Amento Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har fått noe som heter Malware på dataen min! Vet ikke hva det er for noe... Kjørte ad-aware og spybot, men de fant ikke noe. Derimot en trial version av malwarewipe fant 13 malware, men kan ikke fjeren det fordi det er trial og det koster for fullversjon. Noen som vet av et annet program som tar knekken på malware'n? BTW, hva er malware? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du kan prøve Microsoft sin Defender Beta; den finner mye som adaware og spybot ikke finner. Søk på Microsofts sider. Lenke til kommentar
Squirrel Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Malware er en fellesbetegnelse på skadelig programvare. Som f.eks trojanere, virus, ormer osv. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) "Malwarewipe"? Dette kommer kanskje som et sjokk på deg Zathardor, men det du skal gjøre for å rense pcen din er å avinstallere Malwarewipe så fort som mulig. Dette er svindel av verste skuffe, og det som programmet har "funnet" tjener først og fremst til å lure pengene dine ut av lommeboken din. Linker: http://www.tenebril.com/src/info.php?id=4723236 http://www.f-secure.com/sw-desc/spyaxe.shtml Dette kan være ganske ille for pcen din, så etter avinstallering bør du scanne maskinen med f eks Windows Defender eller i alle fall AdAware. Kan jeg spørre hvorledes du fikk Malwarewipe i første omgang? Endret 5. april 2006 av zjulik Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Lastet du ned Malwarewipe selv, eller var det plutselig på PC'n din? Prøv også å søk med en online scanner; Housecall f.eks (står i sig til zjulik). Lenke til kommentar
Amento Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Jeg holdt på pådataen min som jeg altid gjør. Surfer litt, MSN og Tetra master og så fikk jeg plutselig denne beskjeden som det virket som kom fra windows at jeg have malware på dataen. fikk en link til noen sider og fulgte dem Tusen takk folkens, skjønte ikke at det var usant... Men hvis jeg avinstallerer disse programmene, og scanner med, zone alarm spyware scan, AVG, Spybot, og ad-aware, da bør det bli bra... Eller...? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 i utgangspunktet ja, men fikk selv noe drit på pc'n for noen uker siden. endte med at jeg måtte formatere. hverken avg, ad-aware eller noe annet program var til noe hjelp da. men så hadde spywaren gjort masse endringer på pc'n min, så hjalp ikke at selve programmet ble fjernet. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Vurderer alikevel å formatere... Problemet er bare at det tar så drittlang tid å oppdatere WoW!! ARGH! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 går det ikke an å kopiere "patchen" over på en cd? Lenke til kommentar
Amento Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Jo, men det tar alikevel dritt lang tid å installere wow, installere patchene og laste ned og installere alle små-patchene. En må regne med en 2-4 timer Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvis den ene linken jeg postet stemmer, så er Malwarewipe en avart av Spyaxe, og da kan du risikere at reformatering er eneste alternativ. Men søk litt på Malwarewipe og se om du finner tips til rens. Huskeregel: Hvis "Windows" forteller deg noe om dritt på pcen eller at den er utsatt for trusler - så må du for ditt bare liv ikke trykke på linken du får opp. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 kk. skal huske det. men har en partisjon med filmer, musikk etc. Trenger jeg å formatere den også da? (Si at jeg ikke trenger det!) Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 kk. skal huske det. men har en partisjon med filmer, musikk etc. Trenger jeg å formatere den også da? (Si at jeg ikke trenger det!) 5879990[/snapback] Treng berre å formatere den partisjonen der windows er instalert. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 kk. Men må uansett installere alt igjen... ARGHHH! Livet er så urettferdig. Hackere og virusmakere, Dra til h*l*e*te! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Nå nå. Ikke gi opp ennå. Last ned og installer Windows defender herfra: http://www.majorgeeks.com/Microsoft_Window...nder_d4466.html Deretter laster du ned HijackThis fra min sig og poster en logg her. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Spybot http://www.safer-networking.org/en/index.html utgir seg for å kunne ta Malwarewipe med de siste definisjonene. Verdt å prøve. Sjansen for at den er alene er nok ganske liten da du trykket på linken og installerte, så HijackThis som Zjulik anbefaler er nok veien å gå. Du kan jo prøve Spybot først, og så legge ut HJT-loggen til alles påsyn. Malwarewipe er som Zjulik skriver antakelig en variant av Spyaxe, som igjen er en Smitfraudslektning. Det fins et fjerneprogram, SmitRem, men det tar ikke alle filene i alle variantene, og jeg vet ikke om det er oppdatert til å handle Malwarewipe. Legg ut en HJTlogg, du. Bernt K Lenke til kommentar
Amento Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Det er ikke så farlig. Skal instalere windows å nytt. Noe småkluss med PlayOnline og tetramaster og det kan man ikke ha noe av! Desuten så skal jeg på LAN snart... JIPPI! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Et lite tips i den forbindelse: Å delta på et LAN er som å slå seg ned i et rom med influensasmittede. Pass på at du har beskyttelse. Hygg deg. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Alle scanner maskinene sine før LAN'et Det er bare et lite lokalt et med ca 15 folk. Alle kjenner hverandre så hvis moen sprer virus så får de et spark i ræva Lenke til kommentar
Amento Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 Jeg skal snart nå re-installere OS. Jeg har 4 partisjoner: 1. Windows 2. Spill, hjemmesiden min, bilder etc. 3. anime 4. tom Er det nok å slette windows partisjonen? Vil være HELT sikker på om det er sikkert eller ikke.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå