Live4Trance Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg har en gammel Pentium III Compaq maskin som jeg har hatt windows 98 på siden start. Dette er en maskin som er kjøpt via firmaet til min far og det var lagt ved en Ghost cd, restore cd til bruk om maskinen skulle krasje eller lignende. Det som skjer nå, er at maskinen ikke vil lese cd'ene i oppstarten slik at jeg kan installere windows på nytt. Det står bare en liten svart strek og blinker oppe i venstre hjørne på skjermen! Jeg vil installere Windows XP på maskinen! Jeg prøvde å installere Ghost imaget direkte fra windows så lenge det ikke ville kjøres automatisk fra oppstarten! Det står forøvrig 2 cd'rom stasjoner i maskinen! Hvilken som helst hjelp om dette hadde vært veldig greitt! Takker. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hvorfor ikke oppgradere 98 til xp en å reinstallere da; du kommer til å mangle en haug med drivere etter på tenker jeg!! Lenke til kommentar
Dr S Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei. Samme feil har jeg hatt en gang også. Trodde at jeg ikke fikk installert Win XP pga for dårlig pc. Men problemet var en feil i boot sektoren på harddisken. En fordel og en løsning er å formatere harddisken på nytt med et godt harddisk program. Eks er partisjon magic og Ultimate Boot CD Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå