jangri Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Nå har jeg hatt Bluecom ADSL og IP-telefoni i over to måneder. ADSL'en har funket flott siden dag en (etter at jeg konfigurerte Speedtouch 510i'en over til bridge mode). Problemet er at IP-telefonen ikke fungerer i det hele tatt. Jeg har koblet alt riktig, men når jeg forsøker å ringe ut får jeg bare opptatt-signal. Hver gang opptatt-signalet kan høres, blinker "tel 1" lyset på ATA-boksen samtidig som signalet. Jeg har pratet med supporten til Bluecom utallige ganger nå, og de sier det samme hver gang og saken har ligget hos Teknisk avdeling i to-tre uker nå. Det eneste som kan tenkes å være galt i "min ende" er at Speedtouch modemet blokkerer ATA-boksen. Kan noen fortelle meg hva slags innstillinger speedtouch'en skal ha? UTSTYR: Speedtouch 510i Ventelo Xavi tech. (ATA-boks) Telefon: Topcom Butler 2511C Hvis det har seg slik at alt er riktig oppsatt i min ende og IP-telefonen forsatt ikke virker innen påsken er omme, kommer jeg til å skifte til et annet selskap. Kan noen si meg hvilke rettigheter jeg har når det gjelder bindingstid? Kan de kreve at jeg skal betale for brutt bindingstid når jeg ikke har fått en vare jeg har bestilt og betalt for? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Vel, om Supporten til leverandøren ikke hjelper deg/bruker lang tid på å hjelpe deg, så ville jeg krevd refundert både dine utlegg for å få dette til å fungere, samt den tiden det tar til dette fungerer. Du trenger ikke å betale for en vare som ikke fungerer, men plikter selvsagt å si ifra. Det har du nå gjort, og leverandør plikter å prøve å løse problemene. Men problemet er nok som du er inne på; porter/ruting i Speedtouch boksen. Og siden Bluecom vet hvilke porter som skal være åpne, er det lite vi får gjort herfra. Hvordan er ruteren og IP telefoniboksen sammenkoblet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 BC sin telefonboks logger seg på med PPPoE så modemet må ikke sperre eller ha problemer med og håntere dette, i brigde-modus burde gå bra. Du kjenner ingen som har ett modem du kunne lånt for og teste? Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei! jeg hadde akkurat samma problemet til jeg fikk en ny telefon boks med nyere firmware. Nå har jeg hatt den nye i 1 mnd og er svært missfornøyd med hele greia. Det er ikke mulig for meg å bruke så lite som 5 kb\s opp eller 50 kb\s ned mens man snakker i telefonen. Jeg har maks utlinje på 50kb\s og 400kb\s ned. I tillegg til dette detter telefonen ned om du bruker noe av utlinja ellers når du ikke snakker i telefonen. Så jeg har gitt opp hele greian å sendt klage og forlanger at bindingstiden opphører. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Har hatt BC ip-telefoni siden det kommer. Er totalt søppel. Vi skifter selskap. Ofte nede, telefonen hakker når man bruker internett. Lenke til kommentar
Confuser Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Har akkurat samme problemet med IP-telefon fra Ventelo Bluecom. Måtte gå via Brukerklagenemda for å få kompensasjon for telefonen og har nå fått medhold i at jeg kan si opp telefonen uten at dette går utover bindingstiden. (Jeg slipper å betale for å si opp telefonen) Se link for mer info: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...975&hl=+ventelo Lenke til kommentar
deleder Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Vi fikk også lov til å si opp uten å betale noe som helst. Tror vi har tidenes lengste saksliste hos Ventelo Bluecom. Lenke til kommentar
Confuser Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Igår fikk jeg ny regning fra mine venner i Ventelo. For hele perioden jeg egentlig skulle vært kreditert for. Fantastisk! Til alle som i det heletatt vurderer Ventelo Bluecom.....Ta vare på alt av dokumentasjon og få alt skriftlig. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Den Xavi-boksen din finnes i V.1 og V.2, Dersom du har v.1 så hør om du kan få byttet den. Om jeg ikke husker feil så trur jeg de opererer på port 6080 eller 8060... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå