Gå til innhold

TES: Oblivion - opplever det som dårlig...


Anbefalte innlegg

Jeg er nå snart level 25.  Og har ikke startet på MQ. Mener dere som sutrer at jeg skal kunne nå gå igjennom hele MQ uten en skramme siden jeg bestemte meg for å ikke gjøre MQ , men masse annet?

 

Hvordan skal level systemet være?

 

Grinde 1000 monstre for å gå opp i lvl og så plukke  STR, INT  osv?

5886459[/snapback]

Det er ingen som sutrer her, annet enn de som sutrer over denne tråden.

 

Du tror vel ikke på det der selv? Har postet utallige forklaringer nå, likevel så har du ikke peiling på hva jeg mener.

 

Det er for dårlig balansert. Velg en dårlig kombinasjon av ferdigheter eller bruk dem på feil måte, og verden skaleres opp raskere enn du klarer å bli bedre. Du blir hengende langt etter og får problemer med hvilken som helst fiende.

 

"Ole" (første jeg kom på :p) lager en karakter, spiller i vei og aner fred og ingen fare. Innen han når level 10, innser han at han ikke har noe å stille opp med mot noen av monstrene, fordi han har konsentrert for lite på ferdighetene som betyr mest under kamp og dermed gått opp level uten å ha blitt særlig mye bedre i kamp.

 

Han lager en tråd på foret her og spør hvorfor karakteren hans suger. Han får snart høre hvorfor, men skjønner ingenting av hvordan kan skal kunne gjøre det bedre. "Ole" må kanskje lære seg hvordan systemet fungerer for å klare å spille den type karakter han vil. Eller kanskje er ikke akkurat den type karakter egnet i Oblivion.

 

Det faktum at "Ole" i det hele tatt må sette seg inn i hvordan det fungerer, forteller en hvilken som helst oppegående gjøk at noe ikke er helt bra. Man kan tross alt ikke sette sammen en hvilken som helst kombinasjon av ferdigheter og tro at man skal gå igjennom spillet med det.

 

Nei, man ikke skal gå over til statiske fiender; man må gjøre noen små modifikasjoner i level-systemet, slik at det ikke blir på langt nær så lett å gå seg bort i jungelen av ferdigheter. Skalering er en god ide, men funker ikke helt bra slik level-systemet er nå.

 

Dog, noen er heldige eller vet hva som funker, og har ingen problemer. Men jeg ser flere og flere som blir skuffet fordi spillet blir vanskeligere og vanskeligere ettersom de kommer i høyere level, nettopp fordi verden skaleres forbi dem.

 

Og ærlig talt, hvis det er noen som skal holde kjeft, så er det samtlige som syter over denne og tilsvarende tråder. La være å lese dem.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er på level 15 nå med en Nord Scout. Har kun gjort noen få side quests utenom mainquesten, og sleit som f*** med en enkel clannfear før jeg la inn NPC Static Level mod'en.

 

Så for å si det slik; planen om å utforske resten av spillet etter mainquest funka rett og slett ikke pga dette, med mindre jeg hadde stilt ned vanskelighetsgraden. Men det burde ikke vær nødvendig, det blir som sagt for ubalansert. Savner slik det var i Morrowind på den delen.

5885114[/snapback]

 

Men hva om man hadde gjort som morrowind i dette tilfellet, og hadde satt en grense på denne fienden hvor du burde være over level 25 før du prøvde å slå ham. Du ville fortsatt slite og banne likemye, og problemet ditt er ikke løst.

Faktisk burde du jo like denne finden, for å møte på fiender som er mye mer sterker enn deg var jo slettes ikke uvanlig i morrowind, spesielt de første spilletimene. Det var jo akkuratt da man måtte stille på vanslkilghetsgraden for å komme videre. Det kaller jeg ubalansert det. Man møter fortsatt på fiender som er vansklige i oblivion, men det er ihvertfall mer balanse enn hva som er tilfelle i morrowind.

5885279[/snapback]

 

Tingen er jo at mens man er på level 1 så er det jo nesten ingen vanskelige fiender. De blir jo bare vanskeligere og vanskeligere etterhvert som man levler. Og jeg vat ikke hva dere mener, men for min del blir det helt feil.

Lenke til kommentar

Er skuffet jeg også.. men spiller litt enda. er jo koselig grafikk og slikt, men spillbarheten forsvinner gradvis. Pluss at det er mye error/kræsj oss meg!

 

Venter enda på noe som gir meg den gode gamle følelsen av RPG med penn og papir (+en stabel av regel/gaming bøker ;) ).

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Oblivion er et skikkelig bra spill. Jeg har ingenting i mot lvl-systemet, da jeg ikke fikk noen store problemer med min mage uansett.

Dette synes jeg derimot er dårlig med spillet;

 

- Alle de du lever med virkelig totalt uinteressert i at dommedag er nært. De gjør som de alltids gjør, og spør du de om noe prater de heller om en Grey Foxx enn å ytre noen bekymring for oblivion-porten 10 meter unna.

 

-Main Questen er altfor kort og lineær. Gå ned i en grotte, skaff et item, steng en oblivion gate, repeter repeter repeter.

 

-Fordi du bare styrer en karakter og spillet fokuserer så mye på frihet, blir du aldri glad i eller føler deg knyttet til noen andre karakterer i spillet. I motsetning til i spill som Baldurs gate 2 og knights of the old republic

 

-Selv om det er Oblivion-porter overalt føler du aldri noen fare. Selv om Jauffre og andre stresser deg hit og dit, og sier at du om du ikke er kjapp vil hele verden falle sammen, kan du samle blomster i hele evigheten om du vil, uten at noe forandrer seg. For eksempel i Star Wars knights of the old republic 2 følte du hele tiden at selv om du gjorde side quests og lignende ble du hele tiden jaktet på av Sither og dems allierte. Hele tiden, noe som gjorde både innlevelsen og opplevelsen desto mye bedre.

 

-Det artigste med gode rollespill er quests. Oblivion har mange mange gode quests, men også like mange dårlige. Og når belønningen for 80 prosent av questene er et klapp på skulderen eller en dårlig slum penger, blir man heller ikke tilfredsstilt.

 

Dette er basert på over hundre timers spilletid. Det er et fabelaktig spill, men med en god del svakheter som beviser hvorfor BioWare sine rollespill fortsatt er best i verden.

Lenke til kommentar

Syntes det er rart hvor god kritikk Oblivion får. Noe "perfekt" eller magisk spill er det ihvertfall ikke. Det er ikke snakk om små detaljer som gjør dette spillet så lite engasjerende i lengden. Etter hva jeg gjennkjenner som den gode RPG-følelsen, enten det er et gammelt FF-spill eller et første-persons-rollespill, mangler dette spillet den følelsen omtrent på alle områder.

 

Oblivion i korte ord; episk til tider, men lite engasjerende.

 

For personer som sier dette er et fantastisk RPG-spill, begynner jeg å lure på hvor fantastiske RPG-spill disse personene har spilt. Sammenlign hvor engasjerende et RPG-spill du virkelig har elsket/ elsker, med hvor engasjerende det er å spille Oblivion. Det er en verden av forskjell.

 

Men uansett, jeg er ikke et fasitsvar på hva som er god smak.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Synes Oblivion er helt krem jeg. :D Fikk endelig den gode gamle "glede-seg" følelsen etter at jeg kjøpte det tidligere i dag. Leste manualen og dro opp kartet på vei hjem, og klarte nesten ikke å vente :). Akkurat nå har jeg sittet å spilt Oblivion nonstop siden klokken 18:00. Glemte å lage meg middag og greier. Er bare helt ufattelig kult det main-questet.

 

Men det virker som det er litt ubalansert... Den Zombien min kverker alt og alle, til og med mine egne NPC'er som jeg samarbeider med. Tar helt av han.

Dessuten fikk jeg ødelagt feelingen noen steder da jeg av en eller annen grunn hadde på meg en robe som så ut som en brun badekåpe, støvler som lignet på blå badesko, og en hjelm ala kjøkkengryte. Så bare så ufattelig teit ut der jeg gikk med den gigantiske Hammern min i badekåpe og slang spells i hytt og pine. Shaun <3.

Er helt fascinert av spillet jeg ... Kan ikke si at jeg har opplevd noe som trekker ned... enda :)

Lenke til kommentar
Jeg er nå snart level 25.  Og har ikke startet på MQ. Mener dere som sutrer at jeg skal kunne nå gå igjennom hele MQ uten en skramme siden jeg bestemte meg for å ikke gjøre MQ , men masse annet?

 

Hvordan skal level systemet være?

 

Grinde 1000 monstre for å gå opp i lvl og så plukke  STR, INT  osv?

5886459[/snapback]

Det er ingen som sutrer her, annet enn de som sutrer over denne tråden.

 

Du tror vel ikke på det der selv? Har postet utallige forklaringer nå, likevel så har du ikke peiling på hva jeg mener.

 

Det er for dårlig balansert. Velg en dårlig kombinasjon av ferdigheter eller bruk dem på feil måte, og verden skaleres opp raskere enn du klarer å bli bedre. Du blir hengende langt etter og får problemer med hvilken som helst fiende.

 

"Ole" (første jeg kom på :p) lager en karakter, spiller i vei og aner fred og ingen fare. Innen han når level 10, innser han at han ikke har noe å stille opp med mot noen av monstrene, fordi han har konsentrert for lite på ferdighetene som betyr mest under kamp og dermed gått opp level uten å ha blitt særlig mye bedre i kamp.

 

Han lager en tråd på foret her og spør hvorfor karakteren hans suger. Han får snart høre hvorfor, men skjønner ingenting av hvordan kan skal kunne gjøre det bedre. "Ole" må kanskje lære seg hvordan systemet fungerer for å klare å spille den type karakter han vil. Eller kanskje er ikke akkurat den type karakter egnet i Oblivion.

 

Det faktum at "Ole" i det hele tatt må sette seg inn i hvordan det fungerer, forteller en hvilken som helst oppegående gjøk at noe ikke er helt bra. Man kan tross alt ikke sette sammen en hvilken som helst kombinasjon av ferdigheter og tro at man skal gå igjennom spillet med det.

 

Nei, man ikke skal gå over til statiske fiender; man må gjøre noen små modifikasjoner i level-systemet, slik at det ikke blir på langt nær så lett å gå seg bort i jungelen av ferdigheter. Skalering er en god ide, men funker ikke helt bra slik level-systemet er nå.

 

Dog, noen er heldige eller vet hva som funker, og har ingen problemer. Men jeg ser flere og flere som blir skuffet fordi spillet blir vanskeligere og vanskeligere ettersom de kommer i høyere level, nettopp fordi verden skaleres forbi dem.

 

Og ærlig talt, hvis det er noen som skal holde kjeft, så er det samtlige som syter over denne og tilsvarende tråder. La være å lese dem.

5886708[/snapback]

 

Jeg hadde ikke noe erfaring i det hele tatt med level-systemet og lagde min egen customerte Tyv-Archer og tok akuratt det jeg følte for å ta av skills.

 

Jeg har nå bare gått rundt til forskjellige byer. Joina masse guilds og gjort haugevis av forskjellige quests. Kjøpt mitt eget hus og MQ har jeg ikke berørt enda. Jeg har brukt flere dager på å gjøre hva jeg selv vil, det har ikke vært det minste linært enda og jeg elsker det.

 

Tydelig at lille Ole suger og burde gå tilbake til spill som "The Sims" så vi med litt RPG erfaring kan få spille i fred. Kan hende jeg hadde litt vanskligheter når jeg var sånn level 10, men det gikk fort over etter jeg fikk litt bedre gear. Nå er jeg level 25 og knuser alt som rører på seg uten særlig problemer. Siden jeg er tyv så har jeg tatt masse skills i ting som sniking og speechcraft som gjør det vanskligere for meg i kamp. Men med en bra dolk kan du lett snike bak han få i masse slag, trening gjør mester. De fleste monsterne er forskjellige og du må lære deg egene taktikker for hver av dem for å kunne ta dem lettere.

 

Har allerede blitt Expert i ting som Marksmann, Speechcraft , Lightarmor osv Så nå bruker jeg dolk og skjold for å trene det opp så jeg kan bli bedre i det. Funker veldig bra. Og jeg går meget fort opp i level. Forstår faktisk ikke problemet med level systemet, liker det godt. Hadde ikke monsterne lvla opp sammen med meg kunne jeg sikkert nå gått igjennom halve MQ og drepe alle på et salg og bli ferdig med det på et par timer.

 

Nei, det er deilig med noen utfordringer, er ikke ofte jeg får det i spill. Føles som dere klager fordi det er for vansklig, kansje dere kan bare sette ned på vansklighetsgraden :).

Lenke til kommentar
Syntes det er rart hvor god kritikk Oblivion får. Noe "perfekt" eller magisk spill er det ihvertfall ikke. Det er ikke snakk om små detaljer som gjør dette spillet så lite engasjerende i lengden. Etter hva jeg gjennkjenner som den gode RPG-følelsen, enten det er et gammelt FF-spill eller et første-persons-rollespill, mangler dette spillet den følelsen omtrent på alle områder.

 

Oblivion i korte ord; episk til tider, men lite engasjerende.

 

For personer som sier dette er et fantastisk RPG-spill, begynner jeg å lure på hvor fantastiske RPG-spill disse personene har spilt. Sammenlign hvor engasjerende et RPG-spill du virkelig har elsket/ elsker, med hvor engasjerende det er å spille Oblivion. Det er en verden av forskjell.

 

Men uansett, jeg er ikke et fasitsvar på hva som er god smak.

5886788[/snapback]

 

Smak og behag.

 

Har spillt RPG siden Snes tidene. Har gått igjennom alle FF spillene, D2 , WoW, Baldurs Gate, Kotor , Netherwind Nights og mange fler.

 

FF er fantastiske spill, men meget linære. Man følger en hovedhistore en god stund, før man langt senere i spillet får seg et skip så man kan gå rundt å reise til forskjellige steder på planeten og gjøre sidequests.

 

Diablo 2 og WoW er forsåvidt enkle spill hvor målet er å grinde for å levle, men dem har veldig spennende omgivelser og masse forskjellige loot som er arrangsjert etter forskjellige grader som gjør folk så avhenging..

 

Baldurs Gate 2 er mitt favoritt spill, mest vellykkede og spennende spillet som noengang har blitt produsert. Et helt fantastisk spill med masse frihet.

FF7 er også min favoritt fra FF serien med så dyp historie, frihet og masse sidequests.

 

 

Synes så langt, etter å ha spillt spillet siden det kom ut. At det er fortsatt veldig engasjerende. Kansje fordi jeg ikke har gjort MQ og bare gjort hva jeg vil hele tiden. Har egentlig ikke gjort så mange guild quests og har egentlig ganske lav rank i de fleste. Untatt Gladiator som jeg ble Grand Champion i etter flere timer med morro.

Bruker aldri "fast travel" og har ikke brukt hest enda. Jeg bare går til alle byene jeg skal til så jeg kan utforske mer og finne huler og hus jeg kan stjele i :).

Selvfølgelig hvis man har gått igjennom alle questene og ferdig med hovedquestet så tror jeg det er masse som skal få meg til å gå igjennom spillet igjen. Fordi det er så utrolig stort og det er såvidt mest engasjerende første gang man går igjennom.

 

Synes spillet fortjener karakteren den får. Folk blir bare for kresende på spill og forventer for mye. Dette er tydligvis et spill som det har blitt jobbet lenge med for å lage.

Jeg ser jo da at du heter "Looper87" som da sikkert betyr at du er født i året 87 så det sier jo litt også. :innocent:

Endret av FFX
Lenke til kommentar

Hoho, godt å høre at det er folk som lager random-figurer som ikke fokuserer 100 % på hva slags skills de bruker, og likevel blir mektige på lvl 25! Lille Ole kan bare gå å legge seg, eller skru ned vanskelighetsgraden! :hrm:

Lenke til kommentar

Helt totalt uforstålig hvordan noen kan oppsummere Oblivion som dårlig.

Hæh... Dårlig? What!!?? :dontgetit:

 

Like uforstårlig er det at folk kan mene at det er dårligere enn Morrowind. Alle områdene at spillet er jo forbedret. Noen som har spilt assassin/stealth kar i Morrowind f.eks og likt det... Don't think so..

Noen som likte økonomien, aktiviteten på npc'ene, lip-syncing'en, det utskjelte combat-systemet, questene bedre i Morrowind?

 

Ja, TES blir stadig mer forenklet. Dette er på godt og vondt. Det er kult å kunne spesialere seg på hva som helst. Men i motsetning til NWN er ALLE featsene i Oblivion nyttige, og de aller fleste karakterene funker. Riktig nok er noen vesentlig vanskeligere å spille enn andre, men sånn har det alltid vært. Å spille disse klassene er ment for de som har en annen approach til spillet enn det mainstream har. I de spillene som har en bredere fokus blir det som nevnt endel ting som ikke blir ordentlig implementert eller utprøvd. Et eksempel her, er klassen Ranger fra NWN. Denne klassen rulet jo i BG1 og 2, men sto vesentlig tilbake for rogue i NWN. Why ill never know. Et annet eksempel fra Biowares impementasjon av DnD... noen som har hatt stor glede av charm animal i BG eller NWN? Naa...

 

Til dere som klager.. Vær også klar over at de finnes undersjangere av computer rollespill (crpg). Jeg kan ikke alle, men nevner her noen; singleplayer 1st person crpg (TES f.eks), partybased single-player (BG f.eks), japansk turnbased crpg (Final Fantasy f.eks), 3rd person single-player crpg, MMORPG. Å sammenligne disse sjangerene blir som å sammenligne epler og pærer. Selv vil jeg aldri like Final Fantasy spillene fordi jeg misliker sterkt japansk tegneserie kunst, turnbased rpg og rollespill i det scenario Final Fanbtasy er (futuristisk pokemon aktig). Det vil derfor være galt av meg å kalle FF spillene dårlig. Likeledes vil en god kamerat av meg som liker Bioware måten å lage rollespill på (isometrisk og gjerne partybased) aldri like TES spillene.

 

Selv har jeg et pragmatisk forhold til party-based og 1st person. Jeg heller nok noe mot 1st person da jeg synes disse er lettest å leve seg inn i. Men isometrisk partybased har mye godt for seg på alignment og faksjoner. Hvem storkoste seg vel ikke over Jaheiras "keep your distance" russisk klingende voiceover mot menn med feil alignement som som kom for nære henne? Eller forsto hennes innlevde fortvilelse over alt som skjedde med Khalid.

 

Jeg har en liten sorg og et lite luksus-problem med tanke på Oblivion da. Min sorg har vel noen andre her beskrevet allerede, dog med andre ord... Dette med faksjoner har i svært liten grad blitt implementert. Daggerfall ga meg et håp om hva det kunne bli, men både Morrowind og Oblivion svikta her. Et mer brokete, et høyere og mer tettsittende konfliktsnivå mellom faksjonene hadde gjort spillet uslålig.

 

Mitt lille luksus-problem er dette å kunne sloss fra hesteryggen.

 

Til dere som synes Oblivion er dårlig... Ikke hold pusten... Det kommer til å gå leeenge før noe topper Oblivion. Og kanskje vil dere aldri oppleve å bli fornøyd. Gir kritikerne Todd Howard's kjente ord med på veien "You dork, go back to the chess club" ;)

Lenke til kommentar
Synes spillet fortjener karakteren den får. Folk blir bare for kresende på spill og forventer for mye. Dette er tydligvis et spill som det har blitt jobbet lenge med for å lage.

Jeg ser jo da at du heter "Looper87" som da sikkert betyr at du er født i året 87 så det sier jo litt også

 

Jeg har spillt siden eye of the beholder på Amiga om det holder ;) (eller Valhall på speectrum 48k som bare var skrift hehe).

 

Og til dere som føler for å fortelle at vi må holde kjeft pga syting osv hvorfor er dere her i det hele tatt selv?. Hvorfor går dere inn på en tråd som denne om dere hater det så?, for å fortelle at vi er ubrukelige. Har aldrig helt forstått den greia der.

 

Men tilbake til poenget. Oblivion beviser for meg at Grafikk lyd ikke er alt (men som skrevet før har jo Oblivion en fantastisk atmosfære, men den blir tidvis ødlagt av hvordan spillet fungerer for meg), Oblivion klarer rett å slett ikke å holdet meg engasjert, så fort jeg blir lei av å se på grafikken starter jeg å tenke på andre ting. Og ja spillet opplevdes som fantatstisk de første dagene.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk totalt uenig, Det viktigeste for meg er at jeg blir underholdt av spillet. At en eller annen RPG-nerd ikke kan runke til karakteren sin mens han tar alle på et slag fordi han har steget til maks level, er jeg total likegyldig til, spillet underholder meg bedre enn noe annet spill jeg har spillt på lenge, og det gjør det til et godt spill.

Lenke til kommentar
At en eller annen RPG-nerd ikke kan runke til karakteren sin mens han tar alle på et slag fordi han har steget til maks level, er jeg total likegyldig til,

 

What? Du har mer eller mindre missforstått hele poenget til de fleste skulle jeg tro.

 

OM du har 2stk lvl 60 i wow blir det litt feil for deg å kalle andre rpg nerder ;)

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk totalt uenig, Det viktigeste for meg er at jeg blir underholdt av spillet. At en eller annen RPG-nerd ikke kan runke til karakteren sin mens han tar alle på et slag fordi han har steget til maks level, er jeg total likegyldig til, spillet underholder meg bedre enn noe annet spill jeg har spillt på lenge, og det gjør det til et godt spill.

5887494[/snapback]

 

haha... men nå anbefaller jeg deg å lese tråden, og ikke komme med slike tåplige komentarer..

 

Er ikke snakk om karekter som skal bli gud, men litt mer variasjon i spillets gang og histore.. Blir mye repeter, repeter på mye. Spille er gøy og fint og alt det der, men _min_ mening er at det blir litt kjedlig i lengeden. Noe som denne tråden tar opp...

 

At jeg derfor blir sett på som en nerd som runker til karekteren min blir en flott måte å summere det på... :no:

 

Edit: (glemte edit..)

Må jo være du som runker til spille når du må ha level 60 skryt fra et spill i siggen.. Fjolshåve! :w00t:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

*Litt spoilere*

 

Nå har ikke jeg gått etter MQ, men ærlig talt! Hvordan kan dere si at spillet går bare ut med det samme?

 

Jeg har gjort alt fra

-Kastet inn i et maleri for å redde en fyr.

-Gått inn i drømmen til en fyr som ikke kunne våkne

-Lurt og stengt inni en grotte så jeg blir bytte mot mange menneskejegere.

-Godt på lag med en Orkekjerring som skulle hevne seg på en kar som hadde drept kameraten hennes.

-Blitt kidnappet av pirater og reist langt ut på sjø.

-Redde gården til noen bønder som har blitt angrepet av goblins.

-Finne sjulte artifakter med hjelp av kart

 

Dette er bare litt av forskjellen på quest som er i spillet. Han fyren som sier at hele spillet er bare å gå inn i en grotte og hente ting har ikke spillt det lenge.

Latterlig!

Endret av FFX
Lenke til kommentar

Noe som er fint, er at ingen av oss har fasitsvaret på hvor godt spillet er.

Jeg synes synd på de som ikke liker spillet. Ikke fordi de er idioter eller noe sånt tull, men ganske enkelt fordi de ikke får det like morro med spillet som de som synes spillet er bra. Det er jo aldri noe morsomt når forventningene ikke når opp, spesielt for fans av en serie (det vet jeg ALT om - som hardbarket Star Wars- og Rainbow Six-fan).

Likevel er det nå veldig mange som synes spillet er knallbra, og de må jo bare ha det så artig med spillet som de selv ønsker.

 

Jeg ser på meg selv som en av de mange heldige, som kan hygge meg i umenneskelig mange timer med dette spillet. Et knallbra spill, synes jeg :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Jeg er faktisk totalt uenig, Det viktigeste for meg er at jeg blir underholdt av spillet. At en eller annen RPG-nerd ikke kan runke til karakteren sin mens han tar alle på et slag fordi han har steget til maks level, er jeg total likegyldig til, spillet underholder meg bedre enn noe annet spill jeg har spillt på lenge, og det gjør det til et godt spill.

5887494[/snapback]

 

haha... men nå anbefaller jeg deg å lese tråden, og ikke komme med slike tåplige komentarer..

 

Er ikke snakk om karekter som skal bli gud, men litt mer variasjon i spillets gang og histore.. Blir mye repeter, repeter på mye. Spille er gøy og fint og alt det der, men _min_ mening er at det blir litt kjedlig i lengeden. Noe som denne tråden tar opp...

 

At jeg derfor blir sett på som en nerd som runker til karekteren min blir en flott måte å summere det på... :no:

 

Edit: (glemte edit..)

Må jo være du som runker til spille når du må ha level 60 skryt fra et spill i siggen.. Fjolshåve! :w00t:

5887517[/snapback]

 

 

På hvilken måte gir det gamle level-systemet deg mer variasjon? Nå møter du utfordringer hele tiden, isteden for at du blir übergud i forhold til noen mobs, uansett hvor du går vil du aldri kunne ta en mob på et slag. Jeg har spillt Oblivion i ca 60 timer nå, og jeg føler fortsatt ikke at det er repeterende, så kanskje du kan forklare meg akkuratt hva som er repeterende og kjedelig? Så klart, vist du står utenfor en hule og dreper rotter i 5 timer blir det kjedelig, men slik jeg ser det blir du aldri oppfordret til å gjøre noe sånt i Oblivion, i motsetning til mange andre spil i RPG sjangeren.

 

Som sagt, Oblivion underholder meg til de grader, og gir meg en god RPG-feeling, og jeg synest at dette level systemet fungerer utmerket, men det er selvfølgelig smak og behag.

 

Og forresten, dere kan droppe spydighetene om signaturen min, det er totalt irellevant.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk totalt uenig, Det viktigeste for meg er at jeg blir underholdt av spillet. At en eller annen RPG-nerd ikke kan runke til karakteren sin mens han tar alle på et slag fordi han har steget til maks level, er jeg total likegyldig til, spillet underholder meg bedre enn noe annet spill jeg har spillt på lenge, og det gjør det til et godt spill.

5887494[/snapback]

 

haha... men nå anbefaller jeg deg å lese tråden, og ikke komme med slike tåplige komentarer..

 

Er ikke snakk om karekter som skal bli gud, men litt mer variasjon i spillets gang og histore.. Blir mye repeter, repeter på mye. Spille er gøy og fint og alt det der, men _min_ mening er at det blir litt kjedlig i lengeden. Noe som denne tråden tar opp...

 

At jeg derfor blir sett på som en nerd som runker til karekteren min blir en flott måte å summere det på... :no:

 

Edit: (glemte edit..)

Må jo være du som runker til spille når du må ha level 60 skryt fra et spill i siggen.. Fjolshåve! :w00t:

5887517[/snapback]

 

 

På hvilken måte gir det gamle level-systemet deg mer variasjon? Nå møter du utfordringer hele tiden, isteden for at du blir übergud i forhold til noen mobs, uansett hvor du går vil du aldri kunne ta en mob på et slag. Jeg har spillt Oblivion i ca 60 timer nå, og jeg føler fortsatt ikke at det er repeterende, så kanskje du kan forklare meg akkuratt hva som er repeterende og kjedelig? Så klart, vist du står utenfor en hule og dreper rotter i 5 timer blir det kjedelig, men slik jeg ser det blir du aldri oppfordret til å gjøre noe sånt i Oblivion, i motsetning til mange andre spil i RPG sjangeren.

 

Som sagt, Oblivion underholder meg til de grader, og gir meg en god RPG-feeling, og jeg synest at dette level systemet fungerer utmerket, men det er selvfølgelig smak og behag.

 

Og forresten, dere kan droppe spydighetene om signaturen min, det er totalt irellevant.

5888113[/snapback]

 

Tror du skal passe kjefet din heller! for det er du som provesere noe utrolig om

at folk _runker_ til spille etc... HVorfor i helvete kan du ikke holde deg bort fra tråden.. Vi tar opp et tema om ting som gjør at noen ikke er helt fornøyd med spille.. er lov å he egne meninger om ting... Forbanna storvokst knollhode du...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...