Blåbær Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Har egentlig ingen anelse på hva det kan være, men er visst endel som har spørt meg om jeg kan spille det så må vel først finne ut hva det. Så bare legg inn eksempler på låter som kan karakteriseres som svingmusikk. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Danseband er jo noe av det vanligste man danser sving til. Rune Rudbert og Ole Ivars f.eks Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Hadde du noen spesifikke låter som du kunne ha listet opp? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Benny Goodman - Sing sing sing Knall! Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 swing-musikk er da ikke noe problem! ELVIS! tenk bare gammel rock med litt fart i, da blir det nok liv... Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Walk Of Life med Dire Straits? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jess danseband for svingende. f.eks: Ole Ivars - Kongen av campingplassen Schytts - Aj Aj Aj Lasse Stefanz - Du forsvann som en vind Vikingarna - Till mit eget Blue Hawai Vikingarna - Leende Guldbruna øgon Kikki Danielsson - Papaya Coconut Sten & Stanley - Jag vil vara din Margareta Holmsve - Linedancebølgen går Ingemars - Den rætte slager'n Scandinavia - Alle mann til pumpene (Rune Rudberg!!11) Så har vi jo gode gamle Bobbysocks - la det swinge Ellers er det mye sving i god gammeldags rock n' roll som f.eks Elvis osv. Hils Eric B Lenke til kommentar
johnj Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) - "In the Mood" Benny Goodman, Chet Atkins, Glenn Miller m.fl. - "It Don't Mean A Thing (If It Ain't Got That Swing)" Ella Fitzgerald, Nina Simone, Duke Ellington m.fl. Endret 9. april 2006 av johnj Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Var mest norske greier jeg tenkte på men takk for alle forslagene hittill Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Ballroommusikk, som f.eks Glenn Miller fra 30-tallet Det er fint å danse sving til.. Lenke til kommentar
icer Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Her har du en god del sanger med futt i Dette som er drikke musikk Dere som bor i byer vet ikke hva dere går glipp av, mesteparten av dere går og headbanger til et fælt death metal band, eller går på rave party (noe som er helt greit om det er ladies der), vi på landsbygda drikker oss fra sans og samling drar på dans og danser oss 10kg lettere og fortsetter å drikke mellom låtene og er du heldig så blir du vitne til et sinnsykt slagsmål etterpå når folk skal hjem Først og fremst guitar boogie, alle band har en versjon av den, bare velg og vrak *Lasse Stefanz - Du forsvann som en vind - Peppelinos Restaurant - Upp i skatföna berget *Vassendgutane - Gjødselpumpå - Hjortejakt - Konnølfest - Odelsguten - Fire kara ifrå Ørsta (alle som har vore på country festival kjenne seg igjen her) - Åsmund i svingja - Hei Reidar - Granada - I ei 60 sone - DVD *Hellbilles - Aksjon på Ål - Spel, Jonny Spel - Rakafisk - Mas, mas - Ei krasafaren steinbu - Tolleiv - Sur som rognebær - By og land - Røta *Vikingãrna - Blue Hawai - Guldbruna øgan *Sten och Stanley - Jäg vill vara din, Margaretha Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Icer Nå er dette en tråd der trådstarter vil ha forslag til svinmusikk. Ikke drikkemusikk. Hvis du vil danse sving til "Sur som rognebær", som forresten er en nydelig sang, vil jeg betvile dine kunnskaper om svingmusikk Endret 11. april 2006 av Mojo Pin Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hehe beklager, så bare på spillisten og skrev ned sanger slik jeg kom på dem utifra der, beklager at jeg ikke kvalitetssikret alle sangene for deg Men hva rakib vil ha og ikke vil er opp til ham selv, vil han ikke ha sangen me på sin sving cd så har han ihvertfall fått en bra sang da... Når vi like vel er der så er ikke "røta" heller noen sving sang... Heller ikke Vassendgutane - 4 kara ifra Ørsta Endret 11. april 2006 av icer Lenke til kommentar
snake77 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 SVEIN KROGSTAD (HOTEL CÆSAR) Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Er noe av det værste jeg har hørt, på godt og vondt Lenke til kommentar
snake77 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Er noe av det værste jeg har hørt, på godt og vondt 5907231[/snapback] Han har norges råeste sang Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hmmm... Den er på lik linje med nivået Hotell Cæsar har etter de lagde "nytt" Tips: dropp fargen og den store skriften... Lenke til kommentar
snake77 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 ok sjef rød farge skal vekk, kansje gul passer bedre i disse påsketider... neida svart skal bli Lenke til kommentar
icer Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Ikke sånn ment, men blir litt skrikende og irriterende om du skriver det i hvert innlegg... Ikke noe "vondt" ment Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Er forsaavidt laater folk fra bygdene kan drikke og _danse_ til jeg ville ha, men masse gode forslag altsaa. Var egentlig til en arrangement jeg skulle vaere dj for, ble ikke saa mye av det men greit aa ha til neste gang. Saa bare fortsett med aa komme med forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå