MemorX Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hei, Helt fersk på dette med linux, har satt opp en liten boks før, men den har ikke noe grafisk grensesnitt. Jeg prøvde å legge inn Debian på en annen boks idag, tenkte at jeg ville ha grafisk grensesnitt.. type KDE eller no sånt. Men selv om jeg valgte "desktop" under konfigurasjonen, har jeg bare kommandolinje Og sånn den står nå, er den ikke til mye nytte Noen forslag? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du må vel konfigurere xorg.conf eller noe sånt. Ellers vil vel en mer selvkonfigurerende debian-basert distro sikkert spart deg for mye bry, som f.eks. Kubuntu eller Ubuntu. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 mulig du har gjort sånn som en kompis av meg gjorde. Han trykket 'ENTER' der man kunne velge desktop, men det du må gjøre er og markere 'Desktop' med 'SPACE', så den får en stjerne. Så trykke 'ENTER'. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 mulig du har gjort sånn som en kompis av meg gjorde. Han trykket 'ENTER' der man kunne velge desktop, men det du må gjøre er og markere 'Desktop' med 'SPACE', så den får en stjerne. Så trykke 'ENTER'. 5874104[/snapback] Hehe, tror du traff blink der Men det du sier er at hvis jeg velger det på den måten du sier, vil jeg få et grafisk grensesnitt installert? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 apt-get install xorg-x11 og kde Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 mulig du har gjort sånn som en kompis av meg gjorde. Han trykket 'ENTER' der man kunne velge desktop, men det du må gjøre er og markere 'Desktop' med 'SPACE', så den får en stjerne. Så trykke 'ENTER'. 5874104[/snapback] Hehe, tror du traff blink der Men det du sier er at hvis jeg velger det på den måten du sier, vil jeg få et grafisk grensesnitt installert? 5876621[/snapback] Ja, da får du med grafisk grensesnitt. Men hvis du vil bygge det opp litt selv fra der du er nå kan du jo alltids gjøre sånn som FLuAA sier. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Takker for alle svar. Gjorde en ominstallering, og nå fungerer det meste som det skal, nå gjenstår det bare å lære seg litt om både terminalen og det grafiske da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå