Gå til innhold

GSM kanskje ikke så bra alikavel...


Anbefalte innlegg

Skrøt av GSM her for en stund tilbake. Hadde kjøpt SE k750i og var fornøyd med servicen der.

 

Etter telefon nr. tre som hadde spraking og knitring i høyttaler sender jeg en mail og sier at jeg ikke vet om jeg ønsker flere. Jeg spør om alle k750iene kommer fra samme "kull", om de har mulighet til å teste telefonen før de sender til meg oa.

 

Hører ingen ting før plutselig postmannen står på døren med en 750 til! Denne var ikke testet eller noe, kom akkurat som de andre. Jeg prøver nå telefonen og den er like ille som de andre.

 

Skriver en mail og ber dem sende ennå en returkonvolutt og spør hvorfor de sender en telefon når jeg sier jeg ikke vet om jeg vil ha, og hvorfor de ikke svarer på spørsmålene mine. Ber også om å få igjen pengene for å avvente en annen modell.

 

Et par, tre dager etterpå kommer en mai: "nå har vi sendt en returkonvolutt" med et smilefjes bak!

 

Dagene går, et par uker går...og litt mer enn det og...uten at pengene kommer inn på konto.

 

Bestemmer meg for å skrive mail direkte til ei jeg har hatt med å gjøre før som jeg synes var serviceinnstilt og grei. Forteller at jeg ikke har fått noen penger, spør henne om det samme: "kan telefonen testes før den sendes ut"? "Kan jeg få 750in til Chess pris i såfall siden jeg har abb. som "fortjener" det?

 

"Hvordan er det med reklamasjoner og Nokia 6280"? (ville kanskje ha den) Kunne jeg i såfall få Nokian til samme pris som jeg hadde penger innestående hos dem, dvs. gratis frakt for en form for "tort og svie".

 

"Hva med Nokia N80, når får de den og hvor mye vil den koste".

 

Hører altså ikke et pip på tre dager før jeg ser at pengene har komme inn på konto i dag!

 

Hva driver de med da? Her er jeg altså en potensiell kunde tross tre ødelagte telefoner, og en "tråkker over deg og sender deg en ny telefon"...

 

Og så gidder de ikke svare på mail, prøve å selge meg en ny telefon eller noe...sender meg bare - endelig - pengene.

 

De ønsker ikke fornøyde kunder de altså, det er nå helt sikkert.

 

Noen som kan anbefale andre internetbutikker som er serviceinnstilte og bra?

 

Kanskje på tide å bytte vekk Chess etterhvert også kanskje, hvis ikke man får noen telefongoder så er det vel snart noen andre som kan tilby de samme prisene?

 

Bør vel sende Chess en mail om serviceinnstillinga til GSM kanskje...de samarbeider jo så de ønsker kanskje å vite?

 

Makan :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har også hatt en dårlig opplevelse med GSM, og sendte inn mailen under til de. Jeg tror det er lurt å fortelle som mange som mulig om dårlige opplevelser rundt forhandlere, slik at andre slipper unna all frustrasjon de gir en. :(

 

Jeg valgte ikke GSM i utgangspunktet, men en sponset telefon fra Chess. En Nokia 6270 til rimelige ca. 1500 kr.

 

Med denne skuffende kundeservicen vil GSM miste store deler av sitt kundegrunnlag over tid. Jeg trodde kanskje jeg hadde vært litt uheldig, men en rask titt på diskusjonsforumet på Amobil viser isteden at jeg har hatt en normal behandling.

 

Tilbakemeldinger er viktig i kundeservice. Jeg sende inn en defekt telefon, men fikk ikke tilbakemelding på en uke. Jeg måtte så ringe inn stå i kø i 20 min for å få vite at telefonen var sendt til service verkstedet. Dagen etter får jeg beskjed om at telefonen var godtatt defekt, og valgte å bytte til en annen telefon, siden å få igjen pengene for den var uaktuelt pga. binding.

 

Jeg ble lovet at telefon skulle bli sendt på lørdag hvis jeg betalte inn pengene på fredag. Dette var ganske viktig siden telefonen måtte være hos meg før påske så jeg var fornøyd med det.

 

Jeg fulgte med på kundesidene mine og på mail, og så at pengene var kommet inn 7. april ifølge kundesidene. Jeg synes det var litt merkelig at det ikke ble lagt ut noen sporingnummer på pakken.

 

Derfor ringte jeg til kundeservice og stod i kø i 20 min for å forsikre meg om at alt var iorden, men neida telefonen var planglagt sendt på tirsdag og jeg kunne derfor regne med å ikke få den før påske, dessuten var det ikke åpent på GSM på lørdag fikk jeg beskjed om.

 

Jeg ble også fortalt at 2 dagers behandlingstid for en mail var helt normalt for kundeservice. (Det stemmer selvfølgelig ikke. Bla. Skandiabanken er et eksempel som viser at svar på mail kan og bør gjøres på under 2 timer). Dette må forbedres! Særlig når det tar 20 min å få kontakt med kundeservice på telefon.

 

Så nå står jeg har da på vei opp til gliss-grenete strøk uten mobiltelefon. Jeg må kanskje dra innom den lokale forhandleren å kjøpe meg en billigtelefon i tilfelle det skjer noe.

 

Takk for hjelpen GSM.

 

Roger Koteng

 

 

Les dette og velg noe annet en GSM er mitt råd. :thumbup:

Lenke til kommentar

Mailen i posten min over fikk jeg svar på etter ca. en time. Så de kan tydligvis hvis de vil. :hmm:

 

Jeg har for ordensskyld ikke fått svar på tidligere innsendt mail fra mandag. :nei:

 

Svaret ligner mest på et standard svar. De kan jo ikke lest mailen.

 

Hei!

 

Mellomlegget på 569,- kom inn på vår konto i går, og telefon blir sendt deg i løpet av dagen. God påske :-)

 

Ha en fin dag

 

Fint GSM, takk for en mobilfri påske! :w00t:

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Synes kundeservicen høres helt eksepsjonelt bra ut. Tenker på det med at de bare fyrer avgårde en ny telefon til enhver kunde som har en defekt en liggende.

5917899[/snapback]

 

Smak og behag for å si det sånn, men for meg så går ikke kundeservice ene og alene på at jeg mottar en ny mobil.

 

Som flere kan fortelle her inne på forummet så er det visst slik at DOA- defect on arrival telefoner blir "erstattet" av - som i dette tilfellet - Sony Ericsson.

 

Slik er det at telefonene ikke koster dem noe å bytte, og da er det jo en selvfølge at det gjøres og spør du meg.

 

Ved siden av denne selvfølgen så er kundeservice å behandle kunden på en ordentlig måte også via mail, telefon osv.

 

Men det er meg, godt det finnes slike som deg også da...

Lenke til kommentar

Har også en GSM-historie å fortelle....

 

Ble nettopp veldig imponert av dem (dere unnskylde vel at dette her skrives i litt dårlig norsk, jeg har bare bodd her i 3 år :blush: )

Hadde vært dumt nok å bestille en Nokia N91 fordi at jeg trengte erstatning for en ødelagt MP3 spiller.

Bestilte den sent på fredag og fikk den (utrolig nok) med posten tidlig på lørdag - jeg bor ca. 3 timer fra Bergen....

 

Desverre var det mye tull med mobilen... umulig å skifte mellom harddisken og "resten av telefonen", den låste seg ofte.... etc....

Har send e-post om dette med en gang og nevnet at jeg skulle kanskje til Bergen i dag....og fikk svar i morges kl. 08.20 om at

de hadde reservert en ny Nokia N91 til meg... men at jeg kunne også bytte mot en annen mobil hvis jeg ville....

 

Kjørte innom en tur i dag og byttet N91en mot en mye billigere SE W810i... uten problem og med veldig hyggelig assistanse... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det blir et tvilstilfelle - jeg hadde droppet å mase om angrerett og heller reklamert på slarkinga - dette er en mangel på telefonen etter min mening.

 

Om du ikke kommer fram hos gsm.no - ta saken til forbrukerrådet, og evt videre.

Lenke til kommentar
Saken er vel kvalifisert til å gjelde både angrerett og mangel.

 

Jeg vil ha hevet kjøpet. Betaler ikke over 3000 kr for så dårlig byggekvalitet.

6092596[/snapback]

 

må ødelegge dagen din litt, men du får neppe gjennomslag for at det er mangel hos FR. Det skyldes at du i prinsippet er prisgitt hvem du får som saksbehandler. Jeg har blitt avfeid med at ettersom alle av den modellen har dårlig batteri og samme feil, så er det ikke lenger en feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...