Gå til innhold

TES: Oblivion - opplever det som dårlig...

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk totalt uenig, Det viktigeste for meg er at jeg blir underholdt av spillet. At en eller annen RPG-nerd ikke kan runke til karakteren sin mens han tar alle på et slag fordi han har steget til maks level, er jeg total likegyldig til, spillet underholder meg bedre enn noe annet spill jeg har spillt på lenge, og det gjør det til et godt spill.

5887494[/snapback]

haha... men nå anbefaller jeg deg å lese tråden, og ikke komme med slike tåplige komentarer..

Er ikke snakk om karekter som skal bli gud, men litt mer variasjon i spillets gang og histore.. Blir mye repeter, repeter på mye. Spille er gøy og fint og alt det der, men _min_ mening er at det blir litt kjedlig i lengeden. Noe som denne tråden tar opp...

At jeg derfor blir sett på som en nerd som runker til karekteren min blir en flott måte å summere det på... :no:

Edit: (glemte edit..)

Må jo være du som runker til spille når du må ha level 60 skryt fra et spill i siggen.. Fjolshåve! :w00t:

5887517[/snapback]

På hvilken måte gir det gamle level-systemet deg mer variasjon? Nå møter du utfordringer hele tiden, isteden for at du blir übergud i forhold til noen mobs, uansett hvor du går vil du aldri kunne ta en mob på et slag. Jeg har spillt Oblivion i ca 60 timer nå, og jeg føler fortsatt ikke at det er repeterende, så kanskje du kan forklare meg akkuratt hva som er repeterende og kjedelig? Så klart, vist du står utenfor en hule og dreper rotter i 5 timer blir det kjedelig, men slik jeg ser det blir du aldri oppfordret til å gjøre noe sånt i Oblivion, i motsetning til mange andre spil i RPG sjangeren.

Som sagt, Oblivion underholder meg til de grader, og gir meg en god RPG-feeling, og jeg synest at dette level systemet fungerer utmerket, men det er selvfølgelig smak og behag.

Og forresten, dere kan droppe spydighetene om signaturen min, det er totalt irellevant.

5888113[/snapback]

Tror du skal passe kjefet din heller! for det er du som provesere noe utrolig om

at folk _runker_ til spille etc... HVorfor i helvete kan du ikke holde deg bort fra tråden.. Vi tar opp et tema om ting som gjør at noen ikke er helt fornøyd med spille.. er lov å he egne meninger om ting... Forbanna storvokst knollhode du...

5888241[/snapback]

Øøøh, snakk om selvmotsigende kommentar? Han kommer med sin egen mening, noe som du mener er helt feil. Samtidig sier du "det er lov å ha egne meninger".

Dessuten er det DU som er spydig, ikke han. Dette med runkinga var bare for å vise til et poeng. Et ganske så sarkastisk utsagn.

At han provoserer kan jeg ikke få med meg i det hele tatt. Han sier høflig at han liker systemet godt, og argumenterer til hvorfor han synes det, samt at han legger til "smag og behag" på slutten.

Jeg håper virkelig du vet selv hvem det er som skal "passe kjeften sin". :)

EDIT:

Du er en av dem som mener at alle må være enig med deg eller så har dem bare feil?

Egentlig tror jeg han har litt "rett" her, jeg. Jeg tror folk her ville klaget sin dårligere del av seg om det hadde vært sånn at man hadde måttet fullføre mainquest om man først startet på den. :)

EDIT2: Tror " :) " <- denne smiley'en er viktig i denne tråden, for har man ikke den med i posten, blir man jo refset i to! :ermm:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må du på død å liv provosere?.

Som jeg nevnte tidligere er det slike modd jeg er ute etter, jeg kommer også til å prøve dem.

5891010[/snapback]

At det var? På hvilken måte var det provoserende at jeg informerte om at det finnes modds som rettter på det problemet?

Lenke til kommentar
Og det som er som fint med at folk har forskjellig smak, er at noen, i steden for å whine, gjør noe med det.

Er ikke dette provoserendet?. Om du ikke prøvdet på det nå heller har også jeg litt lett for å missforstå deg. Men det er nesten helt uvesentlig la oss komme litt ontopic igjen her da ;)

Lenke til kommentar
Og det som er som fint med at folk har forskjellig smak, er at noen, i steden for å whine, gjør noe med det.

Er ikke dette provoserendet?. Om du ikke prøvdet på det nå heller har også jeg litt lett for å missforstå deg. Men det er nesten helt uvesentlig la oss komme litt ontopic igjen her da ;)

5891574[/snapback]

Jeg mente hvertfall ikke å være provoserende, og vist du oppfattet det slik, beklager jeg. Jeg synest også at vi kan droppe dette og gå on topic igjen nå. :)

Lenke til kommentar

Ja jeg er en hissig propp når det slår seg til... ;)

Får vel bare beklage, men ble litt provesert og gikk litt hardt ut.. (men synes alikvell den komentaren om å "runke til char'en var lite morsom i i denne tråden..)

Uannsett så må vi vel få velge hva vi vil mene...

Lenke til kommentar

Er en del fascinerende måter å stave "provoserende" på i denne tråden.

Edit: Når jeg faktisk har skumlest denne tråden litt, kan jeg bare konkludere med at man ikke liker å ha det gøy, om man ikke liker Oblivion.

Må være lov å si at det er snakk om rett og galt, ikke meninger.

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar

Føler ikke at du traff spikeren rett på hodet der men. Det har en del med forventinger til et spill og gjøre. Feks at Dungeon Siege ikke er etter min smak gidder jeg ikke henge meg opp i, for det har jeg aldrig bygd opp noen forventinger til.

At du skal sitte å trekke konklusjoner over hva div mennesker mener om et spill på et forum blir også rimelig feil etter min mening (du konkulderer da med at vi ikke liker å ha det gøy :dontgetit: )

Skal skumme nettet for noen gode mods i dag, poster linkene her om jeg finner noen (om andre har noen linker til mods so link i denne posten).

offtopic: Troddet jeg endelig skulle bli kvitt Vampire "sykdommen" i går, men så viste det seg at jeg bare fikk en ny liste med urter og div ting jeg måtte hente. Haddet da brukt tusenvis av gull mynter på grand soul gems ... Hvor langt er egentlig dette Vampire qestet og er det noen snareveier, orker ikke holdet på med det lenger (kjipt å bli brent av solen i tie og u-tide :ermm: )

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oblivion har blitt liggendet på hyllen ( - siste gang jeg prøvdet suste jeg gjennom min 3dje portal med nøyaktig samme "mørke" lod copi av noen slott. (dette som gjør det så kjedelig, at du kan suse mellom spillet på den måten. + andre ting som nevnt tidligere)

Nei jeg er fortsatt ikke imponert (bortsett fra herlig grafikk og den biten der) og spillet har blitt liggendet på hyllen.

Har spillet klart å holdet på gløden hos dere andre?

Lenke til kommentar

Hadde veldig lite tid til å spille noen uker, og etter at jeg kom tilbake har jeg ikke kommet skikkelig igang igjen. Dette skyldes primært at jeg fikk et oppdrag som basically ser ut til å gå ut på å stenge 8 Oblivion gates, en prosess jeg i utgangspunktet ikke synes er utrolig givende. Tror Arch-mage'n min får hvile til etter sommerferien gitt. :)

Lenke til kommentar
Er en del fascinerende måter å stave "provoserende" på i denne tråden.

Edit: Når jeg faktisk har skumlest denne tråden litt, kan jeg bare konkludere med at man ikke liker å ha det gøy, om man ikke liker Oblivion.

Må være lov å si at det er snakk om rett og galt, ikke meninger.

5891714[/snapback]

Vist jeg liker Barbie spill kan ikke jeg si at alle andre ikke liker å more seg, bare for de jeg er overbevist om at det er det beste spille i verden.

Å si det er som å holde for ørene å synge høyt når noen andre sier sin mening, føler jeg.

Lenke til kommentar

6199911[/snapback]

Har blitt ei stund sidan sist eg spelte no, men reknar med at eg kjem til å vende attende på eit tidspunkt og fullføre hovudhistoria og prøve ut nye mods :). Oblivion vart for meg mykje som Morrowind. Veldig engasjerande med ein gong, men etter ei stund følast det meir som ein spelmotor og mindre som eit spel. Føler ikkje den store trongen til å utforske, sidan verda er ganske homogen. Der er mykje som er bra med tanke på det visuelle, på storleiken, og på action-delen, men føler det manglar litt på andre viktige område. Skal ikkje gå i detalj no, det har vore nok krangling om slikt tidlegare.

Kay

Lenke til kommentar

Nei desverre. :(

Har vendt tilbake til Morrowind, som jeg antakeligvis kommer til å spille helt til det kommer en Vvardenfell-mod til Oblivion.

Men jeg er ikke missfornøyd med spillet, det fulgte tross alt med en fet septim, samt The Pocket Guide to the Empire i papir. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg ga bare opp ei stund (blei så dritt sur på level/scaling systemet). :no:

Man har nå begynt å spille igjen med diverse mod's og tweaking, og har endelig fått det til å bli artig.

Tiden vil vise om jeg går lei, men nå er jeg ihvertfall ikke så sur lenger..... :p

Lenke til kommentar

Oblivion er enkelt og greit den største skuffelsen jeg noensinne har hatt.

Bare førsteintrykket imponerte. Det skal så absolutt sies at Bethesda veit hva som skal til for å skape en nydelig verden. Likevel, det blir _for_ idyllisk. Det finnes jo ikke fnugg av variasjon! Hvis man trekker bort Oblivion-områder er det bare herlig natur hvor enn man går. Og så et fjell med snø.

Her bommer spillet stygt. Etter et par timer begynte jeg å kjede meg da jeg skulle gå fra sted til sted, fast oppsatt på å ikke bruke Fast Travel. Alt var perfekt, og vanvittig kjedelig.

Og i anledning Fast Travel, den skulle aldri eksistert. Ei heller muligheten til å dra til en hvilken som helst by fra øyeblikket du stiger ut av fengslet. Morrowind funket strålende på det viset at man måtte reise til fots uten nøyaktig oversikt over hvor ting lå. I Oblivion er det ikke verre enn å ta en titt på kartet, finne ut hvilken retning man skal gå, og reise av sted. Eventuelt ta Fast Travel til nærmeste by og dra derfra.

Hele gleden i utforsking forsvant for min del. Hva er vel ikke en bedre følelse enn å komme til en ukjent by etter en lang dag med reising, uten å vite at den lå der i utgangspunktet?

Ja, der kom jeg visst til enda et poeng.

Verdenen er liten. For liten. Det tar jammen ikke lange tida å komme seg fra ett sted til et annet. NEI, jeg sammenligner ikke på noen måte med Morrowind eller andre spill, men dette holder ikke. Virker som om utviklerne har fokuset på en liten og nydelig dal framfor en stor og variert verden. Jeg liker å vandre lange strekninger. I Oblivion tar det pokker ikke lange tida.

Level-scaling er grusomt. Jeg hater følelsen av å ikke bli bedre samme filler'n hvor mye jeg trener. Jeg vil se resultater av hardt arbeid, ikke at motstandere har forbedret seg til det punktet at det blir en helt lik kamp som det alltid har vært.

Dessuten er det to skills som skuffer så grasalt; Personality og Security. Hvorfor? Fordi det nesten ikke kreves noe annet enn en smule ferdigheter for å åpne en lås. Selv har jeg klart samtlige Very Hard-låser med Security på 10 eller mindre. Helt på trynet at det ikke skal være verre enn som så å låse opp spillets vanskeligste låser.

Personality er latterlig lett å høyne. Mens man i Morrowind måtte slite litt, og kanskje risikere at vedkomne ikke gadd å høre på overhodet, kan man i Oblivion ikke gjøre annet enn å snurre på kontrollstikka (X360) mens man trykker vilt på A til en hvilken som helst gjøk.

Så alt i alt, Oblivion er en visuelt nydelig nedtur i TES-serien etter min mening. Etter et par måneder med spilling har jeg nå solgt det. Makan til skuffelse har jeg aldri vært borti. Men det kan forstås, Morrowind har lenge vært en yndling hos meg. Likevel hadde jeg forventet mer av Oblivion enn det det viste seg å bli.

Dessuten, hva i huleste tenkte Bethesda da de la inn usynlige vegger i Oblivion? :nei:

Lenke til kommentar
Oblivion har blitt liggendet på hyllen (  - siste gang jeg prøvdet suste jeg gjennom min 3dje portal med nøyaktig samme "mørke" lod copi av noen slott. (dette som gjør det så kjedelig, at du kan suse mellom spillet på den måten. + andre ting som nevnt tidligere)

Nei jeg er fortsatt ikke imponert (bortsett fra herlig grafikk og den biten der) og spillet har blitt liggendet på hyllen.

6199911[/snapback]

Jeg kan kjøpe det for en hundrings ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...