kjellml Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hei Nå som bilen går som en klokke og våren er i anmarsj tenkte jeg å bytte til nytt luftfilter. Har tenkt litt på et KN filter eller et green filter. Spørsmålet mitt da går til dere som kan dette. Nå så sitter det jo en luftfilter boks med en "luft mengde føler", en tynn slange som går opp til monohuset samt en noe større slange av metall (veivhus lufting?) Jeg ønsker å gå over til et kon filter. Hva må gjøres for å få dette til å fungere slik at alle detaljer som beskrevet over blir ivaretatt? Finnes det kanskje noen ferdige kit? Har søkt litt rundt på diverse nettbutikker men ikke funnet noe som passer. Bilen er forøvrig en 1992 modell med motorkode ABS. På forhånd takk. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Skal du skifte til kn filter fordi det er tøfft eller fordi du tror det hjelper på noe? Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Var egentlig mest interessert i lyden jeg da Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 De fleste bytter det for lyden sin del, 1-2hk på en vanlig sugemotor, har du en riktig sint sugemotor så kan du få opp mot 10hk men blir ikke å merke noe til det annet en på lyden. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Var egentlig mest interessert i lyden jeg da 5874951[/snapback] He.He.Tar den.Mener en får KN filter som går rett på mengdemåleren. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 De selger Green filter kit til din bil på Xtremecar.no for 688kr Link til Produkt Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Tittet litt på denne. Men iflg installasjons instruksene her tar ikke denne høyde for luftmasse måleren osv.... Lenke til kommentar
exs Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) kjøp et k&n innsatsfilter.... dropp konfilteret, du får uansett fetere resonanse lyd med innsatsfilter visst du borer masse hull med en drill feks i selve luftfilter boksen under luftfilteret quote zandro: De fleste bytter det for lyden sin del, 1-2hk på en vanlig sugemotor, har du en riktig sint sugemotor så kan du få opp mot 10hk men blir ikke å merke noe til det annet en på lyden. man vil aldri kunne frå 10 hk ekstra bare med og bytte luftfilter :!: man får nok ikke 1-2 engang..... fordelene med og bytte til et "sportsfilter" er at man får litt bedre reaksjonstid på motoren og selfølgelig tøffere lyd da Endret 6. april 2006 av exs Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 kjøp et k&n innsatsfilter.... dropp konfilteret, du får uansett fetere resonanse lyd med innsatsfilter visst du borer masse hull med en drill feks i selve luftfilter boksen under luftfilteret Ok, hva slags diameter bør det være på hullene evnt? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) exs: ikke for å være slem men jeg kan scanne en artikel fra Bilsport der flere honda Civic TypeR eiere både med og uten filter blir kjørt i dyno, økningen i VTEC registeret med sportsfilter var veldig synlig på dynoutskriftene. Bore hull i luftfiterboksen? det er jo skikkelig jallamekk Endret 6. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Edit: Svarte på feil innlegg Endret 6. april 2006 av kjellml Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Å ødelegge den orginale luftfilterboksen på slikt tull er bortkastet, det er sånt en gjør når en bare har 2,50 og en møll i pengboka. Jeg har selv konfilter på min bil og motorlyden ble mye råere og dypere, var verdt hver eneste krone. Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Ok da blir det nok en konfilter løsning bare jeg finner noe som tar høyde for luftmengde måleren osv... Mailet med innehaveren av Xtremecar webshopen ang det greenfilteret nevnt over, men han heller hadde ikke noe svar ang dette filteret og overnevnte problem... Lenke til kommentar
exs Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 exs: ikke for å være slem men jeg kan scanne en artikel fra Bilsport der flere honda Civic TypeR eiere både med og uten filter blir kjørt i dyno, økningen i VTEC registeret med sportsfilter var veldig synlig på dynoutskriftene. Bore hull i luftfiterboksen? det er jo skikkelig jallamekk 5876691[/snapback] scann i vei.... det tror jeg ikke før jeg ser det.. uansett ang lyden så får en ikke den samme ressonanse lyden med konfilter som med innsatsfilter, grunnen til at man burde borre i luftfilter boksen er rett og slett at golf ikke har stort nok luftinntak i boksen orginalt til og levere all den luften et sportsfilter kan suge til seg, eventuelt kan man også utvide det orginale inntaket. ps. med innsatsfilter slipper man også og styre med og montere alle følere og slikt på nytt og filteret er mer beskyttet for varme og bøss, (ja jeg har prøvd begge deler) Lenke til kommentar
exs Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Å ødelegge den orginale luftfilterboksen på slikt tull er bortkastet,det er sånt en gjør når en bare har 2,50 og en møll i pengboka. Jeg har selv konfilter på min bil og motorlyden ble mye råere og dypere, var verdt hver eneste krone. 5876761[/snapback] hadde du prøvd det med feks et K&N filter så hadde du forstått hva jeg mener, trenger nødvendivis ikke og bli noe mer jallamekk en og montere et uorginalt konfilter Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 monojet har ikke LMM der går det kun vakuum til kulltank og vakuum til styring av varmespjell i luftfilter boksen Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Ok så den elektriske kontakten som sitter i bånn av luftfilter boksen styrer et varmespjeld? Jeg har null peiling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå