Gå til innhold

DVD-er på tilbud.

Venerable

Anbefalte innlegg

Ganske bra pris playX.no har på LOST sesong 2 nå, til 189 kr. Legg til en frakt på 39 kr så blir totalen på 228 kr.

Med tanke på at prisen normalt ligger på rundt 399-499 kr, så var det hvertfall et tilbud jeg benyttet meg av.

8096718[/snapback]

Er tollgrensa uten frakt?

8099808[/snapback]

Ja, det er den! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Koster varen mer enn 200,- må man vel betale toll for hele beløpet? Altså vare+frakt ?

8099852[/snapback]

Ikke hvis frakt er spesifisert for seg selv.

Heldigvis gjør butikkene jeg bestiller fra det, så koster noe over 200 kr. så er det ikke store kostnaden.

EDIT: Toll er det nesten ikke på noen varer lenger... merverdiavgift (mva) er det man må betale. (25%)

Endret av datating
Lenke til kommentar
Koster varen mer enn 200,- må man vel betale toll for hele beløpet? Altså vare+frakt ?

8099852[/snapback]

Det er riktig i følge tollvesenets eksempler på beregning av avgift.

8099852[/snapback]

Ikke hvis frakt er spesifisert for seg selv.

*snip*

Hvor har du det fra?

Ha en fin dag. :)

(Vi snakker selvfølgelig om mva og ikke toll når det gjelder filmer)

Lenke til kommentar

huffadhemi har rett:

Hvis varen(e) i seg selv er under mva-grensen (NOK200) er varen mva-fri, uavhengig av fraktkostnad.

Koster selve varen over NOK200 beregnes det mva av den totale kostnad ved kjøpet, dvs varens pris + frakt (og evt emballasje-tillegg eller annet hvis det er oppgitt på faktura/tolldeklarasjon).

Lenke til kommentar
huffadhemi har rett:

Hvis varen(e) i seg selv er under mva-grensen (NOK200) er varen mva-fri, uavhengig av fraktkostnad.

Koster selve varen over NOK200 beregnes det mva av den totale kostnad ved kjøpet, dvs varens pris + frakt (og evt emballasje-tillegg eller annet hvis det er oppgitt på faktura/tolldeklarasjon).

8100710[/snapback]

Takk til deg og huffadhemi. Det visste jeg ikke. :)

Uansett: Save 50% on Blu-ray DVDs...

Lenke til kommentar
Mens vi snakker om Criterion-salget: Er egentlig den Criterion-utgaven av Seven Samurai verd å kjøpe? God bilde- og lydkvalitet på selve filmen? Mye bra ekstramateriale? Pent cover?

8106873[/snapback]

Jeg synes utgaven jeg kjøpte under 20%-salget i høst var nyydelig

Som du serer coveret markert tykkere sammenlignet med en vanlig DVD (riktignok bare i tynn papp), dette er fylt med et utbrettbart pappcover som inneholder de 3 DVDene settet består av. De 2 første er filmen, den tredje ekstramateriale med fyldige intervjuer med de mest sentrale skuespillerne, samt et lengre (2 timer) intervju med Kurosawa sjøl! Tingen nede til venstre er et 58 sider tykt hefte jeg ikke har lest gjennom enda. Lyd og bilde har jeg ikke spesielt sofistikert nok utstyr til å teste, ei heller ekspertisen. Criterion er jo bygget på å gi ut de beste utgivelsene hva lyd og bilde angår, og jeg har ingen grunn til å klage. Liker du filmen, kommer du til å elske denne utgaven :yes:

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Hmm, full-frame og DD-lyd, dog tydeligvis ikke 5.1. Får se om jeg skaffer den. :hmm:

Uansett, den ser veldig pen ut, og ekstramaterialet var absolutt ikke til å klage på. Kanskje jeg skaffer den. :)

8109029[/snapback]

Filmen ble jo spilt inn i Academy-format, så "full-frame" 4:3 er riktig format på filmen. Likeledes er original-lyden som på kino mono (selv om msikken ble spilt inn i stereo ble det brukt mono i filmen. Dette er heller ikke en av filmene der Kurosawa brukte 3 frontkanaler). Men Criterion har jo også lagd et 4.0-spor ved hjelp av musikkopptakene i stereo, og de originale, separate effektsporene.

Hvis du i det hele tatt er i tvil kan kanskje disse to anmeldelsene @DVD Beaver og DVD Times overbevise deg.

Lenke til kommentar

Nei, nei på slutten så kommer Bruce Willis flyvende på en astroide som er siktet inn på Aerosmith som står og synger Don’t Want To Miss A Thing live og skriker Yippee-ki-yay, motherfuckers, det er helt sant. :yes:

Lenke til kommentar

Dere refererer til den nyoppdagede Director's Cut'en nå, ikke sant? Den som ble funnet i hvelvet til Toho Studios?

Kurosawa var jo alltid litt ømfintlig fordi mange japanere mente han var for "vestlig" inspirert i filmene sine, så man kan jo forstå at han droppet den scenen den gangen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...