sablabra Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg kan få den her for 150kr av en kamerat: https://prisguiden.no/product.php?product_id=25351 Jeg regner med at det er et knalltilbud som jeg burde slå til på stedet på? Den fungerer helt fint, jeg måtte bare unlocke den. Også slenger jeg inn et spørsmål til: Hvor stor er egentlig forskjellen på IDE og SATA? Ytelsesmessig. Dette er en IDE-disk. Btw, det er ikke tyvegods, jeg var med han å kjøpe den(han kjøpte den for 1500kr i høst ) Endret 5. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hei! Det er et godt tilbud, slå til! Det er i dag ingen ytelsemessig forskjell på IDE og SATA. De raskeste diskene utnytter ikke ATA-66 (66MB/s) en gang, og IDE støtter opptil 133MB/s. I Windows XP 32bit må du også legge til SATA-drivere om du skal ha SATA-disk. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Med S-ATA slipper du store kabler i PCen, og så er det visst noen funksjoner eller noe (litt uklar her) som gir litt bedre ytelse med S-ATA. Likevel er det ikke serlig stor forskjell (sitter med IDE selv) Og hvis du har noe som helst å bruke den til, ville jeg slått til. (ellers kunne jeg godt kjøpt den ) Men, som Efikkan sier, den lille ekstra overføringshastigheten spiller i praksis ingen rolle. Endret 5. april 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Med S-ATA slipper du store kabler i PCen, og så er det visst noen funksjoner eller noe (litt uklar her) som gir litt bedre ytelse med S-ATA. Likevel er det ikke serlig stor forskjell (sitter med IDE selv) Og hvis du har noe som helst å bruke den til, ville jeg slått til. (ellers kunne jeg godt kjøpt den ) 5874678[/snapback] Kablene er ikke til bry . Men de funskjonene, hva er det? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Med S-ATA slipper du store kabler i PCen, og så er det visst noen funksjoner eller noe (litt uklar her) som gir litt bedre ytelse med S-ATA. Likevel er det ikke serlig stor forskjell (sitter med IDE selv) Og hvis du har noe som helst å bruke den til, ville jeg slått til. (ellers kunne jeg godt kjøpt den ) Men, som Efikkan sier, den lille ekstra overføringshastigheten spiller i praksis ingen rolle. 5874678[/snapback] Det finnes også runde IDE-kabeler. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 eh 150kr... hva i huleste er det du nøler ved? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 eh 150kr... hva i huleste er det du nøler ved? 5874749[/snapback] Ikke stort for øyeblikket , nå lurer jeg egentlig mest på forskjellen mellom en IDE og en SATA versjon av hardisken Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Du sier du må unlocke den,da har den antaglig stått i en xbox. For å unlocke den så må du ha HD passordet.. http://www.xbox-scene.com/articles/pc-hdd.php Endret 5. april 2006 av taz Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Du sier du må unlocke den,da har den antaglig stått i en xbox.For å unlocke den så må du montere den i en xbox igjen,det går ikke å unlocke den på en pc.. 5874776[/snapback] Men jeg har jo unlocket den allerede, også har jeg formatert den, jeg mangler bare å betale egentlig . Det var litt jobb å chippe xboxen hans(jeg overtok den ved å sende han en lekse jeg hadde gjort, weird guy ), men det gikk ganske raskt og fungerte fint. Btw, jeg fikk xboxen hans og chipen(xenium ice til over 500kr) for å gjøre en lekse. God deal eller? Endret 5. april 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Må bare slenge inn en liten ting her. Jeg kjørte Windows på en Seagate Barracuda ata-133 80Gb 7200rpm 2Mb cache, da jeg bygde denne maskinen. Kjøpte etterhvert Samsung Spinpoint 200Gb S-ata 7200rpm 8Mb cache. Der ligger Windows nå på en partisjon på 50Gb. Følelsen er at maskinen var noe raskere til å reagere med Seagate- disken. Den har noe lavere responstid enn Samsungen. Alt i alt blåser jeg i dette, fordi Samsungen er så godt som lydløs, selv når den jobber. Tror ikke S-ata er noe spesielt mye bedre stort sett. Stort pluss til størrelsen på kabelen da Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Må bare slenge inn en liten ting her. Jeg kjørte Windows på en Seagate Barracuda ata-133 80Gb 7200rpm 2Mb cache, da jeg bygde denne maskinen. Kjøpte etterhvert Samsung Spinpoint 200Gb S-ata 7200rpm 8Mb cache. Der ligger Windows nå på en partisjon på 50Gb. Følelsen er at maskinen var noe raskere til å reagere med Seagate- disken. Den har noe lavere responstid enn Samsungen. Alt i alt blåser jeg i dette, fordi Samsungen er så godt som lydløs, selv når den jobber. Tror ikke S-ata er noe spesielt mye bedre stort sett. Stort pluss til størrelsen på kabelen da 5874837[/snapback] Ok, da er ikke det noe å bry seg om. Eller er det noe annet som gjør at SATA yter bedre? Jeg har bestemt meg for å kjøpe den, bare så det er understreket Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Det var da veldig for en grei (eller dum) kompis du har Endret 5. april 2006 av Kilko Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Det var da veldig for en grei (eller dum) kompis du har 5875008[/snapback] Ja, har uttalige mange slike avtaler. Jeg solgte blant annet et skrap av en sykkel til han for 900kr. Gaffelen brakk av rust en uke eller 2 senere, pluss at giret tok kvelden Lenke til kommentar
papabear Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Han der sablabra høres ut til å være en stor drittsekk Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Han der sablabra høres ut til å være en stor drittsekk 5875159[/snapback] Ja, tror trådstarter trenger en riktig omgang moral Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Ikkje at det eigentleg er mi sak, men det verker nesten som om du utnyttar han kameraten din litt... Men som eg seier: "Så lenge du held deg langt borte frå meg og mine, er det meg likegyldig kva du gjer" ;-) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Eller kanskje dette bare er en tullepost....... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 150kr er selvfølgleig en kjempepris for en slik harddisk, selv om den skulle være godt brukt. Så lenge det ikke er kjennte defekter, så slå til. -Stigma Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg hadde aldri lat en venn av meg lure seg selv på den måten, hverken når det gjelder HD eller xbox. Håper disken ryker etter en uke, sammen med xboxen din! Endret 5. april 2006 av svortevik Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Det var visst mange med god moral her. Nei, dette er ikke en tullepost. Og bare så det er sagt, det er HAN som kommer med tilbudene, ikke jeg. Og han virker ikke spesielt dum heller egentlig... Jeg har uansett vært venn med han i mange år. Hardisken er lite brukt, og fungerer som ny. Men det hadde fortsatt vært interessant å se noen ytelsesforskjeller mellom IDE og SATA, hvis jeg får lov til å bruke posten til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå