Gå til innhold

Komplett.no har Quad Sli på lager.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg fant denne her hos NVidia

Edit:

NVIDIA 7900GX2 Spotted One Week Before Launch

--------------------------------------------------------------------------------

Athlon FX and Intel Extreme Edition processors never looked so affordable

A few weeks ago we alluded to a single slot, quad-SLI ready GeForce 7900 adaptor. According to several manufacturers, the card is ready. The 7900GX2 is expected to be a dual slot, dual GeForce 7900GTX card with 1024MB of DDR3 specifically for quad-SLI.

A German manufacturer accidentally leaked the card prices and specifications early with a jaw dropping $1,000 price tag per card. To game "the way it was meant to be played" with the GeForce 7900GX2 would mean conservatively paying $2,000 for video hardware alone. The German website claims GeForce 7900GX2 will have a 650MHz core clock with a 1600MHz memory clock, but our sources have indicated the card will actually have slightly lower clocks.

Tier 1 manufacturers have confirmed with us that allocation for cards is limited to 100 pieces per manufacturer per week. We will see the official embargo for 7900GX2 lift within one week.

Update 03/16/2006: We originally published a figure of $4,000 USD for a quad SLI setup. The real figure should be $2,000.

Fra http://www.techzonept.com/showthread.php?t=86877

Edit2: Se det her da

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Det som jeg synes er løye er at "super" gamer-maskinen til Komplett er ganske langt fra å være super. Ikke noe overraskende bra skjerm, pc3200 ram og HD med 8+ms søketid. Selvfølgelig kan alt utvides men jeg har satt sammen en handleliste som jeg skal slå inn i kassen om en uke som kom på litt over 19 tusen, men uten quad for øyeblikket. Den er nok sett bort fra quad ganske feit.

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...15-8EDE28CE4A19

Merkelig nok så mener jeg at tilgjengeighet på quad var 6 stk, nå ned til 2. Noen har visst råd å kjøpe disse maskinene, men ikke så godt tenkt med tanke på fremtidige utvidelsesmuligheter.

Som XFX sa - 800 euro per stykk, quad blir 1600 altså 12,574 NOK etter dagens kurs. Ikke billig, og det er best å vente litt siden jeg antar at den vil dette ned i pris ganske kjapt.

Lenke til kommentar

vært veldig kult å hadd den Quad SLI pakken til komplett da!

NVIDIA Quad SLI (2stk skjermkort med 2kjerner på hvert kort)

ASUS A8N32-SLI Deluxe

Tagan TurboJet 900W powersupply

Akasa Eclipse-62, Sort kabinett i aluminium

NN Antistatic Armchain 6 feet BW-106BL-L4

koster nesten 16000,-

Funker denne pakken til min prosessor og ram?

Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 1024 PC3200 64Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB

Kanskje legge til 1 gig med minne?

Har lyst til å benytte meg av avbetalingsmuligheten til komplett.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg og ikke kjøpe Quad Sli , pga lite info og ytelsen er rå men siden nesten ingen spill støtter det så er det ganske wast of money.

Bare min mening :)

5981618[/snapback]

Hva mener du med at nesten ingen spill støtter det? :hmm:

5981793[/snapback]

Det lurer jeg også på!

Lenke til kommentar
Poenget med Dual skjermkort er vel å fordoble ytelsen?  Spill trenger da ikke ha noe spesiell støte for dette?    Eller har jeg drukket for mye?

5982297[/snapback]

Det var det jeg også trudde, men yuri555 mener noe annet. Bare han svarer snart *sukk*

Lenke til kommentar
er det bare jeg som synes det tilbudet til komplett var "litt" for godt til å være sant?

Vi venter fortsatt på quad-SLI

spørs om ikke Komplett farer med mye løgn om det Quad SLI opsettet sitt da ja...

Svindel kalles det.. godt jeg ikke kanselerte maskinen til fordel for det der da....  :cry:

5982402[/snapback]

Komplett sier at de har to kort...

Minne om at artiklen til hw.no fokuserer på Quad SLI som et standalone produkt. nVidia har sagt at de kommer til å fokusere på ferdigmaskiner.

Du bør ha noen bedre bevis mot Komplett før du kaller dem svindlere... :hmm:

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at man f.eks kjøper Quad SLI. Men så får man ikke mer økning en 50-70% (F.EKS) da er det rett og slett ikke værdt det.

Ikke alle spill nå til dags som støtter SLI , noen støtter det men er ikke full kompatibel med det ( at man får ikke 80% f.eks som nVidia sier at SLI skal øke )

Med sånne nye prodkukter så mener jeg at det må få utviklet seg litt før det er skikkelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...