Fløffi Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Hei. i CSS, kan man sette inn et bilde øverst i venstre hjørne? Jeg ville hatt dette bildet som en banner på hver side som henter inn det eksterne css-arket, i tillegg til et bakgrunnsbilde? hvordan blir koden liksom? Jeg vil helst ikke gå inn å sette adressen til bildet på hver eneste side, men si kun i den eksterne css-fila at dette bildet skal ligge top:0 og left:0.. Endret 5. april 2006 av Fløffi Lenke til kommentar
Even. Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Legg dette i stil.css: #bilde { background: url(minebilder/bilde.gif) top left no-repeat; width: 100px; height: 100px; margin: 0; padding: 0; /*de to siste er kun hvis du vil ha bildet helt inntil "kanten" i nettelseren*/ } Skriv inn dette på sidene: <div id="bilde"></div> Endret 5. april 2006 av EvoZ Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Legg dette i stil.css: #bilde { background: url(minebilder/bilde.gif) top left no-repeat; width: 100px; height: 100px; margin: 0; padding: 0; /*de to siste er kun hvis du vil ha bildet helt inntil "kanten" i nettelseren*/ } Skriv inn dette på sidene: <div id="bilde"></div> 5875030[/snapback] Takk. det var nå som pokker at jeg måtte inn på alle de 30-40 sidene. men må man så må man, hehe. takk Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Takk. det var nå som pokker at jeg måtte inn på alle de 30-40 sidene. men må man så må man, hehe. takk 5877578[/snapback] Bruk PHP-include, så er problemet løst. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Legg til den CSS-koden i CSS-dokumentet til alle 40 sidene, og bruk dette på alle 40: <?php include'bilde.php'; ?> Dette forutset at "bilde.php" ser slik ut: <div id="bilde"></div> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå