Glenn Østerud Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hei. Jeg kjører Windows XP, med en Eizo L768 skjerm koblet til via DVI. Her om dagen så jeg til min store forundring at bildene så forskjellige ut i ACDSee Pro og Adobe Elements/CS2. Bildene er mye blassere til ACDSee enn i Adobe programmene. Så tenkte jeg... Kanskje jeg har glemt å legge inn en fargefil til min skjerm.. Lastet de siste filene fra Eizo, og la dette inn under Avansert i skjerm-settings. Ingen endring å spore på bildene i ACDSee. Hva gjør jeg galt? Farger og alt ser bare så mye bedre ut i Elements 4.0 & CS2, men jeg vil jo ikke blir lurt, at f.eks fargene ikke blir så fine på f.eks print, eller hvis jeg legger filene opp på nettet. Som kamera har jeg et Canon 350D, og bruker Adobe RGB profil fra kamera. Håper på noen god svar.. Mvh, Glenn Lenke til kommentar
kak Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg har hatt problem med at PS viste andre farger enn PSP og på web, og det løste jeg med å velge samme bildeprofil til skjermen som i kamera og programvare, i mitt tilfelle sRGB. Høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced - color management PS bruker samme profil som er valgt her. PSP har egne innstillinger for dette, og det kan nok også gjelde andre bildeprogrammer. PS = Photoshop PSP = Paint Shop Pro Etter å ha gjort endringer på disse profilene, ta en restart. Endret 5. april 2006 av kak Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Så jeg kan ikke bruke noen av Eizo sine .icm filer, kun legge inn AdobeRGB som jeg bruker i kamera.. Dette skal jeg jammen prøve. Takk for tips. Lenke til kommentar
kak Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er ihvertfall min erfaring. Fargeprofilen som hører til min Dell-skjerm er helt på trynet i PS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå