samye83 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har kjøpt meg en seasonic s12 600w idag, men etter og ha lest litt rundt, så er det veldig mange som har problemer med denne psu'en på dfi hk i utlandet. Er det noen her på forumet som kan bekrefte om de har problemer eller ikke? For det er ikke vits for meg å kjøpe en psu som ikke vil funke med dfi kortet mitt. Mange på dfi-streets mener at revisjon a02 har fått problemet rettet på. Men fortsatt er det en del som har problemer med dfi og seasonic revisjon a02 psu'er. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 JA du får med minst 50% sannsynlighet problem.Jeg har prøvd både revisjon A2 og A02 på DFI lp nforce4 sli-d,med nedslående resultat.Det eneste som skjedde hos meg var at viftene surret og gikk,men det var umulig å komme inn i bios.Det er fire røde leds på de hovedkortene som skal indikere evt. feil under oppstart,og ingen av de slukket. Har også prøvd å advare folk på Prisguiden og på salgsida hos Komplett om den dårlige kombinasjonen,siden de selger både DFI og Seasonic,men de godtar ikke min brukererfaring. Fikk en F/S Epsilon 700w fra Komplett i bytte for Seasonic.kjempebra psu det,men den støyer litt,så det er lurt å skifte vifta til noe mer stillegående. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Hmmm... varen er jo allerede kjøpt, så jeg får bare holde meg til avtalen. Siden den er kjøpt brukt liksom. Vil ikke bryte en avtale, syns det er dårlig gjort. Får bare prøve lykken min og se hva som skjer. Går det dårlig, kan jeg enten selge den, eller eventuelt bytte meg til noe annet hos komplett. Psu'en er kjøpt i februar, så jeg tror at komplett skal gå med på å bytte til noe annet. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er jo synd det skal være slik med en så knall psu som Seasonic er.Ingen fare å få solgt brukt uansett Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Gå for denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311653 den funker supert til DFI Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Har tenkt til å bytte til fortron 700w hvis seasonic 600w streiker på dfi kortet mitt. Skal iallfall ha noe over 600w. Synd at komplett ikke har enermax liberty 620w... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Få høre hvordan det går med Seasonic/DFI når du kommer så langt. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Ja, skal holde deg oppdatert. Selgeren har allerede sendt sin psu og har jeg flaks så er den allerede fremme imorgen. Ellers må jeg vente til mandag. For da smøre meg med god tålmodighet. Endret 7. april 2006 av samye83 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Da har jeg fått satt igang seasonic s12 600w på dfi kortet mitt. Ingen problemer med å starte og komme i windows. Driver med og tar stress prime 2004 nå. Så langt har jeg ikke lagt merke til noen form for konflikter. Smartguardian viser 11.83v, 4.86v og 3.2v ved idle. Når jeg setter igang dual sp2004 så viser railerne ingen drops. Det er et hakk bedre enn modstream 520w som lå på 11.71 ved load. Men jeg tror at smart guardian viser feil verdier angående railerne. De skulle jo ha vært ca 12v, 5v og 3.3v... Noen andre som har dfi kort som viser for lite på rails? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Da jeg hadde S12 600w psu på Asus a8n sli premium lå verdiene på railsene tett oppunder på alle tre,og de var dønn stabile under load.På DFI kortet har jeg F/S 700w Epsilon,og det viser:12.10-4.87-3.23v.Under load kan 12v droppe til 12.02v i følge Smartguardian. Tror det er helt prisgitt hvilket hovedkort du har og hvilke programmer du bruker til å måle spenninga.De er ikke til å stole på.Dine verdier ligger godt innenfor standarden,og du vil nok ikke få noen drops med S12 600w. Grattis med en knall psu! Det var bra du var på den riktige sida av 50% da Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Takker, psu'en er iallfall dønnstabil, selvom alle rails viser litt for lite spenning. Men jeg vil heller tippe på at det er hk'et som viser feil spenning. Er iallfall digg med en kraftig psu som er stillegående også, hehe. Må bare kjøre igang sli når jeg får tak i et 7800gt til. Så skal jeg stresse psu'en til det ytterste med maks overklokket cpu og voltmoddet 7800gt i sli. Får se om seasonic vil være med på leken, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå