Gomleet Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg nytt skjermkort i nær fremtid. Derfor lurer jeg på hvilket kort jeg burde kjøpe. (helst ikke mer enn 1500,-) Må være AGP =) er dette, dette eller dette noe å satse på? Takker for svar Endret 5. april 2006 av Gomleet Lenke til kommentar
sycho Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Av de hadde jeg gått for det X800VE kortet. Det har en X800XT kjerne som har 16 pipelines, noe resten ikke har. GTO kortet har 12, og rx har 8 (om jeg ikke tar feil ). Lenke til kommentar
Gomleet Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Dere kan godt komme med noen andre kort som duger til den prisen og =) Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg ville valgt GTO av de korta, for x800VE er et kort som har x800xt kjerne men det opperer allikevel med bare 4pipelines slik at det er det svakeste av de korta. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Må det være ATI? Et slikt ett vil ha best potensiale om du klokker det (men ikke alle funker like bra, åpne pipelines osv): https://prisguiden.no/product.php?product_id=17652 Ellers kan du ta ett slikt: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27095 Som yter like bra, men ikke klokker noe særlig. Tror GTO kortet yter best av ATI kortene ( Begge disse støtter SM3/HDR, noe ingen x800 kort gjør (ikke serlig viktig, men likevel) Tror GTO yter best av ATI kortene, det yter littegrann bedre enn 6600GT, men ikke så mye at du betaler 400kr. ekstra 6800 kortet yter like bra som 6600GT på stock hastighet, men kan du klokke, og er litt heldig med ditt eksemplar, kan det bli en god del bedre. (Har gjort det selv, og er veldig fornøyd, men det er alltid en liten risk) Lenke til kommentar
Gomleet Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Må det være ATI? Nei, det må ikke være ATI nei Men har det ikke så mye å si hvor mye ram det er? Det X800RX har jo 475mhz, mens de andre to har 400 og 425mhz, har ikke det noe å si? Dette så jo bra ut, eller? Lenke til kommentar
CSM Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Selv om kortet har 512MB Ram betyr det ikke at det er bedre. I mange tilfeller er det faktisk dårligere, og ramen er ofte av dårligere kvalitet enn ett tilsvarende kort med 256/128mb, da de bruker billigere ram for å holde prisen nede på 512 mb kortene. ett sleipt salgstriks... Endret 5. april 2006 av Saknet Lenke til kommentar
Gomleet Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Selv om kortet har 512MB Ram betyr det ikke at det er bedre. I mange tilfeller er det faktisk dårligere, og ramen er ofte av dårligere kvalitet enn ett tilsvarende kort med 256/128mb, da de bruker billigere ram for å holde prisen nede på 512 mb kortene. ett sleipt salgstriks... Sleipt Men hva egner seg best til Counter-Strike, til den prisen? Dette var jo ganske billig og broren min har gode erfaringer med dette. Noen som har et konkret svar på hvilket kort som er av de bedre til ca. 1500,- ? Lenke til kommentar
CSM Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Siden du MÅ ha AGP, er Nvidia 6600GT og Nvidia 6800 de som er best på dette grensesnittet akkurat nå. Går du litt opp i pris (ca. 2000kr) får du ett 6800GT kort, som er mye bedre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå