Gå til innhold

Bygger HTPC fra bunn #26.04.2006 - HHD'ramme.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jupp... Gleder meg jeg også! ØD

Jeg har startet å feste det, på samme måte som sidene er festet. :)

Toppen skal være 5mm plexi tenker jeg, som jeg vurerer å feste med hengsler eller på samme måte som alt annet bare med egen designete bolter. Der er jeg litt i tvil...

mvh Arne

Lenke til kommentar

UPDATE

Nå har jeg startet å bygge harddisk ramme. Denne bygges av pexi og bildene viser det meste. :)

Jeg har også fått viften fra Vendur.no, TAKK TAKK!

Håper på tilbakemeldinger. :)

DSC00115.jpg

DSC00116.jpg

DSC00112.jpg

DSC00113.jpg

DSC00111.jpg

DSC00109.jpg

Håper på tilbake meldinger her. Mer vil bli gjort på denne i morgen. :)

mvh Arne

Endret av egOIst
Lenke til kommentar
Enkelt og bra konsept det der ;) Men puss kantene med penere papir og bruk noe poleringsmidel så blir de mye penere :D

5988587[/snapback]

Hei hei Klikka ja. :)

Jeg har ikke kommet så lang til ''poleringen'' enda, alt skal selvølgelig pusses ned og alt det der, det vil også bli frest ut noen detaljer kan jeg tenke meg. Er ikke helt sikker enda. :)

Lenke til kommentar
hva slags komponenter skal du ha da? kun en liten 40mm vifte til cpu? høres ut som om du bygger en media pc ikke htpc!

5988750[/snapback]

Okay, skal vi se, HTPC kabinett er vel et kabinett som OFTE brukes til media PC, er det ikke? :hmm: Jeg tror nok det du, og ja, 40mm viften er til en CPU blokk ja. :) Vannkjøling vil bli montert når jeg først får mitt nye. :)

PC'en som skal inni der, det er en fil server, derfor det bygges litt stort, grunnet bruk av mange HDD's og at det skal brukes til media PC. :)

Mvh Arne

Lenke til kommentar

UPDATE

Hei hei igjen, da var jeg kommet hjem fra skolen og har da en liten update. :)

Jeg har i dag fortsatt på arbeidet av HDD rammen. Er enda ikke ferdig, men blir det nok snart.

Bilder:

DSC00123.jpg

DSC00124.jpg

Hvis dere ser på bilde over, ser dere verne brillene fra 70-80tallet, her har dere et bilde av meg i aksjon! :dribble::w00t::cool:

DSC00221.jpg

Jeg minner igjen om at bildene ikke er så bra grunnet disse blir tatt i smug med mobil! hehehe, da kan det fort bli litt brå'e bevegelser. hehehehehe

Hva synes dere? =)

MVH

ARNE

Endret av egOIst
Lenke til kommentar

ikke ment som kritikk, jeg er bare veldig pirkete av meg ang htpc\media pc!

overskriften burde kansje hvert "bygger htpc kabinett fra bunn

(all kudos for det)

hovedsaklig er en htpc em kraftig maskin bygget for best mulig bildekvalitet, men en mediapc bare er en maskin som kan spille av filmer\lyd osv!

men misforstå meg rett. liker det du hjør. blir kult dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...