Gå til innhold

PS3 pressekonferanse på E3 8.mai!

Mazeking

Anbefalte innlegg

Den 8. mai sitter vel flesteparten av konsollfolket på dette forumet flokket rundt pc'ene for å følge webcast fra E3 da vil Sony holde pressekonferanse om PS3 og forhåpentligvis vise litt mer enn de videoen vi har sett til nå.

Gi oss spillbare demoer som kan bli anmeldt!

kilde: www.ps3scene.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste grunnen til at jeg skal ha meg en PS3 er Metal Gear Solid 4. Absolutt ingen annen grunn (foreløpig i alle fall).

5875454[/snapback]

Jeg også har lyst på MGS4, men det får komme til Xbox360 isåfall, jeg nekter å kjøpe en så dyr maskin for å spille det spillet når det kan flyte like bra på en 360.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at jeg skal ha meg en PS3 er Metal Gear Solid 4. Absolutt ingen annen grunn (foreløpig i alle fall).

5875454[/snapback]

Jeg også har lyst på MGS4, men det får komme til Xbox360 isåfall, jeg nekter å kjøpe en så dyr maskin for å spille det spillet når det kan flyte like bra på en 360.

5875483[/snapback]

Det vil dessverre ikke fungere på Xbox360 da det benytter seg mye av Cell prosessoren noe Xbox360 ikke har.

Lenke til kommentar

5875454[/snapback]

5875483[/snapback]

Det vil dessverre ikke fungere på Xbox360 da det benytter seg mye av Cell prosessoren noe Xbox360 ikke har.

5875643[/snapback]

Så Cell prosessoren er bare en prosessor, enkelt og greit, og en prosessor har nå virkelig en Xbox360 også, Hideo Kojima har sagt det selv at spillet er fint mulig å lage på Xbox360, så joda. MGS4 kan godt dukke opp på en Xbox360, det er ingen umulighet.

EDIT: her var artikkelen hvor han sa det også.

http://xbox360.ign.com/articles/676/676685p1.html

Tror ikke du bør si mer om saken.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Nå vet vi jo alle det at . selv om PS3 kommer til å ha en åpnings pris på 4-5000kr. Så kommer denne til å synke ganske fort. Det var jo akkurat det samme med PS2 når den kom.

Så om du bare chiller med å kjøpe PS3 til et par mnder etter lansering tror jeg nok du kommer til å finne den til en grei pris ;)

Lenke til kommentar
Nå vet vi jo alle det at . selv om PS3 kommer til å ha en åpnings pris på 4-5000kr.  Så kommer denne til å synke ganske fort.    Det var jo akkurat det samme med PS2 når den kom.

Så om du bare chiller med å kjøpe PS3 til et par mnder etter lansering tror jeg nok du kommer til å finne den til en grei pris ;)

5875893[/snapback]

Og du er klar over at vi i Norge pleier å se ekstremt mer stive priser enn de gjør i resten av verden? Hvis det blir den endelige prisen, noe det ser ut til å være siden det kommer fra visepresidenten i sony europa, så blir PS3, den dyreste konsollen i historien.

Lenke til kommentar

5875454[/snapback]

5875483[/snapback]

5875643[/snapback]

Cell-prosessoren er ikke spesiellt mye kraftigere enn prosessoren i XBOX 360. Forskjellene på konsollene vil vi først merke mot slutten av generasjonen, omtrent som PS2 og XBOX (1).

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Den 8. mai sitter vel flesteparten av konsollfolket på dette forumet flokket rundt pc'ene for å følge webcast fra E3 da vil Sony holde pressekonferanse om PS3 og forhåpentligvis vise litt mer enn de videoen vi har sett til nå.

5875298[/snapback]

Webcast? Er det noen steder som kommer til å fyre denne Live? Vet du?

5875454[/snapback]

Jeg måtte selge min x360 grunnet pengetrøbbel - etter det ble jeg mer mottagelig for PS3. Men, MGS4 er det -store- trekkplasteret ja. Absolutt.

5875454[/snapback]

5875483[/snapback]

5875643[/snapback]

Cell-prosessoren er ikke spesiellt mye kraftigere enn prosessoren i XBOX 360. Forskjellene på konsollene vil vi først merke mot slutten av generasjonen, omtrent som PS3 og XBOX (1).

5876081[/snapback]

Vel, forskjellen på CELL og PowerPC cpu'en til PS3 og X360 er bare struktur. Det går fint å porte. Har blitt portet fra mer forskjellige system før. Med variabelt resultat såklart.

Men det er mulig.

Skjønte ikke helt posten din; "Forskjellene på konsollene vil vi først merke mot slutten av generasjonen, omtrent som PS3 og XBOX (1)" <- hva mener du?

Lenke til kommentar
Nå vet vi jo alle det at . selv om PS3 kommer til å ha en åpnings pris på 4-5000kr.  Så kommer denne til å synke ganske fort.    Det var jo akkurat det samme med PS2 når den kom.

5875893[/snapback]

Neppe. Det går i mot noe EØS-lover som skal beskytte forbrukerrettigheter. Man kan ikke prise ned utsalgsprisen på varer så fort. Nintendo fikk smekk på fingrene da de priset ned Nintendo 64 kun få måneder etter lanseringen, og måtte tilby alle som hadde kjøpt maskinen til fullpris en erstatning.

Lenke til kommentar

5875298[/snapback]

Webcast? Er det noen steder som kommer til å fyre denne Live? Vet du?

5875454[/snapback]

Jeg måtte selge min x360 grunnet pengetrøbbel - etter det ble jeg mer mottagelig for PS3. Men, MGS4 er det -store- trekkplasteret ja. Absolutt.

5875454[/snapback]

5875483[/snapback]

5875643[/snapback]

Cell-prosessoren er ikke spesiellt mye kraftigere enn prosessoren i XBOX 360. Forskjellene på konsollene vil vi først merke mot slutten av generasjonen, omtrent som PS3 og XBOX (1).

5876081[/snapback]

Vel, forskjellen på CELL og PowerPC cpu'en til PS3 og X360 er bare struktur. Det går fint å porte. Har blitt portet fra mer forskjellige system før. Med variabelt resultat såklart.

Men det er mulig.

Skjønte ikke helt posten din; "Forskjellene på konsollene vil vi først merke mot slutten av generasjonen, omtrent som PS3 og XBOX (1)" <- hva mener du?

5876121[/snapback]

Spillene på XBOX og PS2 var helt like, helt til Doom III kom, det var først da vi merket at XBOX var sterkere enn PS2. Går ut i fra at det samme vil skje med de nye konsollene.

Edit: Hvis id Software gadd å optimalisere spillene litt, kunne Doom III fungert på PS2 også.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
ah, sånn ja.

Men, på papiret er visstnok PS3 kraftigst.

Men flere "eksperter" har jo uttalt at i praksis er forskjellene marginale. Og med tanke på at PS3 kommer et år etter, er jo det "dårlig".

5876165[/snapback]

Men Xbox360 har jo ikkje forandra seg sidan i fjor, så maskinvaren i PS3 vil stå like sterkt som den ville gjort hadde PS3 blitt lansert i fjor.

Ser ut som PS3 blir litt dyr, noko som effektivt vil utelukke kjøp for meg, har meir tru på Revolution, men ingen veit sikkert så time will show.

Lenke til kommentar

Bare en komentar til det med pris: man må ikke glemme at norge er et relativt billig land å kjøpe varer og, sammenlignet med andre og da spesielt elektronikk (klær også forsåvidt). Selv om feks x360 koster 2500 kr i japan og 3000 kr i norge, vil det være billigere, eller koste oss mindre av en nettoinntekt, for oss nordmenn og kjøpe boksen (i norge).

Lenke til kommentar
Nå vet vi jo alle det at . selv om PS3 kommer til å ha en åpnings pris på 4-5000kr.   Så kommer denne til å synke ganske fort.    Det var jo akkurat det samme med PS2 når den kom.

5875893[/snapback]

Neppe. Det går i mot noe EØS-lover som skal beskytte forbrukerrettigheter. Man kan ikke prise ned utsalgsprisen på varer så fort. Nintendo fikk smekk på fingrene da de priset ned Nintendo 64 kun få måneder etter lanseringen, og måtte tilby alle som hadde kjøpt maskinen til fullpris en erstatning.

5876132[/snapback]

Samme skjedde når Xbox kom ut.. Husker jeg så en reportasje på tv2 hjelper deg..

Lenke til kommentar
Spillene på XBOX og PS2 var helt like, helt til Doom III kom, det var først da vi merket at XBOX var sterkere enn PS2. Går ut i fra at det samme vil skje med de nye konsollene.

Edit: Hvis id Software gadd å optimalisere spillene litt, kunne Doom III fungert på PS2 også.

5876148[/snapback]

har vel alltid sett at Xbox var kraftigere enn PS2, spesielt på Splinter Cell spillene. så det vel tydelig i en del spill før Doom III kom ut, men det er et godt eksempel.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

5876148[/snapback]

har vel alltid sett at Xbox var kraftigere enn PS2, spesielt på Splinter Cell spillene. så det vel tydelig i en del spill før Doom III kom ut, men det er et godt eksempel.

5876678[/snapback]

Spillene var helt like, bortsett fra at loadetiden var betraktelig lengre på PS2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...