Bob_3 The Builder Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hadde jeg visst det var deg, hadde jeg gjort det Hender jeg hindrer kidz bare på faen, men lar det som regel passere. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hadde jeg visst det var deg, hadde jeg gjort det Hender jeg hindrer kidz bare på faen, men lar det som regel passere. Liker deg bare mindre og mindre... Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er bare å velge et annet årstall når man oppgir alder.. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har aldri hatt problemer med å kjøpe filmer som har en høyere aldersgrense. Da jeg var 13-14 fikk jeg glatt kjøpt filmer med 18-årsgrense. Ikke er jeg spesielt høy eller ser mye mer moden ut for alderen, men når det gjelder spill og filmer i butikk har det aldri vært noe problem. ^^ Ah, de gode minnene: Kill Bill uten tillatelse hjemmefra for 159,- på Platekompaniet. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er vel fordi det ikke er lov å handle fra nett for personer under 18. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Edit: Men på CDON krever de personnummer, så der funker det ikke å være under 18. Aner ikke hvorfor de trenger det egentlig. Ingen andre butikker trenger det. Dette finnes det en enkel forklaring på. CDON tilbyr giro, og en giro har man ikke lov til å skrive ut til en person under 18 år. Regner med at dette er deres måte å forhindre dette på. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er bare å velge et annet årstall når man oppgir alder.. Ikke om man skal skrive personnummer. Jeg prøvde å forandre på alderen i personnummeret, men da fikk jeg beskjed om at det ikke ble godkjent. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 De sjekker jo personnummeret automatisk... vet ikke om de sjekker kredittopplysninger og jeg.. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det får de ikke gjort på samme måte, nei. Da må de ha en grunn. Og du vil få beskjed. Skriftlig på skjermen før det skjer, og skriftlig i posten i etterkant. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Da så Sjekker vel bare om du finnes og er over 18 da... Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har snakket med banken de sa det var ulovlig å gi ut ungdomskort med kortnummer på. Er vel mye stress å bytte bank da. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Det kan da ikke være ulovlig. Jeg og mange jeg kjenner har fått det av Nordea. Edit: Ulovlig i følge loven eller i følge bankens regler? Om Nordea faktisk ikke er klar over at det er mulig å bruke ungdomskortet på nettet, håper jeg ingen av dere er tufser nok til å opplyse dem om det. Endret 18. mars 2009 av Olum Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er de klar over. Jeg ville ha ekte Visa slik at jeg kunne bruke det på nettet, men så sa de at jeg kunne det med Visa Electron som jeg hadde fra før. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har Visa Electon fra Nordea. Det er 16 siffer på forsiden av kortet jeg bruker når jeg bestiller ting fra nettet. Jeg har hatt dette kortet siden jeg var 14, så de kan ikke akkurat ha tatt meg for å være 18. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er ulovlig å gi ut VISAnummeret uten foresattes samtykke. VISA Electron (debet) har kortnummer, men det er ikke stemplet på kortet. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg hadde samtykke fra foreldrene mine da. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Dårlig med tilbud her nå... Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Dei treng ikkje slå opp personnummeret for å sjå at det er gale: http://no.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8dselsnummer "De to siste sifrene i personnummeret kalles kontrollsifre og er beregnet ut fra de foregående sifrene." Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Platekompaniet selger Entourage Sesong 1 for 99,- Skal dra og kjøpe i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Jaja. Skal snakke med foreldra mine om jeg kan få åpne en konto i Nordea, og bare ha 2 kort. Er jo langt over 1 år til jeg blir 18 så litt dumt å ikke handle hos play av den grunn Endret 19. mars 2009 av Cortese Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå