Gå til innhold

Kamera å satse på?

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger et videokamera til påsken.. Blir harrytur til sverige da, og skulle hatt det med meg på film.. Hehe..

Men ihvertfall.. Har sett på dette kameraet HER

Noe å satse på siden det er så billig? Er ikke kresen på funksjoner på kamera etc. men har hatt Sony Cybershot i noen år nå uten problemer så jeg vet at det er kvalitet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ca samme kamera, sikkert falt i pris siden det er fjordårets modell også...

jeg har ingeting å utsette på kameraet allefall...

Solid (gått i bakken et par ganger men funker som nytt),

toutchscreen(enkel meny styring),

bildestabilisator(kan ikke leve uten),

bare kjøp FireWire kabel først som sist, et must for å overføre til pcn...

Jeg bruker Sony tape på Sony kameraet... Litt tilfeldig men...

Har hørt at man bør holde seg til en type tape, ikke bytte mellom produsenter, pga noe jeg ikke husker akkurat nå... :p

Løp å kjøp.. ;)

Lenke til kommentar
  kabraathen skrev:
  noadmin skrev:
Det er et fint kamera, og høres ut til å passe perfekt for ditt behov ;)

5874863[/snapback]

Henger meg påher og lurer på om noen vet om det er noen kvalitet-forskell på miniDV tape? Det er jo Panasonic, Sony og TDK.

5875943[/snapback]

Har du Sony, går du for sony tapes. Er et "fettlag" på tapene. Har sett og hørt at det ødlegger sony cams å bruke tdk/panasonic. (selv om det er samme produsent).

Men ellers så har jeg brukt tdk/panasonic på forskjellige merker!

Lenke til kommentar
  lagopus skrev:
Så på dette jeg også, men la på 1500 kr og kjøpte canon mvx 460i. Tar stillbilde i megapixelkvalitet og kan motta analoge signaler. (vhs redigering)

5883154[/snapback]

Hva er vitsen å ta bilder med 1 mp oppløsning? Holder jo ikke til 10x15 engang ... Man bør holde stillbilde til stillbilde kamerarer og video til videokameraer...

Såsant man ikke her oppi +15000,- kr klassen, da begynner man å snakke OK kombi produkter!

Lenke til kommentar
  Dalet skrev:
Hei.

Trenger et videokamera til påsken.. Blir harrytur til sverige da, og skulle hatt det med meg på film.. Hehe..

Men ihvertfall.. Har sett på dette kameraet HER

Noe å satse på siden det er så billig? Er ikke kresen på funksjoner på kamera etc. men har hatt Sony Cybershot i noen år nå uten problemer så jeg vet at det er kvalitet!

5873224[/snapback]

Vær obs på en ting når man går for "low-end"/billige cams; Innendørs filming kan bli dårlig. Er det ikke bra med lys, kan kvaliteten bli litt grumsettet :| Just so you know.. Men ellers et helt greit kamera til bruket ditt! :cool:

Lenke til kommentar
  Solstice skrev:
Har du Sony, går du for sony tapes. Er et "fettlag" på tapene. Har sett og hørt at det ødlegger sony cams å bruke tdk/panasonic. (selv om det er samme produsent).

Dette er helt feil. Det gjør absolutt ingenting å bruke Panasonic taper på Sony kamera. Men du bør ikke blande tape av forskjellige fabrikater i samme kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...