Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

DVD-er på tilbud.


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme her. Uansett om de hadde vært herpa en gang, hadde vel det egentlig vært naturlig når vi får free shipping?

 

Hva faen? NEI?! "Jaja, den var jo billig, så da burde jeg ikke forvente å få god service". Det er ikke slik det fungerer. Slettes ikke. Om man godtar slikt, så er man bare dust.

 

Dessuten er det ikke "free shipping". Frakten er innbakt i prisen til hver vare. Det er bare at de holder til i Jersey, og slipper å betale VAT til de britiske myndighetene. Dermed kan de selge ting mye billigere, og fortsatt tjene like mye som alle andre butikker.

Lenke til kommentar
Samme her. Uansett om de hadde vært herpa en gang, hadde vel det egentlig vært naturlig når vi får free shipping?

 

Hva faen? NEI?! "Jaja, den var jo billig, så da burde jeg ikke forvente å få god service". Det er ikke slik det fungerer. Slettes ikke. Om man godtar slikt, så er man bare dust.

 

Dessuten er det ikke "free shipping". Frakten er innbakt i prisen til hver vare. Det er bare at de holder til i Jersey, og slipper å betale VAT til de britiske myndighetene. Dermed kan de selge ting mye billigere, og fortsatt tjene like mye som alle andre butikker.

 

Selvsagt bør varen være i 100% stand hver gang man bestiller, uavhengig hvilke fraktbestemmelser butikken har. Noe alle 50-60 enkeltdvdene jeg har bestilt fra Play har vært. Selvsagt sender ikke Play "gratis" til så og si hele verden, men de har gode fraktavtaler som de baker inn i prisen. At de fremdeles har lave priser er jo bare noe som kommer kundene til gode. Så jeg synes ikke at "Dermed kan de selge ting mye billigere, og fortsatt tjene like mye som alle andre butikker" bør være et argument som skal brukes mot play. Når det gjelder leveringstid så scorer play veldig lavt, men når det kommer til priser tør jeg påstå at de er av de absolut billigste på markedet.

Lenke til kommentar

Eg har klaga før når eg har fått knuste dvdar frå play. Då har eg alltid fått refundert eit pund til å fikse nytt cover. Men det er vel vanskelegare på boksane. Men for all del, klag!

Eg klagar alltid. Ein gong eg ikkje orka og klage, og det var då eg fekk ein øydelag lebowski boks frå amazon.com... Det følte eg var meir stress å klage på enn eg kunne tjene på..

Lenke til kommentar
Samme her. Uansett om de hadde vært herpa en gang, hadde vel det egentlig vært naturlig når vi får free shipping?

 

Hva faen? NEI?! "Jaja, den var jo billig, så da burde jeg ikke forvente å få god service". Det er ikke slik det fungerer. Slettes ikke. Om man godtar slikt, så er man bare dust.

 

Dessuten er det ikke "free shipping". Frakten er innbakt i prisen til hver vare. Det er bare at de holder til i Jersey, og slipper å betale VAT til de britiske myndighetene. Dermed kan de selge ting mye billigere, og fortsatt tjene like mye som alle andre butikker.

 

Selvsagt bør varen være i 100% stand hver gang man bestiller, uavhengig hvilke fraktbestemmelser butikken har. Noe alle 50-60 enkeltdvdene jeg har bestilt fra Play har vært. Selvsagt sender ikke Play "gratis" til så og si hele verden, men de har gode fraktavtaler som de baker inn i prisen. At de fremdeles har lave priser er jo bare noe som kommer kundene til gode. Så jeg synes ikke at "Dermed kan de selge ting mye billigere, og fortsatt tjene like mye som alle andre butikker" bør være et argument som skal brukes mot play. Når det gjelder leveringstid så scorer play veldig lavt, men når det kommer til priser tør jeg påstå at de er av de absolut billigste på markedet.

 

I motsetning til Amazon, så er ikke Play sære på mer "spesielle" kult-filmer etc. Sjekk ut filmen Haggard på Amazon for eksempel. Latterlig dyr. Hos Play koster den det den burde koste. 4-5 pund. Det skal Play ha credit for.

Play skal også ha creds for at de sender filmene hver for seg, uten ekstra kostnad. Dette er en fin ting for oss som bor i 200kr-grense-Norge. Men pakkingen er jo crap. Jeg har bestilt hundrevis av filmer fra Play og Amazon. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått skadede varer fra Amazon - om jeg har fått det i det hele tatt - men fra Play har jeg fått flere titalls DVD-filmer med alt fra plater som er løse i coverene, til cover som er delvis eller totalt knust. Ja, det er Posten som har skylden for ødeleggelsen, men pakningen Play bruker - et tykt ark brettet rundt filmene - hjelper ikke mye på. Amazon bruker to tykke lag papp, med bølgepapp mellom - noe som funker som faen. Absolutt verd de to-tre pundene man betaler for frakten.

 

Og som du sier, så er Play dårlig på leveringen. Før jeg flyttet, bodde jeg hjemme hos foreldrene mine på et lite sted, ca en mil unna en liten by på 20k mennesker, litt under 10 mil fra Trondheim. Pakker fra Amazon brukte som aller oftest *TO* dager på å komme frem fra - og med - dagen de ble sendt. Hos Play tok det *aldri* mindre enn fire-fem dager. Ofte en god del mer. Jeg nekter å tro at det er posten som har skylden her.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
a, det er Posten som har skylden for ødeleggelsen, men pakningen Play bruker - et tykt ark brettet rundt filmene - hjelper ikke mye på. Amazon bruker to tykke lag papp, med bølgepapp mellom - noe som funker som faen. Absolutt verd de to-tre pundene man betaler for frakten.

 

Godt at det er flere som har "våknet" :)

 

Hos Play tok det *aldri* mindre enn fire-fem dager. Ofte en god del mer. Jeg nekter å tro at det er posten som har skylden her.

 

Er det man må leve med for å få "gratis" frakt. Er man heldig så er man siste mann inn i konteineren og filmen kommer fort fram (4-5 dager) eller man er første mann inn i konteineren og må vente i 2-3 uker på filmen...

Lenke til kommentar
Og som du sier, så er Play dårlig på leveringen. Før jeg flyttet, bodde jeg hjemme hos foreldrene mine på et lite sted, ca en mil unna en liten by på 20k mennesker, litt under 10 mil fra Trondheim. Pakker fra Amazon brukte som aller oftest *TO* dager på å komme frem fra - og med - dagen de ble sendt. Hos Play tok det *aldri* mindre enn fire-fem dager. Ofte en god del mer. Jeg nekter å tro at det er posten som har skylden her.

 

Jeg bor et par timer utenfor Oslo, og går på skole i Stavanger. Èn gang har jeg mottatt filmen 4. dag etter filmen ble sendt fra Play. Ellers har det alltid gått mer enn ei uke, gjerne over 10 dager. Men greia er at jeg ikke bryr meg om det. Har i underkant av 100 usette filmer, og jeg kjøper raskere enn jeg ser.. Så jeg klarer fint å vente et par uker før filmen kommer :)

Lenke til kommentar
Dette er fortsatt ingen unnskyldning for en bedrift å ha bedriten service og leveringstid...

 

Servicen er ikke så god, nei :p Bestilte Band of Brothers - boksen, men da jeg fikk den manglet Disc 1, det var i stedet 2xdisc 5 (produksjonsfeil, ikke play). Jeg måtte sende hele boksen tilbake, og legge ut for frakten selv - 250 kr (boksen kostet 130 ^^). Dette skulle jeg selvsagt få refundert i følge mailene fra play. Etter en stund ser jeg på kontoutskriften at play har satt inn 14 kr på kontoen min. Jeg måtte krangle en god del over mail før jeg fikk resten av pengene.

Lenke til kommentar

Det handler fortsatt om prinsipper. Kunden har alltid rett, og han skal kunne få varen sin i løpet av kortest mulig tid, og ved hjelp av minst mulig bry. At man må sende mailer frem og tilbake for å få refundert hundrevis av kroner i fraktkostnader er ikke gunstig, og dette kan slettes ikke kalles "god service". Det minner mer om uprofesjonelle ansatte hos Play.

Lenke til kommentar
Det handler fortsatt om prinsipper. Kunden har alltid rett, og han skal kunne få varen sin i løpet av kortest mulig tid, og ved hjelp av minst mulig bry. At man må sende mailer frem og tilbake for å få refundert hundrevis av kroner i fraktkostnader er ikke gunstig, og dette kan slettes ikke kalles "god service". Det minner mer om uprofesjonelle ansatte hos Play.

 

Jeg er jo enig i det du sier, jeg skriver jo at servicen er dårlig og leveringstiden land. Likevel handler jeg enkeltdvder der, rett og slett fordi de er billigst :)

Lenke til kommentar
Det handler fortsatt om prinsipper. Kunden har alltid rett, og han skal kunne få varen sin i løpet av kortest mulig tid, og ved hjelp av minst mulig bry. At man må sende mailer frem og tilbake for å få refundert hundrevis av kroner i fraktkostnader er ikke gunstig, og dette kan slettes ikke kalles "god service". Det minner mer om uprofesjonelle ansatte hos Play.

 

Jeg er jo enig i det du sier, jeg skriver jo at servicen er dårlig og leveringstiden land. Likevel handler jeg enkeltdvder der, rett og slett fordi de er billigst :)

 

Jeg refererte mer til Kurt Grusom, som sa at "saken er grei". :)

 

Edit: ... Og Play er jo ikke akkurat den store stygge ulven. De har veldig gode priser, og et bra utvalg. Den innbakte frakten er også fin. Jeg bestiller massevis derifra. Jeg sier bare at de har et stort forbedringspotensiale når det kommer til leveringstid og service.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...