Prytz. Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Nødpass De som av forskjellige årsaker ikke har gyldig pass på plass til avreise, kan få utstedt nødpass. Dette utstedes mens du venter. Jeg har ikke pass fra før, og skal til Grand Canaria med noen venner om en uke. Har hørt at det i teorien er 10 virkedager på ordinært pass, men så leste jeg at det gikk an å skaffe seg nødpass? Er dette en mulighet for meg, eller må man ha hatt pass fra før av? Håvard Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Gå til politistasjonen i morgen og hør der. ingen her vet bedre enn dei. Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Gå til politistasjonen i morgen og hør der. ingen her vet bedre enn dei. 5873050[/snapback] Ja, det er greit. Men trenger å vite det NUH.. var på en måte derfor jeg spurte her Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Nødpass koster vel 1000 kroner, forresten. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Gå til politistasjonen i morgen og hør der. ingen her vet bedre enn dei. 5873050[/snapback] Ja, det er greit. Men trenger å vite det NUH.. var på en måte derfor jeg spurte her 5873150[/snapback] vi kan ikkje svare på slikt, du får ikkje fortere svar uansett om du spørr oss her inn eller du venter til i morgen. dette er det kun politiet som bestemmer, ingen andre. Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Nødpass De som av forskjellige årsaker ikke har gyldig pass på plass til avreise, kan få utstedt nødpass. Dette utstedes mens du venter. Jeg har ikke pass fra før, og skal til Grand Canaria med noen venner om en uke. Har hørt at det i teorien er 10 virkedager på ordinært pass, men så leste jeg at det gikk an å skaffe seg nødpass? Er dette en mulighet for meg, eller må man ha hatt pass fra før av? Håvard 5872875[/snapback] Er usikker siden du er i tvil om man må ha hatt pass fra før av; du har da vel hatt et pass en eller annen gang tidligere som har gått ut? Personlig brukte jeg nødpass da mitt orginiale gikk ut, og fikk dette på dagen, om ikke i løpet av et par dager etter bestilling. Koster tilsvarende et ordinært pass; dvs at man må punge ut med dobbel utgift fordi man sannsynligvis vil ha et ordinært pass til senere. Mao en dyr, men mulig løsning. Noen få land aksepterer ikke slike pass, blant annet USA, men skal funke til Spania. Brukte det selv til Egypt;) Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Pr januar: Nytt pass tar det inntil to uker å få. Har du det travelt må du skaffe deg nødpass. Haster det å få nytt pass kan du få utstedt nødpass. Dette er kun gyldig for en enkelt reise, og skal leveres tilbake til politiet ved retur til Norge. Prisen er imidlertid den samme som for ordinære pass, altså 990 kroner for de over 16 og 420 kroner for barn under 16. - sakset fra DinSide. Jeg tror at på Grønland tar det ca 2 uker, men i høysesongen tar det mellom 6-8 uker, alt ettersom. Tror de stenger 15:00 (eller en time senere) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 det tar flere måneder å få ordenltig pass tor jeg. du må nok ta til nytte med nødpass til 1k Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg bestillte nytt pass for en nønedsiden,leverte søknaden og det gamle passet mitt i skranken på politihuset og skrev under. Fikk passet i posten i løpet av 3 dager . Edit: Forresten Politiets informasjonsiden om pass Endret 5. april 2006 av ludvig Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Tok et par dager til meg og. Men er nok litt mer pågang akkurat nå Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 det tar flere måneder å få ordenltig pass tor jeg. du må nok ta til nytte med nødpass til 1k 5874265[/snapback] Nei nei. Tar max 14 dager å få det. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Flere måneder var vel litt lenge ja. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Vent til dagen før du skal dra, og se om du har fått noen nyttige svar fra forumet! *roll* Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Prytzingene skal på ferie? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Gran Canaria er en del av Spania som er en del av Schengen. Dermed er det ikke krav til pass for å komme inn i landet - men det kan være behov/krav om internasjonalt gyldig legitimasjon for en rekke forhold (hotell etc etc). Det eneste internasjonalt gyldige legitimasjonsdokumentet vi har i Norge er pass. PS! Husk også at du må ha dokumentasjon (plastkort) fra myndighetene for at du er dekket av norsk sykeforsikring. Har du behov for lege/sykehjelp uten dette er det du som må betale (selv om du har reiseforsikring etter som denne forventer at du har med deg denne dokumnetasjonen) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Si på politistasjonen at det haster. Det er jo ikke høysesong nå, så det kan godt hende de kan fikse det raskt uten at du må ha nødpass. Nødpass kan bare brukes en reise. Mao dyrt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Godkjent legitimasjon innen schengen er også førerbeviset som er standard EU/ EØS- modell ved siden av pass. Altså du trenger enten pass eller førerbevis av et eller annet slag av ny type. Eneste som kan være vriene er flyselskapene pga. sikkerhet, men har opplevd at personer har booket inn med sitt bankkort. Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Prytzingene skal på ferie? 5875681[/snapback] Hehe, nei. Kompistur.. men blir visst ikke noe av to stykk avlyste! Blir alltid slik med sånne turer.. Takk for mange svar uansett Kan informere at man IKKE måtte ha hatt pass før for å få nødpass ikke at det spiller noen rolle nå da, men men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå