fatalicus Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 hei alle sammen! jeg kjøpte for litt siden et nytt system (enkelt komponenter som jeg har satt sammen selv) jeg har en sund hatt prblemer med dette systemet, men dette viste seg å skyldes skjermkortet. når jeg fikk nytt skjermkort startet makinen og jeg fikk kommet videre. nå prøver jeg å installere windows XP pro SP2 på den nye maskinen og jeg møter et lite problem. når jeg kommer til ca. der jeg velger at jeg skal installere windows (enter), goda lisense betingelsene (F8) og et valg til, så slår maskinen seg av... uten forvarsel.. den slår seg bare av når prosessen stopper på en skjerm, ikke når den jobber med noe (når det står "vent litt" neders på skjermen), dvs. hvis jeg trykker fort på "enter", "F8" osv. så går den videre. problemet med dette er at jeg må stoppe opp der jeg skal velge prtisjon osv å installere på, noe som gjør at maskinen slår seg av. system specs: Prosessor: Intel Penitum D 2,8GHz 820 prosessor kjøling: Boxed vifte (mulig at det har noe med det jeg postet om her?) Hovedkort: Asus P5N32 SLI-Deluxe Strømforskynner: Hiper HPU-4k580 (eller noe sånt, husker ikke akkuratt nå) harddisk: Maxtor av et slag (dette er fra den gamle maskinen min, så den skulle funke fint) skjermkort: Gainward 6600GT PCI-E 256MB takk for all hjelp! hvis det noe mer dere trenger å vite så bare spør! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 hei alle sammen! jeg kjøpte for litt siden et nytt system (enkelt komponenter som jeg har satt sammen selv) jeg har en sund hatt prblemer med dette systemet, men dette viste seg å skyldes skjermkortet. når jeg fikk nytt skjermkort startet makinen og jeg fikk kommet videre. nå prøver jeg å installere windows XP pro SP2 på den nye maskinen og jeg møter et lite problem. når jeg kommer til ca. der jeg velger at jeg skal installere windows (enter), goda lisense betingelsene (F8) og et valg til, så slår maskinen seg av... uten forvarsel.. den slår seg bare av når prosessen stopper på en skjerm, ikke når den jobber med noe (når det står "vent litt" neders på skjermen), dvs. hvis jeg trykker fort på "enter", "F8" osv. så går den videre. problemet med dette er at jeg må stoppe opp der jeg skal velge prtisjon osv å installere på, noe som gjør at maskinen slår seg av. system specs: Prosessor: Intel Penitum D 2,8GHz 820 prosessor kjøling: Boxed vifte (mulig at det har noe med det jeg postet om her?) Hovedkort: Asus P5N32 SLI-Deluxe Strømforskynner: Hiper HPU-4k580 (eller noe sånt, husker ikke akkuratt nå) harddisk: Maxtor av et slag (dette er fra den gamle maskinen min, så den skulle funke fint) skjermkort: Gainward 6600GT PCI-E 256MB takk for all hjelp! hvis det noe mer dere trenger å vite så bare spør! 5873678[/snapback] Vi er agså interresert i MINNE: hva har du der? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hei! Kjør diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Test minne, harddisk og cpu. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 sorry, glemte helt minne xD minnet er OCZ Value Pro DDR2 2048MB Dual-Channel set Hektor123: som jeg skrev i den andre tråden så viser BIOS at CPU temp er på 80 grader, men når jeg kjenner på kjøleribben så er den bare "lunken" etter en halvtime på (sjekket på nytt i går). jeg kan teste med den boot CD-en senere i dag! Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 jeg har nå testet Boot cd-en som efikkan linket til. samme om jeg kjører minne test, CPU test eller harddisk test så starter maskinen på nytt så fort maskinen bynner å jobbe mye (virker det som). jeg kjørte minne test tre ganger (mem86 eller hva den nå het) første runde så skrudde maskinen seg av når den nådde 7% total, mens de to andre gangene fikk testen såvidt startet før maskinen startet på nytt. kjørte CPU test 1 gang og nådde litt over 30000 iterations (sp?) før maskinen startet på nytt.. noe jeg har tenkt litt på selv nå er om det kan være strømforkynningens skyld? som sakt så er strømforkynneren en Hiper HPU-4k580 og når jeg hadde kontakt med netshop (som jeg kjøpte meste parten av varene fra) sa de at denne strømforkynningen ikke var å anbefalle til denne typen hovedkort/CPU, men at det burde fungere helt greit, og med tanke på at strømforskynningen er 580W så skulle den ikke ha noen problemer med å drive det meste jeg putter inn. det som urorer meg der, er det at jeg egentlig skal ha en 8-pin EATX (tror jeg den het), mens strømforkynnigen kun har en 4-pins av samme type. jeg viste ikke dette når jeg kjøpte utstyret, og når jeg kontaktet netshop om dette, så sendte de meg en overgang fra 4 til 8-pins slik at den ville passe på hovedkortet (og pga av W stryke osv. mente de det ikke skulle være et problem) noen som har noen tanker i saken? takker for all hjelp! Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) ser hva du mener der wiberos xD med EATX mener jeg den 4-pins kontakten som du merket (den ble referert til som EATX av han jeg snakket med hos netshop, så derfor kalte jeg den det) på hovedkortet jeg har, så er det i hvertfall en 8-pins kontakt i stede for en 4-pins kontakt. jeg har sett litt rundt, og jeg ser at det ikke er mange strømforkynninger som har denne tilkoblingen... eneste jeg har funnet så langt er faktisk sunbeam NUUO.... Endret 6. april 2006 av fatalicus Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ja , du har en dual core CPU du. Da tror ikke det anbefalles at du bruker noen overgang for å få til en 8 pins. Du har veldig bra utstyr som koster og da vil væra best å få en ny PSU. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 jaja... får se om jeg får råd til det da, for som du sa så er det bra utstyr som koster, og derfor er lommeboka nok så tom for øyeblikket.. jeg har foresten klart å komme så langt som til å ha fått innstalert windows (filene har blitt kopiert over til HDD), men når maskinen skal starte opp for å konfiguere windows, så kommer den til boot screenen til windows før den skrur seg av... men men.. jeg skal høre litt men netshop, og se hva de sier.. de har vært nok så helpsomme frem til nå, og jeg kan håpe de ikke er lei meg ennå.. takker for svar! (og vhis noen har noen andre forslag så er jeg glad for flere alternativer!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå