anderse_zne Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Bruker vga kabelen til xbox 360. Kjører en oppløsning på 1280x1024, for det er det skjermen er. lcd. Når jeg spiller oblivion syns jeg spillet blir så dratt vertikalt.. Folka blir så lange? Har prøvd andre oppløsninger, men det blir bare verre i andre widescreen oppløsninger.. Tok noen bilder med mobilen. Er det jeg som ser feil eller er det feil oppløsning? I menyen ser det helt fint ut Oppløsning Oblivion.. Dratt? 1. person Lenke til kommentar
Therogerman Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) har du prøvd å bytte mellom 4:3 og 16:9 på både på xbox-dashbordet (innstillinger) og på tven? Endret 5. april 2006 av Therogerman Lenke til kommentar
anderse_zne Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) har du prøvd å bytte mellom 4:3 og 16:9 på både på xbox-dashbordet (innstillinger) og på tven? 5872820[/snapback] har prøvd og bytte mellom standard og weidescreen ja.. men bruker vga kabelen til dataskjemen så kan ikke velge widescreen på selve skjermen. Endret 5. april 2006 av anderse_zne Lenke til kommentar
anderse_zne Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Ingen andre som har samme problem? Hvilken oppløsing bør jeg kjøre på for at det skal se best ut på oblivion da? Er snakk om en helt vanlig 17" lcd flatskjerm her. Endret 6. april 2006 av anderse_zne Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Har du sjekket om kablen(e) sitter godt nok inni? Du kan også prøve å bruke den kabelen som følger med xboxen. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 det blir vel mongo bilde fordi skjermen ikke er widescreen mens spillet rendres i native widescreen. så merkelig ut for meg og når jeg kjørte pgr3 på en 17" pc skjerm. Lenke til kommentar
anderse_zne Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) det blir vel mongo bilde fordi skjermen ikke er widescreen mens spillet rendres i native widescreen. så merkelig ut for meg og når jeg kjørte pgr3 på en 17" pc skjerm. 5880472[/snapback] Fant fram en gammel 19" crt skjerm som jeg kunne stille høyde og lengde på bildet eller strekke og forminske.. stilte den bare på et par % mindre i høyden så ble det ganske fint, men da ble det en sort strek under og over bildet. Som ikke gjør noe... Men har lastet ned 5 demoer og der blir det automatisk en svart stripe under og over bildet. Hvorfor blir det ikke slik i oblivion? Har du sjekket om kablen(e) sitter godt nok inni? Du kan også prøve å bruke den kabelen som følger med xboxen. 5880169[/snapback] Den kabelen som følger med kan man ikke bruke til en dataskjerm. og ja. kablene sitter i. Endret 6. april 2006 av anderse_zne Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Mener det er tre måter Xbox 360 kan presentere et spill når man kobler til en 4:3 (eller 5:4) skjerm : 1. Scaler'en i Xbox'en skalerer bildet slik at det vises med den opprinnelige korrekte 16:9 aspekt ratio. Det vil da være sorte striper over og under bildet. Eks. på dette er Kameo. 2. Utviklerne av spillet har lagt til muligheten for andre 4:3 eller 5:4 oppløsninger direkte fra grafikkortet uten bruk av skalering. Sannsynligvis mest vanlig ved spill som samtidig er utviklet til pc hvor det allerede er lagt til støtte for 4:3 (5:4) oppløsninger. Eks. på dette er NFS: MW. 3. Scaler'en strekker det opprinnelige 16:9 formatet til en 4:3 (5:4) oppløsning uten å beholde den opprinnelige aspect ratio'en. Eks. på dette ser (dessverre) ut til å være Oblivion og PGR3. Hvorfor dette gjøres er ikke godt å si da man skulle tro de fleste var interessert i å beholde det opprinnelige aspektet. Lenke til kommentar
daxter Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Fant følgende supportside på microsoft.com: http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;916181 Hjelper dette? Endret 7. april 2006 av daxter Lenke til kommentar
Mr. Bridger Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Spiller selv på en 19" LCD skjerm og en enkel løsning som jeg bruker til både TES:Oblivion og PGR3 er å sette oppløsningen til 1024x768 Normal. Da får bildet svart strek over og under, men blir ikke strekt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Er et ganske utbredt problem dette du,så åleine er du ihvertfall ikkje. Lenke til kommentar
anderse_zne Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Spiller selv på en 19" LCD skjerm og en enkel løsning som jeg bruker til både TES:Oblivion og PGR3 er å sette oppløsningen til 1024x768 Normal. Da får bildet svart strek over og under, men blir ikke strekt. 5882277[/snapback] hmm det var rart.. spiller på en crt 19" nå.. får ingen svart strek over og under som du sier.. med samme settings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå