Gå til innhold

Sort skjerm - bygge pc

NERV

Anbefalte innlegg

Postet dette under feil gruppe, så jeg kopierer det som ble skrevet før den ble flyttet og låst.

Quote:

Jeg har forsøkt å sette sammen en PC, men når jeg slår på maskinen er skjermen sort.

Powerlyset på skjermen er grønt så den får vel signaler. Iblant klikker det i skjermen, som om noe skjer men bilde får jeg ikke.

Har forsøkt å bytte skjermkort, men det hjalp lite.

Quote:

Hvor mye skjer da starter selve pcen ?

Har du jumpere på hovedkortet ? Sjekk om hastigheten på RAM og CPU er riktig såtte på jumperne.

Quote:

Det skal være jumperfritt :

Abit sr7-8x.

Maskinen ser ut til å starte, men jeg får ikke skjermbilde. Det lyser et orange lys på kabinettet ved siden av et lyspære symbol. Hd symbolet lyser ikke.

Quote:

Mulig årsak:

Skru opp maskina di igjen, og sjekk på baksiden av hovedkortet, at INGEN muttre fra kabinettplata står i mot hovedkortet der hovedkortet ikke har hull for å skru skruer igjennom. Hvis det gjør det, så må du bestille nytt hk.

Svar: Ingen muttre fra kabinettplata står imot hovedkortet. Bruker studs.

Quote:

Etter at jeg hadde satt i mitt MSI kort og skulle starte opp maskina så hadde jeg akkurat det samme problemet. Blei litt frustrert, men plutselig så slo tanken meg om å resette BIOS`en. Jeg gjorde det via en jumper på hovedkortet og vips så funka det.

Kanskje det er det du må gjøre.

Resatt BIOS men har det samme problemet.

Sjekket at RAM / Skjermkort / IDE kabler er festet godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...