Gå til innhold

Gammel pc vil ikke ha windows!

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har nå i en uke prøvd å instalere windows 2k advanced server på en gammel pc, men nåe jeg endelig får til å begynne å instalere det og jeg begynner på setup prossesen, så kommer det error når den nesten er ferdig!

den sier: dumping physikal memory bla bla bla!

hjelp meg plz...

jeg vet ikke stort om hw på pc'en, fikk den av et sykehus, hardisken fikk jeg av en venn og den funka fint for ham :hmm:

ser bare ikke hva som kan være feil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må du komme med informasjon om hva maskinen egentlig inneholder.

Og når den gir meldingen om dumping pfysical memory viser vel skjermen en feilmelding kombinert med en feilkode.

5890211[/snapback]

ja, det kommer en kode ja, skal se om jeg kan få tak på den til i morra...

hva pc'en inneholder vet jeg ikke, som sagt så fikk jeg den etter sykehuset

Lenke til kommentar
hva pc'en inneholder vet jeg ikke, som sagt så fikk jeg den etter sykehuset

5890504[/snapback]

Da må du åpne den og finne ut hva den inneholder. At et sykehus har hatt den tidligere sier ingenting om maskinen.

5890527[/snapback]

det står ingenting på den om hvilket hk det er, det eneste som kan betu noe er "vb-609"

CPU'en sitter fast på en eller annen måte, men det er en pentium2

pc'en er een sånn desktop greie som pleier å stå under skjermer, rammen har jeg i forskjellige typer, men alle er pc100

Lenke til kommentar

Om du ikke får til å installere Win 2K advanced server kan du jo vurdere OpenSUSE eller Ubuntu eller Vector Linux feks. Bra å ha som server. Kjører selv både Suse og Ubuntu. Kjører Suse på de nyeste maskinene mine og Ubuntu på de litt eldre.

Synes Suse er helt topp, men KDE-shell'et kan være noe tungt. Alternativt shell til Linux er feks Xfce som er brukervennlig og lett.

Hvis du får til Win2K men opplever det som tregt kan du jko vurdere alternativt shell i windows som feks Xoblite eller Blackbox (bb4win).

Lenke til kommentar
Om du ikke får til å installere Win 2K advanced server kan du jo vurdere OpenSUSE eller Ubuntu eller Vector Linux feks. Bra å ha som server. Kjører selv både Suse og Ubuntu. Kjører Suse på de nyeste maskinene mine og Ubuntu på de litt eldre.

Synes Suse er helt topp, men KDE-shell'et kan være noe tungt. Alternativt shell til Linux er feks Xfce som er brukervennlig og lett.

Hvis du får til Win2K men opplever det som tregt kan du jko vurdere alternativt shell i windows som feks Xoblite eller Blackbox (bb4win).

5890561[/snapback]

utseende er ikke noe som bryr meg på denne pc'en...

jeg har prøvd å instalrer ubunte (første jeg prøvde), men får bare en hel hau med errorer når den skal legge inn filer på HD....men er det ikke noe med at HD må væer EXT elns? for det hadde jeg ikke gjort :hmm:

Lenke til kommentar
Den meldingen om 'Dumping physical memory' og alle feilmeldingene i Ubuntu tyder på at den ikke er stabil. Det kan f.eks være at det er harddisken som lager krøll.

Kanskje derfor sykehuset kvittet seg med den. :shrug:

5890616[/snapback]

Hardisken er ikke den som orginalt sto pc'en det er en annen en og den skal fungere uten problemer, men jeg tester med en annen en i morgen og hvis ikke det funker så skriver jeg ned den koden :)

Lenke til kommentar
Føler jeg må oplyse om noe når jeg ser tittelen til denne posten... "Gammel pc vil ikke ha windows!"... det må understrekes at INGEN pc vil ha windows :!:  bare får å gå max of topic

5896012[/snapback]

:D sant det, men de andre pleier å ta imot det uten for mange prob, men denne bare spytta ut alt jeg stappa i den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...