Gå til innhold

Abit AN8 Ultra post code 26 problem (løst)

tore_v1

Anbefalte innlegg

Jeg har montert vannblokk på mitt kjære X1800XT, og i den forbindelse var jeg kanskje noe brå mot vannblokken på chipsettet.

Jeg skulle starte opp maskinen igjen etter å ha testet for lekkasjer, og tenkte at dette går jo sikkert fint.. Det gjorde det altså ikke. Post'en stoppet på nummer 26, hvor det står som følger:

1. If Early_Init_Onboard_Generator is not defined Onboard clock generator initialization. Disable respective clock resource to empty PCI & DIMM slots.

2. Init onboard PWM

3. Init onboard H/W monitor devices

Hva betyr dette? Etter hva jeg kan skjønne betyr det at det er noe problem med strøm? HK har fungert fint det siden sommeren, så jeg er litt frustrert, for å si det mildt..

Noen som kan hjelpe meg? Er inne i en dyp depresjon, selv om jeg kanskje har litt lyst til å kjøpe nytt hk..

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problem løst..

Det viser seg at med et Abit AN8 Ultra så kan man ikke bruke de to usb-pluggene som står nærmest pci-porten.. Derfor sto ikke skjermkortet helt nedi, og ga meg da feilmeldingen..

Dette da grunnet vannblokken til AquaComputer, den heldekkende altså, så de av dere som vurderer dette med et AN8 Ultra må tenke gjennom behovet for flere usb-unit'er plugget til enn da den som er lengst fra pci-e porten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...