confusion Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 hei alle sammen Har et problem med min Polo Còupe c 86 mod. 1.0 liter Problemet er det at den klarer ikkje å holde seg på tomgang når den har fått litt temp. i motoren? Har peiling på motor, men dette har jeg ikkje peiling på i det hele tatt... Føler jeg har skiftet snart hele motoren. Jeg har skiftet: Tennplugger, Tennkabler, Rotor, Fordeler, Minus kabel (fra motor til karroseri), skiftet forresten toppakning, termostat, og ellers nesten alt av pakninger i toppen... Har også vert på verksted og fått stilt tenninga. Et annet problem er at varsel lyset for olja blinker når den går på tomgang før den blir så varm at den ikkje klarer å gå på tomgang lengre? Noen ide'er folkens? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hmmm... Er dette en forgasser eller innsprøytning-motor? Blinker det i varsel-lampene på instrument-panelet når bilen får så lavt tomgangs-turtall at den nesten kveles eller blinker det helt sporadisk i kun olje-lampa? Blir motoren så varm at temp-måleren går mot rødt? Kveles den med en gang motoren begynner å bli små-varm? Hvis ja, hjelper det å gi den gass? Starter den med en gang og går jevnt og stabilt når den er kald? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Sjekka/bytta stiften? eller kondensatoren? at oljelampa blinker betyr at det av en eller annen grunn er lavt oljetrykk. Lenke til kommentar
confusion Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Det er en Forgasser motor, og tomgangen høres fin ut når den kald og helt opp varmet, problemet ligger når motoren er godt lunket og frem til den er helt opp varmet. I og mellom kaldt og varmt så er det altså problemer, bilen sviver som ei klokke med en gang jeg gir gass med dør nesten med engang jeg slipper gassen og den får dette langt nok ned på turtall, dette da når den ikkje er helt varm enda (vet ikke hva turtallet er, har ikkje turteller). Temp måleren går opp til midten av måler uret. (normal temp trodde jeg?!) Starter som et skudd hver morgen (utenom den kvleden jeg glømte å skru av anlegge ), men sviver litt merkelig etter et par minutt (nesten som om den sviver på 3 sylidere, dette gir seg etter jeg har fått kjørt 1 min eller noe sånt) Ps: til du som spurte om jeg har sjekka stifter osv... Har elektronisk tenning, fins ingen stift eller kondensator... Kom på en mulig løysning selv, kan det være muligt at det er olje pumpa som har skyld i alt dette her? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Les Polo FAQ linken som er under, der står det hvordan du skal fikse de problemene du har, en veldig god guide forresten. Common Polo Problems mk1-mk3 @ poloclub.co.uk Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Har hatt eksakt samme problemet et par ganger på min gamle Opel Kadett D '82 og på min Opel Kadett E '86. Hos meg var det bl.a. forgasseren som skapte problemet. Første gangen (Kadett '82) skiftet jeg hele forgasseren og det løste problemet. Andre gang (Kadett '86) var det en vakuum lekasje på motoren (topp-pakningen). Jeg skiftet også hele tenning-systemet +++, uten at det gå noe resultat. Min erfaring på dette problemet er at problemet enten er vakuum-lekasje/falskluft eller en intern feil i forgasseren (tette passasjer/vakuum lekasje etc.), men det kan sikkert komme av andre årsaker også. Har du prøvd å rengjøre/vedlikeholde forgasseren (sjekke over alt av vakuum-slanger etc.) eller eventuelt å skaffe en brukt hos en bilopphugger for å se hvordan motoren går med en annen forgasser? For meg var det en enkel og rimelig løsning, som sparte meg for MASSE feilsøking og arbeid... Har du forresten noe olje-lekasje på bilen? Hvis nei, så kan det jo være at olje-pumpen fusker, uten at jeg helt ser at det kan være kilden til de symptomene du har på din bil (med fare for å ta feil). Liam Endret 7. april 2006 av LiamH Lenke til kommentar
confusion Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har nettopp blåst gir kassa, og fikk svar i går på at det er olje pumpa som er utslitt (siden det blinker i olje lyset da). Ikke meninga å snakke om det slemme (S.A.L.G. orde) men jeg fant aldri fram til den del i dette forumet, trenger litt deler, så jeg håpet på om det var muligt å gi meg et lite hint om hvor jeg finner slikt... Beklager igjen bare sånn at det er klart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå