meham Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Har kjøpt meg ein fin-fin maskin som eg fekk opp og klar i går kveld. Installasjonen gikk feilfritt og kom meg heil skinnet gjennom alle driver installasjonane. Så skulle eg teste ut BF2, Q4 og Cs:s. Bf2: kan spele det glatt på den beste grafikken i 4-5 min, så byrje det han og fryse seg, og varer mellom 10 til 15 sekunder, også kan alt være tilbake til det normale igjen, så går det nokon sekunder og han fryser seg igjen. Q4: INGEN problem Cs:s samme skjer her som med Bf2, speler det ei lita stund, og han frys igjen. pcen min ser slik ut: Prosessor: AMD X2 4400+ RAM: Geil 1024DDR One series GK: Sapphire X1900XTX HK: Asus A8R32-MVP Deluxe har prøvd å finne ut korleis temperaturen er, men den virker veldig fin på idle og load, så eg trur ikkje det er det. kan det hende der har noke med CPUen og gjere, fordi CPU #0 bruker mykje meir enn CPU #1.? Takker for _ALL_ hjelp. er på randen til å sprikke Endret 5. april 2006 av meham Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Det er ikke alt som har med temperatur å gjøre det som er interessant her er nok heller om en prosess henger seg opp eller bruker unormalt mye minne / prosessorkraft. Idet spillet begynner å lagge, trykk control+shift+escape og velg prosesser, sorter på cpu og se hva som ligger på topp. Noe annet enn spillet? Lenke til kommentar
meham Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Det er ikke alt som har med temperatur å gjøre det som er interessant her er nok heller om en prosess henger seg opp eller bruker unormalt mye minne / prosessorkraft. Idet spillet begynner å lagge, trykk control+shift+escape og velg prosesser, sorter på cpu og se hva som ligger på topp. Noe annet enn spillet? 5874754[/snapback] Gjorde det, og det er kun BF2 som står overst, ingen som er i nærheten av å bruke like mykje. btw, nå fryse da seg til og med når introen til spelet starte... Kva kan væra galt? Lenke til kommentar
meham Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Det er ikke alt som har med temperatur å gjøre det som er interessant her er nok heller om en prosess henger seg opp eller bruker unormalt mye minne / prosessorkraft. Idet spillet begynner å lagge, trykk control+shift+escape og velg prosesser, sorter på cpu og se hva som ligger på topp. Noe annet enn spillet? 5874754[/snapback] Har forresten Hiper 580W straumforsyning. så det er sagt! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Lurer på om det kan ha noe med strømforsyningen jeg. Har akkurat samme strømforsyning som deg og sliter med noen av de samme problemene for tiden. Oblivion fryser fra 10-15 sekunder til tider og Battle for middle earth fryser noen par sekunder også restarter pcen seg. Counter-Strike: Source ingen problemer så langt. Forstår det bare ikke, er møkka lei av ting som ikke funker som de skal.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 hehe.. dere er raske til å skylde på strømforsyningen.. Meeen.. det er nok større grunn til å skylde Windows eller driverrutiner. Hvilke skjermkort og skjermkortdrivere har dere? Prøvd andre utgaver? Prøvd andre oppløsninger i Windows? Lenke til kommentar
meham Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 hehe.. dere er raske til å skylde på strømforsyningen..Meeen.. det er nok større grunn til å skylde Windows eller driverrutiner. Hvilke skjermkort og skjermkortdrivere har dere? Prøvd andre utgaver? Prøvd andre oppløsninger i Windows? 5875053[/snapback] Har x1900xtx og driveren: Catalyst 6.3 Windows XP Oppløsningen eg bruker er 1280x1024 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Grunnen til at jeg sier PSUen er fordi det er det eneste likt av hardware vi har, og jeg vet at hvis det er noe galt med strømforsyningen din kan merkelig ting skje, men selvfølgelig kan det være masse annet også. Jeg er ihvertfall møkka lei av ting som ikke funker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg er ihvertfall møkka lei av ting som ikke funker. Hehe.. du kan si det igjen Vel, kan du prøve i 1024x786 16 bit bare for å testet det? Hvor ofte lagger den? Jeg tror fortsatt det kan være noen prosesser, men at de har stoppet når du har rukket å se.. Lenke til kommentar
meham Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Jeg er ihvertfall møkka lei av ting som ikke funker. Hehe.. du kan si det igjen Vel, kan du prøve i 1024x786 16 bit bare for å testet det? Hvor ofte lagger den? Jeg tror fortsatt det kan være noen prosesser, men at de har stoppet når du har rukket å se.. 5875201[/snapback] prøvde den oppløysningen med 16bit, og det samme skjedde. Den lagger ikkje, der fryser heilt, kan legge ned spelet og alt går fint i windows, men spelet står bom fast i 10-15 sek, så går det smooth også 3-5 sek etterpå fryse han igjen osv osv.. Trur ikkje dt kan ha noko med oppløysninga, har 19' Samsung Syncmaster930BF lcd. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg har akkurat samme problemet i BF2... jeg satte ned oppløsningen i spillet og da kunne jeg spille fint. Det rare var at det hakket ikke med høyeste oppløsning, men pcn frøys. Noen ganger i menyen også. Nå funker det greit stort sett, men har opplevd et par ganger at den har hengt seg helt, bare musikken som fortsetter. Jeg kunne forøvrig ikke gå ut i windows heller.. pcn slutta helt å "tenkte". Endret 5. april 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
HuXLo Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) kansje du må stille opp Minne til skjermkorte i biosen!? kan være det ikke er sånn med det skjerm korte der PCI Express x16. Men jeg hadde samme problem med et kort men det var (Agp) da tok jeg bare opp agp texter size i biosen fra 32 til 128. Endret 6. april 2006 av HuXLo Lenke til kommentar
meham Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Har forsatt dei same problema, treng virkelig hjelp!! Nokon andre som kan skyte inn med nokon hjelpemiddel/tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå