Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekt cruise controll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hva som kan være gale når cruise controllen ikke fungere?

Det er på en Audi 80 quattro 92mod. Du styrer cruise kontrollen med den samme hendelen som du bruker på blinklyset.

5873693[/snapback]

Desverre så er cruise controll noe som må måles ut og ikke noe man kan tippe seg til.Systemet er enkelt,men du må måle det ut.

Lenke til kommentar

Sikringen skal være heile, for det er samme sikring som brukes til andre ting som fungerer, men jeg skal sjekke sikringene.

Det kunne jo være at det er en bestem del som ofte ryker på de modellene. Jeg går ut i fra at jeg slipper spesiel måle utstyr, det går vel med multimeter. Jeg får se hva jeg kommer til og får målt.

Men er litt greit å få litt info først, om hvor det er størst sannsynlighet for at feilen ligger.

Lenke til kommentar

Hvis Du får tak i koblings-skjema så er det veldig enkelt å måle ut.Cruisekontroll er et veldig enkelt system,men du bør ha skjema for å måle det ut med mindre du har mulighet til å prøve komponenter.

Lenke til kommentar

På eldre biler som har speedomeervire så står det gjerne en sensor i instrumentet som gir hastighetssignal til cruisekontrollen.På litt nyere biler bruker de signalet fra instrumentet som igjen får signalet fra en sensor fra difrensialen.På de siste bilene tar de signalet fra ABS styreenheten som nevnt over,men er det noe feil på en hjulsensor så får du også feilkode på ABS.

Lenke til kommentar

MB 124 har en sensor som sitter i speedometeret.Styreboksen til venstre side av rattstammen.De har problemer med motoren som er koblet til gassviren i motorrommet.De blir gjerne slik at du kan speede opp turtallet,men den klarer ikke å holde hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...