wil Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Hei. Skal installere Slackware på en jobb pc i morra. Maskina har en 4 GB harddisk. Maskina har 192 MB ram. maskina er på 233 MHZ. Jeg har prøvd forskjellige partisjoneringsmetoder nå, og har ikke helt fått det til. Det går bra så lenge jeg har 20 GB harddisk å installere på, men 4 blir litt vanskelig. Hvordan kan jeg partisjonere en 4 GB Disk i slackware slik at jeg får installert Slackware på maskina? Ja, jeg vet at jeg burde vite dette, men jeg står fast. Noen som kan hjelpe? Endret 5. april 2006 av wil Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 hmm, egentlig trenger du bare / og SWAP. Så sett av 192MB til SWAP og resten til lagring på /.. lag / partisjonen først, og så SWAP etterpå. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Ok, så i cfdisk trenger jeg altså bare å lage 2 partisjoner? en partisjon på rundt 3.5 GB som heter / og en partisjon som på rundt 400 mb som heter Swap? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du trenger vel egentlig ikke så stor swap. 200mb skal vel holde. Vet mange sier du helst skal dobble mengde swap proposjonelt med ram, men jeg mener dette er unødvendig. Spesielt når det er snakk om såpass liten hdd. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Ok. Da skal jeg se hva jeg får til i morra. Har ikke mulighet til å gjøre det nå. Er vandt til å installere Slackware på større disker enn 20 GB skjønner dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå