Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Porsche 911 Worklogs og showcase


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilen var i utgangspungtet litt slitt i lakken, og stygg innvendig, så den fikk jeg kjøpt billig "75000,-"

 

Med vilje har jeg ikke en 100% riktig kalkyle på hvor mye oppussingen vil koste. rett og slett fordi jeg ikke vil låse meg på denne bilen.

 

I utgangspungtet hadde jeg tenkt å bruke ca 120-140000,- på oppussing/styling av bilen. Men det kommer stadig nye ting.

Jeg hadde forx. ikke planer om å ha annlegg i bilen, men den planen er forkastet for lenge siden :cool:

Jeg hadde okså planer om å lakkere bilen selv, men siden den skal ha en så spessiell lakk skal jeg levere den inn.

Felger og dekk ligger heller ikke inne i denne prisen.

 

Så hva den vil koste vil kun tiden kunne vise :p

 

Noe nytt med bilen?

6306864[/snapback]

 

Jeg har støypt ferdig dørene, og holder på å støype nytt dasjbord.

Jeg holder også på med mitt andre prosjekt som skal inn til lakkering samtidig med denne "ford Scorpio"

Endret av leif666
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Okay, da var jeg tilbake fra ferie, og forsterkeren har endelig kommet, den skal monteres under panseret, den er ca 1m lang, og 8000w "3000w RMS" Det skulle drive det meste :cool:

 

Jeg har også kjøpt meg GSM bilalarm. Den har innebygget telefon som ringer hvis den blir stjålet, jeg kan også snakke til de som er i bilen gjennom alarmen, + den kan brukes til sporing og fjernstans av motor ol :thumbup:

 

Og sist men ikke minst har kompressoren kommet.

 

Jeg liker kompressor bedre en turbo. Både fordi en har mer bunndrag, men også får lyden sin del. En mister mye lyd av en turbo, og lyden i en 911 er jo bare så deilig :)

Noen her på a-motor sier at en mister endel hk av montering av kompressor istedenfor turbo, men dette er bull.

Hvis en monterer en kompressor uten og koble til luft vil en få et effekttap på noen prosent, men det får en også hvis en kobler til en turbo. Turboen stopper/bremser eksosen på veg ut, og det vet alle som trimmer/tuner motorer at fører til effekttap.

 

Smak og behag. Japsebiler ol passer best med turbo. amcar ol passer best med kompressor.

 

Bakdelen med kompressor er at overhaling/vedlikehold er dyrere.

 

 

Jeg er også gått igang med støyping av nytt dasjbord, noe som var litt mer tidkrevende en jeg hadde planlagt (som alt annet)

post-55244-1154189505_thumb.jpg

post-55244-1154189524_thumb.jpg

post-55244-1154189549_thumb.jpg

post-55244-1154189573_thumb.jpg

Endret av leif666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...