jeg har prøvd å brenne denne som IMAGE fil både som DVD og 800MB CD, men til ingen nytte. Nå ligger det noen eksemplarer av defekte DVD/CD skiver i søppelbøtta:no: Jeg hentet ned fila fra min kompis sin side, og den var pakket som *.rar. Han kan bekrefte at det funker hos flere andre han har gitt fila til.

Jeg har forøvrig Goooglet litt rundt, og ser at format *.nrg ikke er av det mest populære formatet.

Akkurat nå er jeg litt tom for ideer, og det er typisk når jeg skal bruke en av lydfilene i morgen.

Da fila er på 711MB, så har jeg gjort forsøk på å brenne denne som IMAGE både med DVD og 800MB CD. Begge krasjet.

Som nevnt kjører jeg en av de siste versjonene til NERO,, og har prøvd meg på virituell CD ROM, men et eller annet går galt. Restart av maskinen er gjort, jeg har gjort forsøk på maskin nummer 2, men med samme resultat.

Selvfølgelig får jeg ikke tak i min kompis Australia når det gjelder som mest. Kanskje det er på tide å logge seg av natten, å starte på ny frisk i morgen.

For all del gi meg tips, og til dere som allerede har bidratt: Takk så langt. Sitter oppe en halv time til å forsker litt.

På forhånd takk

Bråstopp

Lenke til kommentar
Test dette her.Heter cd Mate,den komprimerer samtidig som den brenner.Faar den ogsaa i Dvd Mate.

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?t...srch&qt=cdmate&

5875651[/snapback]

Intet skal være uprøvet, så jeg utsetter besøket i senga med en time eller to.

Uansett resultat: Takk for tipset.

Hilsen helt i tråd med Nicket

Bråstopp

Edit: siterte feil person

Endret av BråStopp
Lenke til kommentar

går som regel bra å brenne 711mb fil på 700mb cd-r plate.

i nero under preference/expert settings så tillater du overburning dish at onse til 82 minutter.

alternativt kan åpne nrg fila i ultraiso programmet (for utekstaksjonering av musikkfiler)

samme kan du og gjøre ved mounte nrg fila i "daemon tools" programmet

mer om temaet her http://search.kvasir.no/query?q=overburnin...=S%F8k&what=web

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på å foreslå det jeg oxo, men det avhenger av kvaliteten på brenneren og mediet... Brenner han med Verbatim, er det sikkert ikke noe problem. Men i værste fall kan laseren gå utenfor og worst case scenario kan skje..

Opplevde dette med første generasjons cd brennere når de kom på markedet. Da var det bare å kaste brenneren ved katastrofal feilet overbrenning.

Kanskje jeg har hengt meg opp i det...

Hvorfor ikke bare brenne hele greia på en dvd da?? :!:

Lenke til kommentar

Image filer på litt over 700 MB skal jo egentlig ikke være noe problem å brenne ut på en 700 MB cd. Eller tar jeg helt feil?

En .nrg fil er en image fil laget med Nero, du sier du har prøvd å brenne denne som image fil i Nero. Jeg regner med at du har da gått inn i Nero - file - open og funnet frem til gutzyz.nrg?

Hvis du brenner hele image fila til en cd, så vil den fortsatt være på 711 MB.

Litt dårlig forklart, kanskje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...