Olum Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvilken King Kong-versjon er det? Lenke til kommentar
zizozietzy Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 kjøp på play.com de har 30kr tilbud på filmer der nå original:freeze mother fuckers! oversatt til nynorsk: ikkje rør dykk gutar! Lenke til kommentar
O3K Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Måtte nesten bestille de, selv om jeg ikke har hd-dvd spiller Hva er poenget? Hvis du ikke har en spiller som kan spille av formatet? Dessuten er det et minimumskrav å ha en TV med høy oppløsning også. Selge de, gi de i gave, beholde de som en del av den historiske hd-kampen som pågikk osv. Verdt 45kr spør du meg Har tv med full hd hvis det var det du lurte på. Vel de var heller ingen av de HD-DVDene som var noen mesterverk. Dessuten ble "An American Werewolf In London" utgitt i 1981 og jeg tviler sterkt på at den ble filmet med HD kamera. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Måtte nesten bestille de, selv om jeg ikke har hd-dvd spiller Hva er poenget? Hvis du ikke har en spiller som kan spille av formatet? Dessuten er det et minimumskrav å ha en TV med høy oppløsning også. Selge de, gi de i gave, beholde de som en del av den historiske hd-kampen som pågikk osv. Verdt 45kr spør du meg Har tv med full hd hvis det var det du lurte på. Vel de var heller ingen av de HD-DVDene som var noen mesterverk. Dessuten ble "An American Werewolf In London" utgitt i 1981 og jeg tviler sterkt på at den ble filmet med HD kamera. Nå er ikke jeg ekspert på dette feltet, men filmer blir vel ikke filmet med "HD-kamera" ? Jeg trodde at selv filmer man filmet på 60-tallet, hadde mye bedre oppløsning enn formater de tidligere har blitt utgitt på (VHS/DVD). BD klarer vel heller ikke å vise like god oppløsning som filmene har mulighet til å gi? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Sant det. Man filmer med optiske kameraer eller hva det nå heter. Så begrensningene ligger ikke i kameraene, men heller i teknologien. I teorien kan man få mye høyere oppløsning enn dagens HD-kvalitet. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Nå er ikke jeg ekspert på dette feltet, men filmer blir vel ikke filmet med "HD-kamera" ? Jeg trodde at selv filmer man filmet på 60-tallet, hadde mye bedre oppløsning enn formater de tidligere har blitt utgitt på (VHS/DVD). BD klarer vel heller ikke å vise like god oppløsning som filmene har mulighet til å gi? Hvis de originale filmrullene blir filmet på nytt morderne teknologi kan nok kvaliteten bli bedre, men det blir ikke noen høyere oppløsning for det. Man filmer med optiske kameraer eller hva det nå heter. Så begrensningene ligger ikke i kameraene, men heller i teknologien. I teorien kan man få mye høyere oppløsning enn dagens HD-kvalitet. M.a.o. kvaliteten avhenger av kamerateknologien som ble brukt da filmene ble filmet. Med høyere oppløsning kan man fange flere detaljer enn før. Bare se på fotografi teknologi. Du kan ta et gammelt fotografi og forstørre det, men det blir ikke noe skarpere for det. Digitale fotokameraer får stadig høyere og høyere antall megapixler som rett og slett gjør at bildene kan forstørres/zoomes inn på for å se flere detaljer. Man kan ikke ta et gammelt fotografi og forstørre det for å se flere detaljer. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette bedre men håper at poenget kommer fram. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 M.a.o. kvaliteten avhenger av kamerateknologien som ble brukt da filmene ble filmet. Med høyere oppløsning kan man fange flere detaljer enn før. Bare se på fotografi teknologi. Du kan ta et gammelt fotografi og forstørre det, men det blir ikke noe skarpere for det. Digitale fotokameraer får stadig høyere og høyere antall megapixler som rett og slett gjør at bildene kan forstørres/zoomes inn på for å se flere detaljer. Man kan ikke ta et gammelt fotografi og forstørre det for å se flere detaljer. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette bedre men håper at poenget kommer fram. Litt uenig. Man kan kan forstørre et foto uten at det blir dårligere kvalitet om man har filmrullen. Når et bilde har pixler har det en grense for hvor mye det kan forstørres. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Litt uenig. Man kan kan forstørre et foto uten at det blir dårligere kvalitet om man har filmrullen. Når et bilde har pixler har det en grense for hvor mye det kan forstørres. Selv er jeg ikke særlig glad i pixeler generelt. Som er en av grunnene til at jeg avskyr digitale TVer da bildet ofte blir pixlete. Som sagt man kan forstørre et foto uten at det blir dårligere kvalitet, men hvis du har et fotografi som er tatt med f. eks. et 10 megapixels kamera så kan man zoome/forstørre bildet ganske mye og se flere detaljer. Med et vanlig fotoapparat kan du ikke forstørre bildet noe særlig og se flere detaljer. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Skjønner ikke helt poenget ditt. Gamle filmer er filmet med høyere oppløsning enn vi finner på blu rays, så kvaliteten blir ikke noe dårligere enn på nyere filmer sett sånn. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har vi ikke nok plasser å diskutere HD/BR og den type diskusjoner? Prøv å hold dere litt on-topic er dere snill Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Flere som har fått mail fra cdon? 1 valgfri film til 9,- Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Nei, men jeg vil gjerne ha. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg har fått den, men koden ser ikke ut til å være aktiv. Får håpe det fungerer senere. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Flere som har fått mail fra cdon? 1 valgfri film til 9,- Må du være registrert hos cdon for å kunne bruke det tilbudet? Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Denne skal oppgis som rabattkode så blir den automatisk satt til 9,- kr sant? Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 I eposten står det beskrevet slik, men jeg får ikke noe rabatt selv om koden er er skrevet inn... Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Flere som har fått mail fra cdon? 1 valgfri film til 9,- Valgfri og valgfri fru blom... du kan velge blant 20 filmer totalt. Men det er jo noen ok filmer for de som ikke har de; alle Spiderman filmene, alle Jason Bourne filmene, alle Oceans filmene, osv. Men det er vel ikke helt lønnsomt hvis du kun kjøper en til 9,- pga. frakt. Den er vel på 29,-? Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Mhm. Lønner seg kun hvis man skulle ha bestilt noe uansett. Og ikke mye å velge i nei, og alle har svenske cover. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 alle har svenske cover. Så det nå. Jeg bare tok en kjapp titt når jeg fikk eposten, og fant ingenting av interesse. De kunne vel ha klart og hostet opp noe bedre enn dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå