Åsmund Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg har en IMB flatbed scanner som bruker paralellport. Er ikke helt sikker på hva den heter, men tror det er ideascan. Det er en ganske tjukk sak og det er hurtigknapper for kopiering osv. Det fulgte med bla photostudio og textbridge. Jeg har funnet drivere for win98 men det er cab fil og jeg vet ikke om jeg kan bruke den. Jeg fant og driver for win2k, men har ikke fått de til å virke. Det som jeg syns er rart er at pc-en ikke finner noen ny maskinvare når jeg søker etter det. Finner ingen ny enhet. Jeg har kikka i bios og den står nå på ecp + epp 1.9 Er det noen som kan hjelpe meg litt? Det skulle komme opp en ny enhet? Husker ikke helt hvordan det var i win98 dager. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Denne må vel kobles til maskina og det må legges til ny maskinvare via Kontrolpanelet, dersom jeg husker Win98. Parallell dukker ikke opp på samme mye som USB. Ellers burde enheten bli funnet dersom du har original driverCD. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 vistnok støtter ikke winxp paralell skannere, men kameraten min tror han har brukt det på xp. Men jeg antar jeg må skaffe meg en ny en gang. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Okay, så du skal ha denne på en maskin med Win XP ? http://www.scanner-drivers.com/companies/475.htm dersom det ikke var det første du gjorde. Finnes to drivere der til Ideascan2000. Endret 7. april 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 www.driverguide.com L: drivers P: all ("midlertidig") Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) prøvd alle drivere fra denne siden: http://www.scanner-drivers.com/companies/475.htm i tilleg til andre som scan237 elns, fra driverguide. Aldri får jeg skanneren til å reagere i det hele tatt. Ingen ukjente enheter i enhetsbehandling og klikker jeg legg til skanner i kontrollpanel er det ikke noen ibm der å velge blandt. edit: kjønte ikke helt hva du mente okay, men tror jeg har prøvd de fleste drivere. Prøvde å starte photoshop velge import og velge imb scanneren. Den var der sikkert fordi de søkte etter twain mappa i windows elns. Windows xp finner den ikke selv ialefall. Uansett fikk jeg feilmeldingen- scanner not found. klikker ok og neste melding: could not open twain source. make sure there is a valid source for your scanner in twain dorectory found in windows directory. Endret 7. april 2006 av Åsmund Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Kan være defekt. Du finner de fleste driverene på siden jeg linket til.... Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Tror ikke jeg hadde brukt mye tid på å få den til å virke. Du får antakelig en helt ny, bedre og raskere scanner enn den du har for godt under tusenlappen. Har ikke noe erfaring med IBM-scannere, men har vært borti en HP med parallell og den funka ikke på XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå