Ciwie Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hei, jeg har nettopp formatert C:\, og installert windows paa nytt. men naa kommer jeg ikke inn paa D-disken uten aa formatere den, sier windows. Jeg har proevd aa starte opp med knoppix, men jeg har ikke rettigheter nok til aa ta skikkelig backup av det jeg trenger. I knoppix faar jeg altsaa tilgang til harddisken, mens windows ikke gir meg tilgang i det hele tatt.. Er det ikke en mulighet for kanskje aa redigere registeret i windows for aa faa tilgang til harddisken igjen? Takk paa forhaand! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har du admintilgang skal det ikke være noe problem. Kan du ta skjermbilde av diskbehandling (kontrollpanel - admin - datamaskinbeh. så kan vi se at disken er initiert. Sitter D: på samme fysiske harddisk som C:? Og windows ønsker at du skal formatere; noen annen grunn/feilmelding? Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) "Harddisken er ikke formatert. Vil du formatere nå?" Er meldingen jeg får... Det er to separerte harddisker, hver med kun en partisjon. Endret 5. april 2006 av Ciwie Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Kommer kanskje av at du har hatt dynamiske partisjoner. Dette er noe man sjeldent trenger på vanlige PCer. Flytter man en disk med en dynamisk partisjon til en annen PC (eller gjør som du, reinstallerer), vil du ikke få tilgang til den direkte. Du kan forsøke å gå inn i DiskBehandling og høyreklikke på partisjonen og velge "Importer". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 show me the money.. neida, men vis meg hvordan det ser ut på diskbehandlingen din du.. Har du XP Home, så støtter ikke denne dyn. disk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Hvis du har reinstallert en XP uten service-packs så tror jeg ikke du vil få tilgang til store partisjoner/HD-er. Da tror jeg den kun finner de første 128GB, og partisjoner som går utover det blir vist som ikke-formaterte. Edit GB ja. Ikke MB Endret 5. april 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Ble en leif der; du tenker på 128GB. Og dette stemmer. Trådstarter; har du oppdatert Windows max? Nyeste SP som er foreslått? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Må kanskje inn med en registry-sak også? Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Skal forsøke å få tak i screen shot. (Det er egentlig hos en kompis vi har disse problemene)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå