Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Ventelo Bluecom IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt Bluecom ADSL og IP-telefoni i over to måneder. ADSL'en har funket flott siden dag en (etter at jeg konfigurerte Speedtouch 510i'en over til bridge mode).

 

Problemet er at IP-telefonen ikke fungerer i det hele tatt. Jeg har koblet alt riktig, men når jeg forsøker å ringe ut får jeg bare opptatt-signal. Hver gang opptatt-signalet kan høres, blinker "tel 1" lyset på ATA-boksen samtidig som signalet.

 

Jeg har pratet med supporten til Bluecom utallige ganger nå, og de sier det samme hver gang og saken har ligget hos Teknisk avdeling i to-tre uker nå.

 

Det eneste som kan tenkes å være galt i "min ende" er at Speedtouch modemet blokkerer ATA-boksen. Kan noen fortelle meg hva slags innstillinger speedtouch'en skal ha?

 

UTSTYR:

Speedtouch 510i

Ventelo Xavi tech. (ATA-boks)

Telefon: Topcom Butler 2511C

 

 

Hvis det har seg slik at alt er riktig oppsatt i min ende og IP-telefonen forsatt ikke virker innen påsken er omme, kommer jeg til å skifte til et annet selskap.

Kan noen si meg hvilke rettigheter jeg har når det gjelder bindingstid? Kan de kreve at jeg skal betale for brutt bindingstid når jeg ikke har fått en vare jeg har bestilt og betalt for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Vel, om Supporten til leverandøren ikke hjelper deg/bruker lang tid på å hjelpe deg, så ville jeg krevd refundert både dine utlegg for å få dette til å fungere, samt den tiden det tar til dette fungerer.

 

Du trenger ikke å betale for en vare som ikke fungerer, men plikter selvsagt å si ifra. Det har du nå gjort, og leverandør plikter å prøve å løse problemene.

 

Men problemet er nok som du er inne på; porter/ruting i Speedtouch boksen.

Og siden Bluecom vet hvilke porter som skal være åpne, er det lite vi får gjort herfra.

 

Hvordan er ruteren og IP telefoniboksen sammenkoblet?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei! jeg hadde akkurat samma problemet til jeg fikk en ny telefon boks med nyere firmware. Nå har jeg hatt den nye i 1 mnd og er svært missfornøyd med hele greia.

Det er ikke mulig for meg å bruke så lite som 5 kb\s opp eller 50 kb\s ned mens man snakker i telefonen. Jeg har maks utlinje på 50kb\s og 400kb\s ned. I tillegg til dette detter telefonen ned om du bruker noe av utlinja ellers når du ikke snakker i telefonen.

 

Så jeg har gitt opp hele greian å sendt klage og forlanger at bindingstiden opphører.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Igår fikk jeg ny regning fra mine venner i Ventelo. For hele perioden jeg egentlig skulle vært kreditert for. Fantastisk! Til alle som i det heletatt vurderer Ventelo Bluecom.....Ta vare på alt av dokumentasjon og få alt skriftlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...